SUZUKI RG 250 WD 1983 gelimiteerde uitvoering in rood

Klinkt allemaal heel logisch maar van draadjes begrijp ik niet zoveel.
Het is allemaal al meerdere keren gecontroleerd door verschillende personen.
Wil het nog 1 keer proberen zodra de nieuwe draadboom binnen is.
Ja ik hoop dat het goedkomt........

Er moet toch iemand zijn die wel verstand van electronica heeft en je ermee kan helpen?
 
Zou de accu helemaal vol laden,deze moet dan minimaal 12,6v aangeven,daarna de accu monteren,de motor starten en kijken hoe hoog het
voltage is met en zonder het licht aan,dat moet dan zeker ruim boven de 13v blijven.,ligt er aan wat Suzuki opgeeft.
 
Zou de accu helemaal vol laden,deze moet dan minimaal 12,6v aangeven,daarna de accu monteren,de motor starten en kijken hoe hoog het
voltage is met en zonder het licht aan,dat moet dan zeker ruim boven de 13v blijven.,ligt er aan wat Suzuki opgeeft.
zal ik vrijdag doen
 
Vrijdag een nieuwe accu erin

Maakt geen verschil

Al het kuipwerk is er inmiddels weer af.
Heb voor de zekerheid een originele Suzuki tester besteld.
Als die binnen is ga ik alles opnieuw laten doormeten.
Nieuwe draadboom is inmiddels ook binnen.
Hoop binnenkort eindelijk eens iets positiefs te kunnen melden.
 
Maar heb je nou al gemeten of hij bijlaad?accu in rust moet ten minste 12,6 zijn,met draaiende motor moet dat vlot
oplopen naar wat Suzuki opgeeft en dat kan boven de 14 volt zijn.Komt het bijladen niet aan de opgegeven
specs dan als eerste de dynamo nakijken,dan de regelaar en de draden,alles staat in het wph,een Suzuki tester gaat niks anders aangeven dan een
gewone voltmeter.
 
Ik heb gemeten Paul
Hij geeft 14v
Laad dus bij
Motor gestart en multimeter in de tanktas om te zien wat er gebeurt als het blok weer in gaat houden
Na 400 meter hoofdzekering eruit
Dus ik ben er echt helemaal klaar mee
In de workshop manual staan de waardes die de componenten moeten geven.
Ontsteking gemeten van een goed lopende RG.
Pick up coil zou tussen de 80 en 200 moeten geven
Zelfs de goedlopende geeft 68 net zoals een nieuwe en 3 andere.
Er staat in de manual dat je de Suzuki pocket tester moet gebruiken om echt goed te kunnen meten
Vandaar de bestelling van een nieuwe.
Maar zoals ik al vaker gezegd heb ik weet gewoon te weinig van de elektronica.
En doe echt mijn best om het opgelost te krijgen.
Dus sorry dat ik het blijkbaar verkeerd doe
 
Ik heb gemeten Paul
Hij geeft 14v
Laad dus bij
Motor gestart en multimeter in de tanktas om te zien wat er gebeurt als het blok weer in gaat houden
Na 400 meter hoofdzekering eruit
Dus ik ben er echt helemaal klaar mee
In de workshop manual staan de waardes die de componenten moeten geven.
Ontsteking gemeten van een goed lopende RG.
Pick up coil zou tussen de 80 en 200 moeten geven
Zelfs de goedlopende geeft 68 net zoals een nieuwe en 3 andere.
Er staat in de manual dat je de Suzuki pocket tester moet gebruiken om echt goed te kunnen meten
Vandaar de bestelling van een nieuwe.
Maar zoals ik al vaker gezegd heb ik weet gewoon te weinig van de elektronica.
En doe echt mijn best om het opgelost te krijgen.
Dus sorry dat ik het blijkbaar verkeerd doe

NLYF ;) (Ja makkelijk gezegd, ik weet het)
 
1602521724225.png
 
Ik heb gemeten Paul
Hij geeft 14v
Laad dus bij
Motor gestart en multimeter in de tanktas om te zien wat er gebeurt als het blok weer in gaat houden
Na 400 meter hoofdzekering eruit
Dus ik ben er echt helemaal klaar mee
In de workshop manual staan de waardes die de componenten moeten geven.
Ontsteking gemeten van een goed lopende RG.
Pick up coil zou tussen de 80 en 200 moeten geven
Zelfs de goedlopende geeft 68 net zoals een nieuwe en 3 andere.
Er staat in de manual dat je de Suzuki pocket tester moet gebruiken om echt goed te kunnen meten
Vandaar de bestelling van een nieuwe.
Maar zoals ik al vaker gezegd heb ik weet gewoon te weinig van de elektronica.
En doe echt mijn best om het opgelost te krijgen.
Dus sorry dat ik het blijkbaar verkeerd doe
Pfff kloten man!
Ik hoop echt voor je dat die nieuwe draadboom je gaat helpen!
 
Als de zekering er uit vliegt heb je ergens sluiting,dus dat word alles nalopen.
Het is helaas niet anders,ik ben ook wel eens dagen bezig geweest een storing te zoeken,maar heb het uiteindelijk gevonden,
bleek de draad van de bobine te zijn die een inwendige breuk had waardoor die soms wel soms geen contact maakte.
 
Hij blijft wel lopen met (groot) licht aan? Spanningsregelaar regelt niet, geeft te weinig stroom aan de bijna lege accu en teveel stroom aan een volle accu, dan zekering stuk?
 
Laatst bewerkt:
Is er al iets nieuws te melden? Bij voorkeur positief nieuws?
Ben gisteren bij de dealer geweest om te vragen waar de Suzuki multimeter bleef.
Die is niet meer leverbaar.
De afgelopen weken de kuip van de rode RG af gehaald
Het tweelingbroertje de blauwe RG opgehaald uit de opslag.
Optie 1 is nu bij de blauwe alles opmeten en de waarden opschrijven
dan hetzelfde doen bij de rode ergens moet dan een meetbare afwijking zitten

Optie 2
van de blauwe al het lakwerk eraf en blok eruit.
Rijwielgedeelte incl al de electra laten zitten.
Rode RG slopen en blok plus kuipwerk overbouwen

filmpje van de blauwe
blokje rammelt een beetje maar is zo goed als weg wanneer het blok op temperatuur is

 
Ik zou eerst optie 1 proberen, er zit ergens kortsluiting.
Inderdaad en dan met name in het laad systeem,voltage verlies betekent dat er niet bijgeladen word en de accu
dus word leeg getrokken,ontsteking krijg dan op een gegeven ogenblik te weinig volt en kapt er mee.
Met draaiende motor en verlichting aan moet het voltage nog ruim boven de 13volt blijven,en ook eventuele lekspanning meten.
Blijft het voltage wel goed dan zit er iets niet goed in het ontsteking gedeelte,CDI of pick up spoelen.
 
Laatst bewerkt:
Als het echt een "sluiting" betreft kun je dit meten op de accu met een multimeter op de accu. Multimeter instellen op volt met 2 cijfers achter de komma.
Contact aan en meten op de plus en min pool. Dan zie je de decimalen heel hard achteruit lopen. Dan weet je echt heel zeker dat het een sluiting in het circuit is. Ps de rechter handel/stuurschakelaar al geprobeerd/gewisseld ?

Grtz. en succ6 :W
 
Als je zeker weet dat de dynamo werkt moet je verder gaan zoeken . Het beste is stroom te meten dan zie als je wat bediend wat er gebeurt .Als de stroom te hoog oploopt bij het bedienen van een bepaalde schakelaar weet je dat je daar moet zoeken .
 
Weet je, het is vaak beter om eventjes afstand te nemen, en later er weer mee verder gaan.
Anders zie je vaak de oorzaak niet, na wat afstand kun je er vaak met een open blik weer mee verder.
 
Ik heb ooit eens zo,n zelfde gevalletje gehad met een RD ding reed prima totdat hij warm werd en toen begon hij slecht te lopen,
van alles zelf geprobeerd maar niks hielp,toch uiteindelijk maar naar een motorzaak gebracht,een week zijn ze bezig geweest
maar toch een oorzaak gevonden,het bleek iets simpels te zijn,de pick up spoel van de ontsteking maakte geen goede massa.|(
Dat is het nadeel van elektronica,het kan iets zijn wat heel simpel is op te lossen maar eer je het heb gevonden kan een hele zoektocht worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan