SUZUKI RG 250 WD 1983 gelimiteerde uitvoering in rood

11 nov 2009
3.827
1.997
De afgelopen jaren heb ik altijd bij restauraties keurig de motoren zo gemaakt zoals meneer Suzuki dat deed.
Origineel was heel belangrijk en het moest ook allemaal kloppen tot in het kleinste detail.
Ondertussen kocht ik ook allerlei after market onderdelen in Japan die speciaal voor de RG 250 gemaakt zijn.
Met als gevolg dat ik dozen vol met die zooi heb liggen.
In Januari 2018 bij Marcel Vlaandere een MK1 RG 250 frame gekocht met het idee om eens lekker los te gaan en er iets speciaals van te maken.
Hier een verslag van het werk van vele maanden

Begint allemaal met een foto in een Japans RG boek waar een RG 250 WD op staat in de rode kleurstelling.
Tot nu toe en dat is al heel wat uren zoeken op internet de originele folder niet kunnen vinden...……..
 

Bijlagen

  • 48371252_599819280443370_8285479336937521152_n.jpg
    48371252_599819280443370_8285479336937521152_n.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 54
De zoektocht begon naar het originele rode kuipwerk
En omdat het een gelimiteerde oplage is en ondertussen al 35 jaar oud was dat niet makkelijk 2 topkuipen gevonden natuurlijk eerst de slechtste en een paar maanden later de betere.
20180929_152455.jpg
20180929_152501.jpg
20180929_152516.jpg
20180929_154331.jpg
20180929_154336.jpg
20180929_154345.jpg
20180929_154357.jpg
20180929_154702.jpg
 
Het zadel gaf eigenlijk de meeste problemen
Uiteindelijk hier ook 2 van gevonden
en het rode kussentje was een welkome bonus
tomo1garage_park-img1200x900-15190408776afpdj9818.jpg
tomo1garage_park-img1200x900-15190408796onk7x9818.jpg
tomo1garage_park-img1200x900-151904087908vyyu9818.jpg
tomo1garage_park-img1200x1200-1519040880aqzi9u9818.jpg
 
natuurlijk steeds blijven zoeken naar beter kuipwerk en best veel kunnen vinden.
Met de eerste grote hobbel achter de rug maar eens in het magazijn gaan kijken wat er nog allemaal lag aan NOS spul.
Dat bleek erug veel te zijn
Even een paar nachtjes over nagedacht en besloten om er zoveel mogelijk NOS spul voor te gaan gebruiken.
Begint met een NOS carter
deze had een kleine lakschade maar dat was vrij makkelijk op te lossen
beter dan NOS is er niet toch?...
20180830_201220.jpg
20180830_201716.jpg
20180830_201853.jpg
20180830_202105.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan