Suzuki RG 250 Demo racer

Ja, het belangrijkste is dat je die cilinders gewoon kan gebruiken.:Y
Ik vind ze overigens niet overdreven afgerond, er is nauwelijks iets aan gedaan.
 
Vanmorgen om 04.00 van het parkeerterrein vertrokken en om 18.30 weer thuis met.....
De cilinders en een speciaal gemaakte radiator
Volgens de tuner is meer vermogen meer warmte en heb je meer koeling nodig.
Deze zat op zijn racer.
dat blok heeft nu nog meer vermogen dus hij heeft een nog grotere radiator gemaakt.
20240301_184835.jpg

Nu wachten op de bestelde lagers voor de versnellingsbak en dan kunnen we beginnen met het bouwen van een nieuw blok
Heb nl nog een nieuwe carterset liggen
20200424_112341.jpg
20200424_112412.jpg
20200424_112436.jpg
20200424_112450.jpg
20200424_112457.jpg
20200424_112508.jpg
20200424_112518.jpg
20200424_112600.jpg
20240301_212238.jpg
20240301_212256.jpg
20240301_212226.jpg
 
als het voor de prestaties is, is elke 2-takt beter af met meer koeling. hoe koeler hoe beter, ook voor een standaard blok.
 
als het voor de prestaties is, is elke 2-takt beter af met meer koeling. hoe koeler hoe beter, ook voor een standaard blok.
Dat is natuurlijk niet zo, het materiaal moet zich ook kunnen zetten. Anders zou warm rijden ook geen nut hebben.
 
Dat is natuurlijk niet zo, het materiaal moet zich ook kunnen zetten. Anders zou warm rijden ook geen nut hebben.
is wel zo, vraag maar aan Jan Thiel (kan je ook echt, hier : ESE's works engine tuner )
jamathi;1131041412 zei:
The lower the water temperature was the more power there was!
40° was the lowest we tried, each 5° more giving a power loss of about 0,4-0,5HP.
On the dyno we normally used 50°
The exhaust duct had to be cooled really well, especially the bridges in it.
In the beginning we had some trouble with holed pistons, caused by auto-ignition.
But bringing the water closer to the spark plug cured this completely!
We also found out that the quicker the water circulated the better.
An electric water pump was insufficient!!
wobbly;1131007310 zei:
Re water temp, its near on impossible to have too much radiator, or too much water flow.
The KZ2 125 kart engines are fastest down at 45* exiting the head, but its very hard to achieve this with ambient above 20*.
And PS - Flettner has nearly finished the bypass thermostats that several readers are waiting for.
"exiting the head", dus NADAT het opgewarmd is, niet nadat het gekoeld is !
Frits Overmars;1131025504 zei:
In the olden days we used car heater radiators and car heater pumps on our 50 cc racers and we were glad if we could keep the water temperature 'down' to 70°C. Today we try get the temp down to 40°C; radiators have tripled in size and electric pumps have been replaced by engine-driven pumps in all but the smallest engines.
In case you want to (or need to) use an electric pump, the intercooler pump is the best option.

een andere quote van Jan vind ik niet, maar ze hebben ooit getest zonder radiator, gewoon koud water van de kraan laten stromen door de motor, dit gaf het meest vermogen.

het is niet omdat het water maar 50° is, dat het metaal niet warmer is natuurlijk.
jij bent echt in de jaren '80 blijven steken kwa 2-takt technologie :+
 
Laatst bewerkt:
is wel zo, vraag maar aan Jan Thiel (kan je ook echt, hier : ESE's works engine tuner )


"exiting the head", dus NADAT het opgewarmd is, niet nadat het gekoeld is !


een andere quote van Jan vind ik niet, maar ze hebben ooit getest zonder radiator, gewoon koud water van de kraan laten stromen door de motor, dit gaf het meest vermogen.

het is niet omdat het water maar 50° is, dat het metaal niet warmer is natuurlijk.
jij bent echt in de jaren '80 blijven steken kwa 2-takt technologie :+
Maar zonder koeling loopt ie vast.
 
volgens mij is dit een chinese kopie van een engelse radiator.
ik had een mail gestuurd naar een brits bedrijf die deze maakt(e)
doen ze dus niet meer omdat ze in china worden gekopieerd voor eenvijfde van hun prijs..

dus dat..
een bespoke radiatortje lijkt mij wel wat.
Klopt heb je een handgemaakte radiator voor een spotprijs.
 
volgens mij is dit een chinese kopie van een engelse radiator.
ik had een mail gestuurd naar een brits bedrijf die deze maakt(e)
doen ze dus niet meer omdat ze in china worden gekopieerd voor eenvijfde van hun prijs..

dus dat..
een bespoke radiatortje lijkt mij wel wat.
Die kun je gewoon kopen op Ebay
Ik heb er 2 op de RG zitten
Pasvorm is niet 100%
Je moet de bevestiging gaten iets bijwerken.
Maar ze zijn dicht en werken goed
 
Koste wat tijd om de nieuwe lagers voor de versnellingsbak te krijgen.
Cms heeft ze geleverd

Dus naar de dealer om de oude eraf te laten persen en de nieuwe erop.
1 ging vrij makkelijk de andere wilde graag blijven zitten waar die zat |(

Met veel hitte en 8bar druk kwam het los gelukkig

Schakelwals en versnellingsbak liggen nu in het nieuwe carter

De komende tijd rustig verder klooien

20240310_102729.jpg
20240315_084356.jpg
20240315_092858.jpg
20240315_092940.jpg
20240315_092949.jpg
20240315_194511.jpg
20240317_091553.jpg
20240317_094138.jpg
20240317_100235.jpg
20240317_100313.jpg
20240317_100449.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan