Suzuki savage houdt in bij vol gas

Johann257

MF'er
19 mei 2020
41
11
Mede motormuizen 💪🏻.

heb sinds 2 weken een Suzuki savage aangekocht. Deze liep niet toen ik kocht, alleen was een snelle fix want hij had alleen een nieuwe accu nodig met olie beurtje en nieuwe bougie en verse benzine.

had mijn eerste ritje van zo’n 20 km en hij liep mooi en netjes.

1 week later..
wou gaan rijden en vond hem al niet zo mooi lopen. Nu blijkt onder het rijden dan die een beetje zenuwachtig loopt en heel klein beetje terughoudend is. Maar na beetje inrijden wou ik hem optrekken alleen hij hield fix in en knalde wat en daarna ging die pas er vandoor. En dit bleef die doen.. even tijdje laten staan en toen nog geprobeerd alleen blijft het zelfde helaas doen.

nu is de vraag...
waar zou dit eventueel aan kunnen liggen?
Ben helaas niet zo ervaren maar wil graag leren 😌

wie kan mij helpen?
7CF39406-9066-423F-86D3-776185E991CB.jpeg
 
Dankjewel! Hij is zeker nog netjes haha
Maar dat heb ik zeker al geprobeerd. Alleen helaas bleeft hij het zelfde reageren. Net zoals op de PRI stand van de kraan.
Ik heb het tegenovergestelde; bij mij loopt hij stationair richting de 3500 toeren als de motor op temperatuur komt.

Morgen maar eens goed kijken naar de stelschroef en alle slangetjes
 
Dan ga ik daar bij starten. Maar heeft een rede waarom het zo uit het niets komt? Is maar 1 week later

Beetje vuil uit de tank meegenomen bijvoorbeeld. Dat kan elk moment gebeuren, dus ook na een week.

Een andere vraag:
Heeft zo'n savage niet een zwak punt ergens in het motorblok?
Ik zou zelf erg terughoudend zijn over volgas rijden met zo'n grote 1 cilinder. Ik vind ze meer voor het rustig toeren.
 
Beetje vuil uit de tank meegenomen bijvoorbeeld. Dat kan elk moment gebeuren, dus ook na een week.

Een andere vraag:
Heeft zo'n savage niet een zwak punt ergens in het motorblok?
Ik zou zelf erg terughoudend zijn over volgas rijden met zo'n grote 1 cilinder. Ik vind ze meer voor het rustig toeren.
Jazeker, de nokkenas spanner is te kort, de olie pomp te zwak. Veel toeren draaien gaat niet lang goed.
 
Beetje vuil uit de tank meegenomen bijvoorbeeld. Dat kan elk moment gebeuren, dus ook na een week.

Een andere vraag:
Heeft zo'n savage niet een zwak punt ergens in het motorblok?
Ik zou zelf erg terughoudend zijn over volgas rijden met zo'n grote 1 cilinder. Ik vind ze meer voor het rustig toeren.
Ja dat is ook wel weer zo.. dan toch even de carbarteur na lopen.

maar ik ga niet keihard ermee. Maar eerder beetje vol op de gas weg trekken maar niet hoog de toeren in. Maar trek het gas goed open en dan begint die dus in te houden en heeft een knal en dan pas gaat die
 
Terug
Bovenaan Onderaan