Suzuki RG500-mk6 renovatie

fastfreak

MF veteraan
14 feb 2004
3.897
30
alkmaar
Na veel omzwervingen is mijn (onze) Suzuki RG500/6 weer terug !
Hij stond lange tijd in Assen ,in de hoop hem ooit weer terug te kunnen kopen, maar is op een gegeven moment verkocht naar Duitsland. de hoop op weer zien was toen behoorlijk verloren gegaan en overtuigd dat we hem nooit meer weer zouden zien.
Totdat onze mede MFer TeamHeronsuzuki een mailtje stuurde dat ie in Engeland was beland bij een collector.
Na wat mail verkeer heen en weer staat nu om het verhaal wat in te korten deze brommer weer bij zn oude bazen !!
De bedoeling is om m weer in zn oude doen te herstellen en er classic events mee te gaan doen
om maar niet zuinig te beginnen is het doel om in Augustus de TT classic op het eiland Man mee te rijden tijdens de parade ...! })

full
 

De eerste klappen na 30 jaar , er was één bougietje die niet zo graag wou maar dat ging later beter !
 
Laatst bewerkt:
Schitterende projectfiets, mooi filmpje ook. Ik hoop dat je de afgetrilde deeltjes hebt teruggevonden (ter hoogte van het achterwiel, zie filmpje op ongeveer 10 sec. en 1 min 12!).

Wubbes
 
Laatst bewerkt:
Ja Bas en dat eigenlijk allemaal dankzij jou .... ;) :]

Dank mannen voor het commentaar ! 8-)

Heel scherp Wubbes , ik heb nog gezocht maar niets gevonden , ik weet ook niet zeker of het van de motor is ... :?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat vind ik wel mooi dat ik een beetje geholpen heb!

Steve Wheatman heeft ook nog een tijdje het oude frame van Koos van Leijen zijn kampioensmachine in zijn bezit gehad en dat is dit geworden.
Teamheronsuzuki: Nico Bakker RG500

Je hebt zeker wel je ogen uitgekeken daar bij Steve?

Misschien nog wat rommeltjes van een bezoekje aan de grintbak......
 
Laatst bewerkt:
Ach ja , ere wie ere toekomt !

Ik ben niet bij Steve geweest (nog) , hij kwam m hoogst persoonlijk brengen ! ....

Is dat een echte 'B' geworden ? Of met straat blok ? ~[edit] ik zie het al straat blok maar wel super mooi en makkelijk te onderhouden en te rijden , de Rgb carters zijn allemaal verbloemkoold ( magnesium )
Een nederlander probeerd ze nu cnc na te fraisen op een 5 armige cnc bank
 
Laatst bewerkt:
Ik hou je op de hoogte , maar dat zal vast geen koopje worden 😇
Maar interessant is het zeker !😎
 
Ik weet dat er iemand is geweest die ooit een keer een bovencarter heeft gemaakt, ik zal kijken of ik die info nog terug kan vinden.
 
Yeahhhh RG500 2stroke power rules forever.

Kan niet wachten om hem in real te zien, horen en ruiken.
 
Dat bovencarterverhaal wordt niks, er stond een filmpje van op het interweb maar die is niet meer te zien omdat het nu in een privé-album zit.
 
Nee ik bedoel van iemand anders een Amerikaan of Engelsman volgens mij die een paar jaar geleden een bovencarter heeft gefreesd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan