suzuki rm

Heb ook een jaar honda gereden, gelukkig vorig jaar de overstap naar suzuki gemaakt.
Misschien leuk en betrouwbaar die honda's, maar et rijdt/stuurt voor geen meter.
En aangezien het allemaal om prestaties draait.. Suzuki :}


Voor aankoopstips jat ik even een stukje van www.formicola.nl :P


- De eerste aanblik zegt veel! Is hij netjes en schoon, of zit hij met touw, tape en pakdraad in elkaar!
- Let goed op de kostbare delen die onderhoudsgevoelig zijn. Tandwielen met ketting zijn 150 euro, een zuigertje 100 euro!
- Let altijd op de schokbrekers! Een kapotte achterschokbreker lanceert je zo van de motor na een sprong!
- Controleer of er goede olie in het blok zit. Een dikke, klonterige massa duidt op lekke oliekeerringen.
- Van oudere motoren zijn de wiellagers vaak wat minder. Dat is toch 30 euro per wiel, terwijl controleren op speling een seconde is.
- Vraag een kenner naar de typische kwalen van een bepaald merk. Scheelt een hoop tijd en ergernis.
- Let op de bouwjaren ( staat in de wielen). Er staan veel motoren te koop, waarvan niet het juiste bouwjaar is vermeld.
- Kijk naar de koelvloeistof. Vooral na lange stilstand. Klonten en dikke brei is niet goed, maar een lekkage van de waterpompkeerring.
- Controleer speling op de achterbrug. Bij een oudere machine mag dat een paar cm. zijn, maar bij een nieuwere fiets moet dat minimaal zijn.
- Maak altijd een proefrit. Zorg dat de motor goed warm is en trek hem gerust open. Dat kan ook met een nieuwe zuiger!
- Luister niet naar verkooppraatjes! Het slijt wel in, het moet even inlopen, dat hoort zo, mmm. valt wel mee, enz. enz.! Trap er niet in!
 
Motorisch? Een Honda!!

Rijgedrag? Dan is Suzuki best goed echt goed!!!

Welke Suzuki van 2002 heb je op het oog?

Even link naar de advertentie plaatsen als je kunt...
 
heb een paar maanden terug nog een suzuki rm125 uit 2000 gehad, was er toch best tevreden over hoor. en waar je op moet letten, weet er eigenlijk geen bijzonderheden van, maar de normale dingetjes, balhoofdlagers, linklagers,wiellagers, alle versnellingen controleren, vragen of je ff vliegwielkapje er af mag halen voor de krukaslagers te controleren en natuurlijk alle overige slijtagedelen zoals ketting en tandwielen, remschijven etc.
 
suzuki rm 125 punt waar je op moet letten wat heeeeeeeeeel veel voorkomt is de koppeling. Die dinge hebben een kwaaltje dat het koppelingshuis in gaat slaan (de platen slaan in in het huis) Als dit het geval is merk je dit doordat de motor niet goed vrij komt en als je in je versnelling je koppeling inknijpt blijft hij een beetje doorduwen en valt zelfs uit in zn stationair.. Hetzelfde gevoel als wanneer je koppelingsplaten aan elkaar plakken..

koppelingshuis kost zo een paar hondert euro dus let daar op. Indien je een ander koppelingshuis aanschaft moet je deze laten harden. Ik weet niet precies hoe ze dat doen, maar het kan en het werkt dan heb je hier nooit geen problemen meer mee.
verder zijn het trouwens erg fijne motoren. vergeleken met ktm zijn ze niet snel maar ze sturen en veren als de beste en zijn kwalitatief ook best redelijk.

succes en veel plezier ermee alvast
 
oke bedankt
nou hoop ik dat mario 2 takt ook nog wat info heeft want ik heb zon idee dat die er verstand van heeft

mario ik krijg geen link maar als je bij marktplaats zoekt op
Emmer Compascuum dan krijg je als het goed is hem wel te zien op pagina 6 boven aan advertesie naam is Suzuki rm 125 cc bj 2002## inruil mogelijk!!## van erwin

als het niet lukt hoor ik het wel bedankt voor de reacties

hij zegt dat het het koppelingshuis,zuiger en nog wat meer dingen heeft vervangen
 
Klopt! Die zijn ook vervangen! Rekeningen zitten er bij.
Ik ken Erwin wel. Heb de motor zondag gezien.

Paar dingetjes die er nog wel aan moeten gebeuren, maar motorisch wel goed.
Voorvorkpootjes zijn lek en de linklager is wat minder.

Tip: ( En je hebt het niet van mij!!
: }) Stevig minder bieden! Komt wel goed!!
 
@ mario

dus het motorblokje/frame/brug en vering is wel helemaal goed enzo want ik wil niet dat ik er zoveel voor betaal en dat het dan niks is

en linklager wat is dat?

en loopt de motor goed? en trekt hij ook? want hij is voor op de crossbaan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan