Suzuki RM400 zuiger overmaat

PresRuud

Rookie
3 sep 2009
11
0
HEERLEN
Ik heb een Suzuki RM400 Bj. 79.
De hoeveelste overmaat zuiger is dit.
full
 
0.5mm meer dan origineel, dus zou de tweede kunnen zijn als ze in stappen van 0.25 (zoals vroeger gebruikelijk was) gaan.
 
weet niet exact hoever je kan gaan,maar het lijkt me normaal gesproken logisch dat je nog een 0,75 en 1,00 overmaat hebt ...toets in de zoekfunctie maar eens rm400 in...als het goed is kom je dan nog iemand tegen die een topic had over rm400 met overmaat zuiger...die zat ook aan het eind van de boring maar kon nog verdergaan d.mv. toepassing van een maico zuiger! dus met een beetje geluk kan je nog een tijdje vooruit! :]
 
Je kan eens navragen bij prox of bij wiseco op marktplaats adverteerd er ook nog een met zuigers van suzuki ??
 
bedankt
die van marktplaats had ik al gemailt maar had er geen.
is moeilijk om aan spullen van de rm400 te krijgen zoek ook nog een achterbrug en evt een achterwiel.
Jan kan ik wel eens mailen.
 
hey 3e overmaat is nog wel te krijgen.
bij een 4e wordt lastig.

Daarom heb ik ook bij mijn project gekozen voor een maico 440 zuiger van woessner....
Dingen zijn niet zo duur meende 120 euro waar ik hem vandaan heb. enige wat je dan moet doen is cilinder opboren en opnieuw laten honen.

en vergeet dan niet een grotere sproeier te nemen....!

achterbrug heb ik verkocht aan bolski die had er nog meer meende ik dus mogelijk wil hij hem wel weer verkopen aan jou....

Achter velg heb ik nog wel liggen (zit alleen kleine scheur in maar is nog te lassen)
achter naaf heb ik ook nog hier zit ook een haar scheurtje in maar is ook nog te maken! (tevens heb ik nog wel een x aantal spaken maar denk dat je dan beter nieuwe spaken kunt halen.

Mail maar eens wat je meer nodig hebt ik kan hier en daar nog wel aan onderdelen komen...

Mark
 
nog bedankt voor je info

spaken kan ik wel gebruiken wiel van mij is ok mis alleen en paar spaken.
 
Laatst bewerkt:
nog aardig netjes inorde! motorisch ook helemaal perfect?
Zie dat de demper niet meer orgineel is?
Voorbocht nog mooi strak in orde :)

Ga je volgend seizoen mee doen met de dutchtwinshocks? Erg mooi om te zien en om aan mee te doen!

Oja deze zuiger heb ik gemonteerd...

http://cgi.ebay.de/Woessner-Kolben-Schmiedekolben-Maico-440-73-81_W0QQitemZ380159819240QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item58834a7de8

Ook van die verkoper betrouwbaar en levert gewoon goed spul. Zuigers kan je trouwens niet beter hebben dan die! dingen zijn echt perfect

mark
 
hier een foto van mijn oude suzuki rm370 1976! de voorloper van de rm400 ;-) ..zelf gerestaureerd,maar niet meer in mijn bezit!
full
 
motorisch ok op de zuiger na, zuigerveer is aan een kant erg dun, dus weet ik niet of ik nu een nieuwe zuiger erin doe of eerst proberen met nieuwe zuigerveer, en als het de 2e overmaat is kan er nog wel een nieuwe zuiger in. was al opzoek gegaan voor een zuigerveer maar is moeilijk aan te komen.
heb je ervaring met die maico zuiger. heb je meer pk neem ik aan.
als ik nu voor een nieuwe zuiger ga, is het dan niet beter een maico zuiger er in te zetten, cilinder moet dan toch geboord en gehoond worden?
heb je misschien tel of email van Bolski voor die brug?
 
zou eerst een 0,75 zoeken! of een 0,50 als je cilinder er nog netjes uitziet! betje lichtjes laten honen in dat geval zodat je cilinder weer goed is! als je nu meten de maico zuiger erin zet ga je ineens naar het uiterste van je boring toe...als die zuiger dan versleten is dan is je cilinder ook aan zn einde en zal je er een nieuwe bus of chroom/nicasil in moeten laten zetten! jan geboers heeft vast wel wat liggen,of weet wel iets!
 
Of je gaat meteen naar nicasil met een 0.5mm zuiger als die nog te koop zijn.
 
Nicasil is in principe wel handiger aangezien je meerdere zuigers op 1 wand kunt verslijten zonder te honen. Echter is het wel 1x een redelijke dure investring..
 
Bij powerseal kunnen ze toch je wand Nicasillen en terugleggen?!!

kan je teruglegge naar 0mm overmaat en daar 5 zuiger ofzo in verslijten
 
Terug
Bovenaan Onderaan