Suzuki RG 250 Pepsi

11 nov 2009
3.824
1.962
Goedemiddag

Omdat de RG 250 MK1 een tijdje in de hoek heeft gestaan en ik wel weer aan een motor wilde werken ben ik begonnen met de volgende

Begin 2020 liep ik tegen een RG 250 frame aan in Engeland
Frame had jaren in een veld gelegen buiten bij een handelaar en was vergroeid met de omgeving.
Het is een GJ21C frame wat op zich een zeldzame uitvoering is geweest.
Niet veel informatie over te vinden en voor zover als ik heb kunnen achterhalen zijn de GJ21C verkocht in Italië

Had wel zin om nog iets te bouwen van de onderdelen die ik nog had liggen.
Ruimt lekker op zullen we maar zeggen.

In 1986 heeft de Engelse Suzuki importeur het bedrijf Dream Machine de opdracht gegeven om de overjarige winkeldochters te spuiten in de PEPSI kleuren.
Samen met de RG 125 en de RG 500 zijn er een aantal op de markt gebracht.
Een beetje te vergelijken met de GSXRW die hier in Nederland gespoten zijn in de Lucky strike kleuren om van de oude voorraad afte komen.

Goed frame heb ik en de uitvoering ook dus ik kon beginnen....

Toen kwam corona
Ik zou naar Engeland gaan om het frame op te halen in Maart maar dat ging dus niet.

Uiteindelijk is het frame op 10 november afgeleverd.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1578829592844.jpg
    FB_IMG_1578829592844.jpg
    152,8 KB · Weergaven: 77
  • 83097731_181342489907928_6585586883827335168_n.jpg
    83097731_181342489907928_6585586883827335168_n.jpg
    808,7 KB · Weergaven: 82
  • 82918763_2495095917405312_8645565529563594752_n.jpg
    82918763_2495095917405312_8645565529563594752_n.jpg
    519,8 KB · Weergaven: 80
  • 83969719_543691666354308_4050870517723299840_n.jpg
    83969719_543691666354308_4050870517723299840_n.jpg
    501,8 KB · Weergaven: 76
Ondanks the major weed grow heeft het frame alles nog aardig doorstaan zo te zien,en ja je kan nooit
genoeg RG,s hebben🤭
 
Omdat ik het frame in maart niet kon halen en het bij de handelaar weg moest had ik een probleem.
In de buurt van de handelaar woonde iemand die bereid was om het frame op te halen en voor me te bewaren.
En toen ik foto's kreeg van de staat van het frame dacht ik dat krijg ik nooit meer netjes geanodiseerd
Kan natuurlijk wel maar is echt erg duur.
Samen besloten om het frame mat zwart te laten coaten hij had een betrouwbaar adres en omdat het toch nog een tijdje in Engeland zou blijven liggen is alles zwart gecoat.
Grote doos naar Engeland gestuurd met de kroonplaat en al het andere klein spul wat dan ook zwart moest worden.
Alles in 1 keer op hetzelfde adres laten doen.
received_677314819779279.jpeg

84386557_3548203471874087_595823075280025199_n.jpg
 
Jaaa weer zo'n mooi project *O* Heb je de gelijkrichters al getest? }) ;)
 
Omdat ik het frame in maart niet kon halen en het bij de handelaar weg moest had ik een probleem.
In de buurt van de handelaar woonde iemand die bereid was om het frame op te halen en voor me te bewaren.
En toen ik foto's kreeg van de staat van het frame dacht ik dat krijg ik nooit meer netjes geanodiseerd
Kan natuurlijk wel maar is echt erg duur.
Samen besloten om het frame mat zwart te laten coaten hij had een betrouwbaar adres en omdat het toch nog een tijdje in Engeland zou blijven liggen is alles zwart gecoat.
Grote doos naar Engeland gestuurd met de kroonplaat en al het andere klein spul wat dan ook zwart moest worden.
Alles in 1 keer op hetzelfde adres laten doen.Bekijk bijlage 1585518
Bekijk bijlage 1585516
Die bank heeft al veel mooie motoronderdelen op bezoek gehad :Y
 
Deze dan,weer eens wat anders,:PRocket Ron.
File:Ron Haslam 1989 Donington Park.jpg - Wikimedia Commons
Of Rob Mcelnea
Zenfolio | Photography by André Verlaat | The Netherlands / TT Assen - 1988  | Photo 48
 
Laatst bewerkt:
Na wat graafwerk in de voorraad bleek dat ik nog een kompleet MK4 3 spaaks achterwiel en een 3 spaaks voorwiel had liggen. Maar jammer genoeg geen voorvork. Dus dan maar op zoek naar een vork.
Vrij snel gevonden voor niet al te veel......
Dat bleek wel toen ik ze binnenkreeg de binnen poten waren wel heel erg slecht.
Opnieuw laten hard verchromen en verse keerringen en olie erin.
Verse balhoofdlagers en een aantal blindklinkmoeren vervangen in het frame

i-img640x480-1580180486omwady60700.jpg
i-img640x480-1580180486pfufaq60700.jpg
i-img640x480-1580180486sgwzmg60700.jpg
20201110_082434.jpg
20201111_181829.jpg
20201111_181852.jpg
20201111_183451.jpg
20201111_184440.jpg
20201113_195030.jpg
20201113_200330.jpg
20201113_200345.jpg
20201113_200508.jpg
 
Is weer smullen met deze Pepsi (Max, in het zwart) in de bubble...
 
Laatst bewerkt:
De hoofdremcilinder van de RG geeft nogal veel problemen en ik wilde eigenlijk er een modernere rem op zetten. Na wat avonden zoeken vond ik een radiale Brembo koppeling en remhoofdcilinder.
Heb al eerder een hydraulische koppeling op een RG gebouwd en dat ga ik ook op deze doen.
Een set Rizoma rempotjes met beugels maakt dat gedeelte kompleet
Goed afstellen om er voor te zorgen dat de hendels niets raken

20201114_160818.jpg
20201114_160850.jpg
20201114_160906.jpg
20201114_160946.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan