Suzuki RM250 probleem?

stievie1

MF'er
15 jun 2008
155
0
Hoek van Holland
zoals in de titel staat hebben wij dus een probleem met de suzuki rm250 uit '87...

in zijn vrij en met koppeling in klinkt ie erg goed.. maar zodra je der mee weg rijd dan is hij zo traag als een slak.

de ontsteking heeft al op alle standen gestaan maar niks hielp.
weet iemand de stand van de naald en de grote van de sproeier?

alvast bedankt
 
zoals in de titel staat hebben wij dus een probleem met de suzuki rm250 uit '87...

in zijn vrij en met koppeling in klinkt ie erg goed.. maar zodra je der mee weg rijd dan is hij zo traag als een slak.

de ontsteking heeft al op alle standen gestaan maar niks hielp.
weet iemand de stand van de naald en de grote van de sproeier?

alvast bedankt

had je niet ook eerst een zelfde probleem met die ktm :?
 
kan zijn dat je de verkeerde gasnaald erin hebt!ik heb zoiets ook eens gehad met een rm250 1980! stationair en in de vrijstand kwam hij goed op toeren,maar zodra je begon te rijden was de gang eruit! de gasnaald hoort normaal gesproken in de middelste stand te staan! het beste is het om naar een officiele suzuki dealer te gaan,daar hebben ze onderdelen lijsten en verdere info in de computer staan,en kan je meteen zien welke sproeier erin hoort en welke gasnaald!nogmaals,het juiste type gasnaald maakt echt een wereld van verschil heb ik zelf al eens ervaren! je probleem gehoord te hebben denk ik bijna zeker te weten dat je het in die richting moet zoeken!
 
ja ontsteking op alles standen ;) je weet wel ... gewoon veel gedraaid eraan ;)

en nee.. met de KTM is het echt een totaal ander probleem ;) .. want die heeft wel trekkracht onderin maar het lijkt alsof deze is begrensd (ff kort gezegd)

en de suzuki RM250 heeft erg weinig trekkracht maar uiteindelijk komt ie wel op topsnelheid (heb je wel een lange baan/weg voor nodig)

en ja.. wij denken zelf dat het met de suzuki een benzine probleem is :|
we zullen ff info halen over de naald bij een crosszaak :D
 
kheb nog eens ff nagedacht...je kan ook nog eens je demper eraf gooien,kan zijn dat die dicht is,of er iets niet goed aan is! je krijgt dan wel een hels kabaal,maar je kan het altijd proberen!als de trekkracht zonder demper goed is is je probleem opgelost!
 
kheb nog eens ff nagedacht...je kan ook nog eens je demper eraf gooien,kan zijn dat die dicht is,of er iets niet goed aan is! je krijgt dan wel een hels kabaal,maar je kan het altijd proberen!als de trekkracht zonder demper goed is is je probleem opgelost!


al geprobeerd... nou ja, onze demper knalde eraf _O- dus gelijk zonder demper gereden... hielp niks :?
 
heb ooit eens een luchtgekoelde crosser gehad van honda en die liep zeker niet zonder de demper
vermogen zakte in
dus de demper is "volgens mij" zeker belangrijk voor een 2-takt :Y
 
heb ooit eens een luchtgekoelde crosser gehad van honda en die liep zeker niet zonder de demper
vermogen zakte in
dus de demper is "volgens mij" zeker belangrijk voor een 2-takt :Y

er zit nu alweer een demper op hoor ;) voor 250cc :)
zou het dan miss aan de koppeling liggen dan? :?
 
als je rijdt en je geeft dan gas wil de motor dan wel snel op toeren komen,mar hij komt niet snel van de plaats? dan heb je idd een versleten koppeling!
 
als je rijdt en je geeft dan gas wil de motor dan wel snel op toeren komen,mar hij komt niet snel van de plaats? dan heb je idd een versleten koppeling!

en dat is het dus niet..

want ik weet idd dat je een slippende koppeling heb als je rijd en hij maakt te veel toeren voor zijn snelheid...
hij maakt gewoon de normale toeren bij zijn snelheid als je begrijpt wat ik bedoel :/

iig geen slippende koppeling :N
 
Als hij op lange duur wel op gang komt en alles is veder goed (powervalve gaat helemaal open enz.) En onbelast wel goed op toeren komt en bougie is mooi koffiebruin is het een raar iets.Heeft er misschien niks mee te maken maar wat is je tandwielverhouding?.
 
Als hij op lange duur wel op gang komt en alles is veder goed (powervalve gaat helemaal open enz.) En onbelast wel goed op toeren komt en bougie is mooi koffiebruin is het een raar iets.Heeft er misschien niks mee te maken maar wat is je tandwielverhouding?.

mijn twv is 14-50 ... standaard dus.
 
Volgens onderstaande site is main jet 350
1987 SUZUKI Rm250H - CARBURETOR (MODEL H)

Als je powervalve dicht blijft staan zal de powerband er ook nooit echt inkomen. Haal de veervoorspanning anders van de powervalve en controleer even met de hand of die niet vastgeplakt is, even uitlaat eraf en kijken of allebei de helften loskomen.
Anders zal het waarschijnlijk inderdaad aan de afstelling liggen.
 
Volgens onderstaande site is main jet 350
1987 SUZUKI Rm250H - CARBURETOR (MODEL H)

Als je powervalve dicht blijft staan zal de powerband er ook nooit echt inkomen. Haal de veervoorspanning anders van de powervalve en controleer even met de hand of die niet vastgeplakt is, even uitlaat eraf en kijken of allebei de helften loskomen.
Anders zal het waarschijnlijk inderdaad aan de afstelling liggen.

maar als mijn huidige sproeier 330 is, dan istie veel te klein |(

vanavond maar ff een 350 sproeier kopen dan.. kijken hoe die daar op loopt ;)
en als dat t niet is dan maar ff de powervalve checken!
danku! :W
 
Met een te kleine sproeier zakt het vermogen ook totaal weg bij belasting
 
Met een te kleine sproeier zakt het vermogen ook totaal weg bij belasting

ja idd,

met belasting rijd ie erg langzaam... en starten doet ie ook niet goed, meestal moeten we hem even aan lopen.. maar dan blijft ie ook aan ;)

vanavond gaan we toch naar meurs dus daar maar even sproeier 350 kopen :W
 
ja idd,

met belasting rijd ie erg langzaam... en starten doet ie ook niet goed, meestal moeten we hem even aan lopen.. maar dan blijft ie ook aan ;)

vanavond gaan we toch naar meurs dus daar maar even sproeier 350 kopen :W

de sproeier is gekocht! vanavond of morgen even uit testen :) hopelijk is hiermee het probleem opgelost B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan