Suzuki rv90

Petersuzukirv

Rookie
10 sep 2018
19
0
Goedemiddag,
Ik heb zojuist een nieuw speeltje opgehaald.
Een Suzuki rv90 uit 1981.
Hij heeft ruim 2 jaar stilgestaan maar starte heel vlot.
Echter komt er olie uit de uitlaat.
Wat zou hiervan de oorzaak zijn?
 
Te vet gesmeerd? Of de vorige eigenaar mischien aan het klungelen geweest?

Wel leuk, ik heb er ook 1. Plaats ff een paar foto's als je wil.

Marco
 
Kun je de smering afstellen dan?
Ben nog op zoek naar een linker scherm.
Vergelijkbaar als op de foto.
20181118_162911.jpg
 
Bedenk dat die motortjes uit de jaren 70 zijn,in die tijd was de olie van mindere kwaliteit dan tegenwoordig
en de pompjes stonden vroeger af fabriek al rijk afgesteld omdat ze blijkbaar bang waren voor vastlopers in de
garantie periode,met moderne olie kan de motor met minder olie draaien, makkelijk 1 op 50 ,maar controleer eerst of
het pompje wel goed staat afgesteld,waarschijnlijk staan er merktekens op waar hij op afgesteld hoort te staan.
Dit is een link naar het werkplaatshandboek ,daar zal wel in staan hoe je dat moet doen,
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...anuals/rv90/&usg=AOvVaw3KlQ51AFq-Z_Pk9TcDLrjc
 
Zou het ook mogelijk zijn om het olietankje leeg te laten en gewoon mengsmering in de tank te doen ?
 
Ja dat kan,maar of je pompje dat overleeft is de vraag,die word ook gesmeerd door de 2 takt olie.
En het kan zijn dat je de hoofdsproeier zal moeten aanpassen omdat er dan niet alleen
benzine maar ook olie doorheen moet.
 
Ik zou eerst eens een stuk rijden met dat ding en dan pas conclusies trekken. Best kans dat het pompje gedurende de twee jaar iets gelekt heeft waardoor er veel olie in de motor is gezakt die nu in je uitlaat zit. Ik zou gewoon dat pompje operationeel houden. Ook niet direct aan de afstelling van de pomp gaan klooien om direct de walm te verminderen want meestal is de afstelling niet zomaar verlopen. Als je hem nu zomaar zuiniger laat smeren dan heb je kans dat je een vastloper krijgt.
 
Hou je carterolie in de gaten. De krukaskeerringen van een tweetakt houden niet van stilstand. Als die dingen hard en gescheurd zijn gaat hij carterolie verbruiken, dat smeert nogal vet.
Natuurlijk kan je ouderwets olie gaan mengen. Maar een pomp is oerbetrouwbaar en levert olie naar belasting. De mengverhouding lucht/menzine blijft ook constant Als je bijmengt maak je het mensel armer.
 
Hou je carterolie in de gaten. De krukaskeerringen van een tweetakt houden niet van stilstand. Als die dingen hard en gescheurd zijn gaat hij carterolie verbruiken, dat smeert nogal vet.
Natuurlijk kan je ouderwets olie gaan mengen. Maar een pomp is oerbetrouwbaar en levert olie naar belasting. De mengverhouding lucht/menzine blijft ook constant Als je bijmengt maak je het mensel armer.
Dat klopt daarom moetje de hoofdsproeier vergroten als je gaat mengen.
Pompje zit links achter op het blok.
20181110_134459.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hou je carterolie in de gaten. De krukaskeerringen van een tweetakt houden niet van stilstand. Als die dingen hard en gescheurd zijn gaat hij carterolie verbruiken, dat smeert nogal vet.
Natuurlijk kan je ouderwets olie gaan mengen. Maar een pomp is oerbetrouwbaar en levert olie naar belasting. De mengverhouding lucht/menzine blijft ook constant Als je bijmengt maak je het mensel armer.
Welke olie gebruik jij voor het carter?
 
Carter kan je Bel Ray gear saver voor gebruiken,dat is zo,n beetje de beste olie.
Of gewone(geen synthetische) 10w40 motorfiets olie.
 
In de zin van? Ziet er kompleet uit iig. Wat zijn dat voor banden?

Marco
 
Lijkt kompleet misschien maar is het niet.
Mist oa linker zijscherm, kickstarter as is gebroken, geen originele schokbrekers, lekker voor sckokbrekers, verlichting werkt niet en nog meer klein ongemak.
Banden schijnen van een quad te komen.
 
Lijkt kompleet misschien maar is het niet.
Mist oa linker zijscherm, kickstarter as is gebroken, geen originele schokbrekers, lekker voor sckokbrekers, verlichting werkt niet en nog meer klein ongemak.
Banden schijnen van een quad te komen.
Kickstart as is nog nieuw te koop, SHAFT,KICK STARTER for RV90 1976 (A) USA (E03) - order at CMSNL
Originele schokbrekers zijn fietspompen,deze zien er heel wat beter uit,tenzij je de motor helemaal
origineel wil maken lekker laten zitten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan