Suzuki RG 80

Dat heb ik nog nooit gezien, dan wordt de zuiger niet gesmeerd en is hij binnen de kortste keren stuk.
Doorgaans zit er een nippeltje aan het inlaatspruitstuk waar je het slangetje voor de mengsmering overheen schuift, zo komt de olie ook bij de zuiger terecht.
Sommige kleinere 2takt motoren hebben op de krukas 1 open en 1 dicht lager, de een wordt gesmeerd door de mengsmering, die via de inlaatpoort de krukasholte in gaat en het andere lager wordt dan gesmeerd door de bakolie.
 
Suzuki t250/350/500 gt750 hebben allemaal smering op de lagers. Van daar uit mengt het met de benzine.
De carters hebben ook geen gaatje in het spoelpoortkanaal richting hoofdlagers.
 
Suzuki t250/350/500 gt750 hebben allemaal smering op de lagers. Van daar uit mengt het met de benzine.
De carters hebben ook geen gaatje in het spoelpoortkanaal richting hoofdlagers.
Dat klopt, zou me dus voor een 80 ook niet verwonderen. Alhoewel het bij latere generatie motorfietsen niet meer toegepast werd. Makkelijk te zien of er 1 of 2 leidinkjes opzitten...
 
Dat klopt, zou me dus voor een 80 ook niet verwonderen. Alhoewel het bij latere generatie motorfietsen niet meer toegepast werd. Makkelijk te zien of er 1 of 2 leidinkjes opzitten...
Een 80 word gesmeerd via de carb,dus kan je ook gewoon mengsmering rijden,al hoor je dan ook de
hoofdsproeier aan te passen.
 
Als je de oliepomp niet gebruikt niet vergeten het pers slangetje terug te voeren naar de olietank zodat hij olie kan rondpompen, anders loopt je pomp droog en in de soep, of het hele pompje er uit halen.

>> schering en inslag in de jaren 90 toen de eerste bromscooters in nl kwamen, pubers die niet genoeg geld kunnen/willen sparen voor een fles olie dus dan maar mengsmering er in>>> daarna pomp in de soep gelopen, weer terug gaan naar pomp smering>>> vastloper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan