Suzuki rm 85 2011 ontsteking smelt

Bg7

MF'er
7 jan 2022
49
5
Hallo; ik heb een rm 85 uit 2011
Heb hem gekocht als verhaal moest afgesteld worden. Eenmaal bezig kwamen we erachter dat er een scheur in de cilinder zat. Nieuwe gekocht + nieuwe zuiger. Gestart liep wel even stationair. Geprobeerd af te stellen, wou niet echt lukken. Wel rondje op kunnen rijden maar was niet vooruit te branden. Daarna nieuwe bougie besteld. Ging kapot en vervette helemaal. Nog een besteld zelfde verhaal. Naar ontsteking gekeken, deze is Deels gesmolten; vonkt nog wel goed. Toen hoorde ik van iemand dat het aan het membraan kon liggen, zag niks bijzonders.
Weet iemand het probleem misschien?
 

Bijlagen

  • 8475C53D-7BE0-4F6F-B62A-DEED06BD6F73.jpeg
    8475C53D-7BE0-4F6F-B62A-DEED06BD6F73.jpeg
    149,9 KB · Weergaven: 69
  • ADF964A0-CD22-463D-A7E6-417DB9C53BFC.jpeg
    ADF964A0-CD22-463D-A7E6-417DB9C53BFC.jpeg
    159,5 KB · Weergaven: 53
  • 97275323-EEDB-4B4B-898D-D15B620677DE.jpeg
    97275323-EEDB-4B4B-898D-D15B620677DE.jpeg
    157,4 KB · Weergaven: 69
  • F5DCF11A-738F-461D-886A-FCF208F5BAAD.jpeg
    F5DCF11A-738F-461D-886A-FCF208F5BAAD.jpeg
    194,4 KB · Weergaven: 70
Het membraan ziet er niet gerafeld uit, noch kieren de kleppen. De ontsteking ziet er normaal uit, het lijkt gesmolten, maar dat is vloeibare epoxy geweest.

Ik denk dat je moet gaan controleren of de ontsteking juist afgesteld staat, aan de hand van het werkplaatshandboek, en daarna de afstelling en sproeier maten van de carburateur moet controleren, aan de hand van het werkplaatshandboek.
 
even een foto ter vergelijking :
s-l1600.jpg

die "smurie" lijkt dus niet origineel te zijn, kan zijn dat er gebroken draden waren en men "ze weer heeft verbonden" en dan dicht gesmeerd met iets.
enige zekerheid om ze te testen is met een stroboscooplamp.
 
Een dichtgekoolde uitlaat geeft inderdaad een beetje hetzelfde effect. Het zou alsnog kunnen dat de sproeiers te groot zijn. Weet je wat er nu in de carb zit?
Een rotte bougiedop/kabel kunnen natuurlijk ook nog ellende geven in de vorm van een zwakke vonk. Wellicht het beste om eerst de ontsteking maar eens door te meten inderdaad.
 
Een dichtgekoolde uitlaat geeft inderdaad een beetje hetzelfde effect. Het zou alsnog kunnen dat de sproeiers te groot zijn. Weet je wat er nu in de carb zit?
Een rotte bougiedop/kabel kunnen natuurlijk ook nog ellende geven in de vorm van een zwakke vonk. Wellicht het beste om eerst de ontsteking maar eens door te meten inderdaad.
122 zit er in kwam een 128 uit
 
Een dichtgekoolde uitlaat geeft inderdaad een beetje hetzelfde effect. Het zou alsnog kunnen dat de sproeiers te groot zijn. Weet je wat er nu in de carb zit?
Een rotte bougiedop/kabel kunnen natuurlijk ook nog ellende geven in de vorm van een zwakke vonk. Wellicht het beste om eerst de ontsteking maar eens door te meten inderdaad.
even een foto ter vergelijking :
s-l1600.jpg

die "smurie" lijkt dus niet origineel te zijn, kan zijn dat er gebroken draden waren en men "ze weer heeft verbonden" en dan dicht gesmeerd met iets.
enige zekerheid om ze te testen is met een stroboscooplamp.
Het kapje is zwart gespoten, daar zag ik dat de verf wat dof werd. Toen het kapje eraf gehaald en de pakking was deels gesmolten. Zou dus te heet zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan