Goedemorgen allemaal,
Gister heb ik na een tijd mijn Suzuki RM125 uit 1982 weer uit de schuur gehaald om weer eens te gaan crossen. Ik herinner me nog dat hij altijd wat rijk, maar echt goed liep. Wel was er altijd het probleem dat de vlotterbak overliep wanneer je de benzinekraan openzette. Er kwam dan benzine uit totdat hij startte, en daarna was het over. Vorig jaar bleef hij benzine lekken tijdens het rijden. Ik heb toen een o-ring vernieuwd in de carb en daarmee was dat probleem verholpen. Toen ik hem gister wilde starten, lekte hij wederom benzine uit de vlotterbak. Na een keer of 5 kicken sloeg hij aan en daarna lekte hij niet meer. Na zon 20 seconden liep hij mooi rustig stationair, mooi blauw pluimpje eruit bij het gas geven. Het wegrijden ging ook goed, maar toen ik na 20 meter gas wilde geven klonk het alsof ie verzoop (bluueeehhh) en kwam er een harde knal uit de pijp. Daarna was hij niet meer te starten. Bougie eruit, die was pikzwart en nat. Bougie schoongeblazen en teruggestopt, en dit keer bij het aankicken kwam er nogmaals een dikke knal uit de uitlaat. Heb vroeger toen ik een jaartje of 14 15 was best veel in de puchjes gezeten maar dit nog nooit meegemaakt. Mijn gevoel zegt dat ie zwaar verzuipt. Aangezien hij met deze afstelling altijd goed heeft gelopen denk ik dan eerder dat de vlotter lek is of iets in die trand. Of een nieuwe bougie zou al kunnen werken lees ik her en der. Iemand een idee/antwoord?
Gister heb ik na een tijd mijn Suzuki RM125 uit 1982 weer uit de schuur gehaald om weer eens te gaan crossen. Ik herinner me nog dat hij altijd wat rijk, maar echt goed liep. Wel was er altijd het probleem dat de vlotterbak overliep wanneer je de benzinekraan openzette. Er kwam dan benzine uit totdat hij startte, en daarna was het over. Vorig jaar bleef hij benzine lekken tijdens het rijden. Ik heb toen een o-ring vernieuwd in de carb en daarmee was dat probleem verholpen. Toen ik hem gister wilde starten, lekte hij wederom benzine uit de vlotterbak. Na een keer of 5 kicken sloeg hij aan en daarna lekte hij niet meer. Na zon 20 seconden liep hij mooi rustig stationair, mooi blauw pluimpje eruit bij het gas geven. Het wegrijden ging ook goed, maar toen ik na 20 meter gas wilde geven klonk het alsof ie verzoop (bluueeehhh) en kwam er een harde knal uit de pijp. Daarna was hij niet meer te starten. Bougie eruit, die was pikzwart en nat. Bougie schoongeblazen en teruggestopt, en dit keer bij het aankicken kwam er nogmaals een dikke knal uit de uitlaat. Heb vroeger toen ik een jaartje of 14 15 was best veel in de puchjes gezeten maar dit nog nooit meegemaakt. Mijn gevoel zegt dat ie zwaar verzuipt. Aangezien hij met deze afstelling altijd goed heeft gelopen denk ik dan eerder dat de vlotter lek is of iets in die trand. Of een nieuwe bougie zou al kunnen werken lees ik her en der. Iemand een idee/antwoord?