1098
MF'er
- 17 sep 2015
- 183
- 87
Hoi, ik ben al een aantal jaar lid maar heb weinig gepost. Nu wordt het tijd voor een topic vind ik zelf, en hoop jullie ook.
Eerst ff wat over mijzelf. 51 lentes en een motorrijbewijs sinds mijn 18e. 1e 2 motoren waren Kawasaki's. 1982 gpz550 unitrack en daarna een gpz1100 unitrack bj weet ik niet meer.
Toen op zoek naar iets lichts waar ook mijn vrouw (toen nog vriendin) mee weg kon. Ik 187 en mijn vrouw 160 en beide niet gecharmeed van choppers (voorzichtig gezegd). Tsja, wat is voor beide leuk? 1 beginnend en 1 met al een aantal jaar motorervaring. In het kader van "als je hem laag in toeren houdt is ie best rustig" een Honda NS400R gekocht. Licht en handzaam. Daarna een Yamaha FZX 750 FAZER. Tijdens het bezit van de Fazer kon ik een 1976 Moto-guzzi le-mans1 kopen. Dat gedaan en toen ik hem ophaalde op de aanhanger tijdens een tussenstop dat ding ff beter bekeken. Godsamme, wat vond ik dat een lelijk ding maar ja, ik had hem al betaald dus maar verder gereden. Thuis in de hoek en er een hele poos niet naar gekeken. Langzaamaan begonnen we wat aan elkaar te wennen en betrapte mij er op dat ik het best een lollig ding begon te vinden. Deze is helemaal uit elkaar geweest en alles gedaan gestraald en gepoedercoat en gespoten wat gespoten moest worden. Motorisch ook alles gedaan, kortom, als nieuw. Deze is er nog steeds en rij ik af en toe een rondje op. Voor 12 jaar terug nog een Huskvarna 510 (geloof ik) gekocht. Deze is er ook nog. Een motor waar mijn hart altijd sneller van ging kloppen was een Ducati 1098, niet normaal zo mooi als ik die vind. Kun je zo in je huiskamer zetten als zijnde kunstwerk. Voor 3 jaar terug liep ik bij toeval tegen zo'n ding aan en in het kader van -je leeft maar 1 keer- gekocht. In datzelfde kader deze na een jaar weer verkocht. Dat gaat veels te hard en vroeg of laat zou mij dat mn kop kosten.
Zoals jullie lezen ben ik niet merkgebonden maar koop wat ik leuk vind, ongeacht merk.
Inmiddels woon ik nu 10 jaar in Zweden en daar komt de RV90 in beeld.
Via mijn werk ben ik een aantal maal met de lokale veteraan brommerclub mee geweest. Ik dacht altijd, wat moet je nou als volwassen vent op een brommer, koop dan een motor. Enfin na een paar avondrondes de saamhorigheid en gezelligheid geproeft te hebben, stukkie rijden, ergens een bakkie, beetje slap lullen, weer een stukkie rijden en dan weer naar huis. Alleen bij mooi weer en geen pakken vol bescherming etc. Hartstikke gezellig. Ik wilde eigenlijk ook wel een brommer. Hier wemelt het van de Puch dakota's en oude damesmodellen etc. Ik wilde iets heel anders. Nu dus in duitsland een RV90 gekocht. Hier in Zweden kennen ze dit model amper tot niet dus gaat deze lichte motorfiets hier een vermomd even als brommer tegemoet. Hij wordt als motor geregistreerd en verzekert.
SUZUKI RV90
Ik heb dus een Suzuki RV90 in duitsland gekocht die ik 19 oktober op ga halen in combinatie met familiebezoek in NL.
Veel valt er dus nog niet te melden maar ik heb wel al een aantal vragen waar ik voor vertrek antwoord op hoop te krijgen.
Het is een RV uit 1980 die ik aankomende winter uit elkaar zal pulleken om zo 1mei klaar voor de eerste toerrit te zijn.
Ik ben 35 jaar werkzaam in de autoschade branche dus het spuiten zal het minste probleem zijn.
Weet er iemand hoe klein zo'n ding is? Ik had nl gedacht om hem op een soort fietsendrager voor crossmotoren achterop de auto te binden. Vertikale last van mijn trekhaak is 90 kilo. Suzuki 86 plus de drager is bijna 100. Blokje onder de suzuki vandaan en in de kofferbak en het zou moeten lukken. Probleem is dat ik niet weet of dat mag in het land van der alte. Aan de kant gezet worden kan ik mij niet veroorloven aangezien ik hem niet terplekke over kan laden. Alternatief 2 is een plaat op mijn dakdrager en hem daarop vastsjorren, ook zonder motorblokje. Maar ja, krijg je hem zo goed vast dat hij niet doorvliegt bij een flinke stop en wat zegt Derrick daarvan? Alternatief 3 zou zijn om de bagage in de dakbox te doen en de RV deels gedemonteerd achterin de auto (audi a4 station). Dit lijkt mij vooralsnog de beste oplossing aangezien er dan niets vreemds aan of op de auto hangt, op de koffer na dan. Enige nadeel is de remmende faktor van de koffer.
Is er dus iemand die weet of je een RV90 eenvoudig uit elkaar kan halen tot handzame brokken? Welk gereedschap zou nodig zijn, zodat ik niet veels te veel meeneem. De terugreis zou met 3 volwassenen zijn dus de achterbank kan 2/3 1/3 neergeklapt worden.
Zo, genoeg geschreven nu, als hij thuis is wordt het logboek hoop ik met minder tekst en meer plaatjes.
Ik weet nu al dat ik een buddy overtrek nodig heb, iemand een idee waar je dat en andere delen het beste kunt halen?
Marco
Eerst ff wat over mijzelf. 51 lentes en een motorrijbewijs sinds mijn 18e. 1e 2 motoren waren Kawasaki's. 1982 gpz550 unitrack en daarna een gpz1100 unitrack bj weet ik niet meer.
Toen op zoek naar iets lichts waar ook mijn vrouw (toen nog vriendin) mee weg kon. Ik 187 en mijn vrouw 160 en beide niet gecharmeed van choppers (voorzichtig gezegd). Tsja, wat is voor beide leuk? 1 beginnend en 1 met al een aantal jaar motorervaring. In het kader van "als je hem laag in toeren houdt is ie best rustig" een Honda NS400R gekocht. Licht en handzaam. Daarna een Yamaha FZX 750 FAZER. Tijdens het bezit van de Fazer kon ik een 1976 Moto-guzzi le-mans1 kopen. Dat gedaan en toen ik hem ophaalde op de aanhanger tijdens een tussenstop dat ding ff beter bekeken. Godsamme, wat vond ik dat een lelijk ding maar ja, ik had hem al betaald dus maar verder gereden. Thuis in de hoek en er een hele poos niet naar gekeken. Langzaamaan begonnen we wat aan elkaar te wennen en betrapte mij er op dat ik het best een lollig ding begon te vinden. Deze is helemaal uit elkaar geweest en alles gedaan gestraald en gepoedercoat en gespoten wat gespoten moest worden. Motorisch ook alles gedaan, kortom, als nieuw. Deze is er nog steeds en rij ik af en toe een rondje op. Voor 12 jaar terug nog een Huskvarna 510 (geloof ik) gekocht. Deze is er ook nog. Een motor waar mijn hart altijd sneller van ging kloppen was een Ducati 1098, niet normaal zo mooi als ik die vind. Kun je zo in je huiskamer zetten als zijnde kunstwerk. Voor 3 jaar terug liep ik bij toeval tegen zo'n ding aan en in het kader van -je leeft maar 1 keer- gekocht. In datzelfde kader deze na een jaar weer verkocht. Dat gaat veels te hard en vroeg of laat zou mij dat mn kop kosten.
Zoals jullie lezen ben ik niet merkgebonden maar koop wat ik leuk vind, ongeacht merk.
Inmiddels woon ik nu 10 jaar in Zweden en daar komt de RV90 in beeld.
Via mijn werk ben ik een aantal maal met de lokale veteraan brommerclub mee geweest. Ik dacht altijd, wat moet je nou als volwassen vent op een brommer, koop dan een motor. Enfin na een paar avondrondes de saamhorigheid en gezelligheid geproeft te hebben, stukkie rijden, ergens een bakkie, beetje slap lullen, weer een stukkie rijden en dan weer naar huis. Alleen bij mooi weer en geen pakken vol bescherming etc. Hartstikke gezellig. Ik wilde eigenlijk ook wel een brommer. Hier wemelt het van de Puch dakota's en oude damesmodellen etc. Ik wilde iets heel anders. Nu dus in duitsland een RV90 gekocht. Hier in Zweden kennen ze dit model amper tot niet dus gaat deze lichte motorfiets hier een vermomd even als brommer tegemoet. Hij wordt als motor geregistreerd en verzekert.
SUZUKI RV90
Ik heb dus een Suzuki RV90 in duitsland gekocht die ik 19 oktober op ga halen in combinatie met familiebezoek in NL.
Veel valt er dus nog niet te melden maar ik heb wel al een aantal vragen waar ik voor vertrek antwoord op hoop te krijgen.
Het is een RV uit 1980 die ik aankomende winter uit elkaar zal pulleken om zo 1mei klaar voor de eerste toerrit te zijn.
Ik ben 35 jaar werkzaam in de autoschade branche dus het spuiten zal het minste probleem zijn.
Weet er iemand hoe klein zo'n ding is? Ik had nl gedacht om hem op een soort fietsendrager voor crossmotoren achterop de auto te binden. Vertikale last van mijn trekhaak is 90 kilo. Suzuki 86 plus de drager is bijna 100. Blokje onder de suzuki vandaan en in de kofferbak en het zou moeten lukken. Probleem is dat ik niet weet of dat mag in het land van der alte. Aan de kant gezet worden kan ik mij niet veroorloven aangezien ik hem niet terplekke over kan laden. Alternatief 2 is een plaat op mijn dakdrager en hem daarop vastsjorren, ook zonder motorblokje. Maar ja, krijg je hem zo goed vast dat hij niet doorvliegt bij een flinke stop en wat zegt Derrick daarvan? Alternatief 3 zou zijn om de bagage in de dakbox te doen en de RV deels gedemonteerd achterin de auto (audi a4 station). Dit lijkt mij vooralsnog de beste oplossing aangezien er dan niets vreemds aan of op de auto hangt, op de koffer na dan. Enige nadeel is de remmende faktor van de koffer.
Is er dus iemand die weet of je een RV90 eenvoudig uit elkaar kan halen tot handzame brokken? Welk gereedschap zou nodig zijn, zodat ik niet veels te veel meeneem. De terugreis zou met 3 volwassenen zijn dus de achterbank kan 2/3 1/3 neergeklapt worden.
Zo, genoeg geschreven nu, als hij thuis is wordt het logboek hoop ik met minder tekst en meer plaatjes.
Ik weet nu al dat ik een buddy overtrek nodig heb, iemand een idee waar je dat en andere delen het beste kunt halen?
Marco