Suzuki RMZ topic

Heuj!

Graag jullie bak met kennis gieten over het onderstaande:

De RMZ125 van mijn vriendin ontkoppelt niet helemaal. Kabel/hendel etc gecontroleerd. Olie uit het blok gehaald (Shell Advance 10W40) en de platen en korf bekeken.

De korf was ingesleten (vorige eigenaar) en de platen zaten aan elkaar geplakt.
De platen heb ik ontvet en de van de korf heb ik de randjes met liefde weer mooi vlak geveild.

Echter na alles weer monteren (ja, alles goed in de olie en slepen, met warme motor schakelen, kutten) ontkoppelt hij alsnog niet. Weer alles uit elkaar en de platen plakken alsnog. Weer alles ontvet...

Voordat ik alles er weer in gooi... de WPHB zegt at er gewoon 10w40 geadviseerd wordt. Kan het aan de olie liggen? Wat voor olie kan er dan in het beste in deze stofzuiger?

Alvast bedankt!
 
Heuj!

Graag jullie bak met kennis gieten over het onderstaande:

De RMZ125 van mijn vriendin ontkoppelt niet helemaal. Kabel/hendel etc gecontroleerd. Olie uit het blok gehaald (Shell Advance 10W40) en de platen en korf bekeken.

De korf was ingesleten (vorige eigenaar) en de platen zaten aan elkaar geplakt.
De platen heb ik ontvet en de van de korf heb ik de randjes met liefde weer mooi vlak geveild.

Echter na alles weer monteren (ja, alles goed in de olie en slepen, met warme motor schakelen, kutten) ontkoppelt hij alsnog niet. Weer alles uit elkaar en de platen plakken alsnog. Weer alles ontvet...

Voordat ik alles er weer in gooi... de WPHB zegt at er gewoon 10w40 geadviseerd wordt. Kan het aan de olie liggen? Wat voor olie kan er dan in het beste in deze stofzuiger?

Alvast bedankt!

Rmz125? ik neem aan rm125
10w40 kan er wel in , maar specifice bakolie is beter... of gooi er atf in. tenminste als het een 2 takt betreft
ontvetten enz heeft niet echt zin , je stop ze immers weer in een blok met olie?
welk jaar is de rm? je heb nl kans dat de koppeling hevel op je asje niet het goede type is en dat de koppelingshendel op het stuur niet de goede is, zodat je de koppeling niet ver genoeg kan inknijpen.
wat ook nog kan is dat er de verkeerde frictieplaten in zitten (te dik) of de totale stapel te hoog.
De stalen platen kunnen ook nog warp vertonen, dus dat ze niet meer recht zijn maar gegolft zeg maar..
je had de korf gevijlt zei je , maar zitten er ook bramen aan de nokken van de platen?
 
Het is inderdaad een RM125 ;) uit 2005

Verder geen bramen, en ook de stalen platen tussenin zijn gewoon vlak. Andere olie scheelde al iets, ook het plakken is minder. Nu blijft ze alleen nog altijd heel rap af slaan vanuit zijn vrij naar zijn 1 (ja ja, meer gas geven ;)), dus dat is niet heel prettig
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een RM125 ;) uit 2005

Verder geen bramen, en ook de stalen platen tussenin zijn gewoon vlak. Andere olie scheelde al iets, ook het plakken is minder. Nu blijft ze alleen nog altijd heel rap af slaan vanuit zijn vrij naar zijn 1 (ja ja, meer gas geven ;)), dus dat is niet heel prettig
Is het koppingshendel krom? zodat je hem niet helemaal in kan knijpen?
Loopt voor de rest wel goed stationair?
 
Koppelingshendel is gewoon goed. Stationair loopt ze ook normaal. Maar zodra je naar de 1 gaat slaat ie snel af. Ook soms gewoon met koppeling nog in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan