Suzuki RG500-mk6 renovatie

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.838
226
Groningen
Ja dat begrijp ik. :P
Maar ik bedoel wordt er een stuk (vierkant of rechthoekig blok) aluminium in de freesbank gestopt?

Of gaat men ook mallen maken om eerst ruwe gietstukken te kunnen laten gieten in zand? En deze ruwe gietstukken vervolgens te bewerken tot eindfabrikaat in de freesbank. :)
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
3.838
226
Groningen
Ja van Billet Alu ! , maar gieten word ook onderzocht !

Hier de finale kuntstof print , in de eerste zaten tóch nog wat foutjes ... [afbeelding]
Aha ok, het is mij duidelijk zo :9
Ik vond het opmerkelijk dat ze eerst een voorbeeld in 3d lieten printen om vervolgens alsnog gelijk uit een blok alu het werk stuk gaan maken. Terwijl men dus zelf een freesbank tot de beschikking heeft, om het voorbeeld uit bijv. kunststof of iets dergelijks te maken.
Als je gietstukken wil laten maken is het de laatste tijd wel gebruikelijk om dit te laten 3D printen. Kan een mallenmaker wel waarderen. :Y
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.675
1.404
Mooi Freek 8-) ,je ben het nog niet verleerd zie ik ;)
Bijna weer ready to race :] *O*
 
Laatst bewerkt:

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.675
1.404
Nog lekker bezig zie ik *O* ,nog even en Freekie kan weer volgas de circuits af denderen :] .
 

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.889
396
53
Boring 56mm zeker als ze voor de mk1,2 of 3 zijn.
Vanaf mk4 boring 54 tot de rgb die had ook weer 56 maar met de hoeveelheid spoelpoorten van de mk6.

Wij hadden een mk3 blok met naar 56 geboorde en afgedraaide mk6 cilinders en aangepaste inlaat schijven. Accelereerde en liep net zo hard als een rgb
 

fastfreak

MF veteraan
14 feb 2004
3.897
19
alkmaar
www.ctn-equipment.nl
Nieuwe uitlaatjes ....
nu nog nieuwe zuigers erin en de koppen van inserts voorzien ( zijn we van de ‘k’ pakkingen af) ...
Nieuwe schijven erin en een nieuwe hoofdrem pomp ( ben nog naar op zoek )
En dan gaan we inschrijven voor classic events !! En racen met die bak ! 💪🏻😎