Suzuki Sixteen 125/150

Vandaag de ingeruilde sixteen verkocht, had 51000 km gelopen, had de vario ter controle bekeken, zag er nog perfect uit, volgens de vorige eigenaar nog de originele
dus ben nu officieel Sixteen loos 😄
 

Bijlagen

  • 20A0F369-2883-418C-8253-6271C0B9869B.jpeg
    20A0F369-2883-418C-8253-6271C0B9869B.jpeg
    637,9 KB · Weergaven: 22
  • C4FE82CD-0F2D-455A-8B5A-3F3F199B9CAA.jpeg
    C4FE82CD-0F2D-455A-8B5A-3F3F199B9CAA.jpeg
    468,3 KB · Weergaven: 21
  • DC280564-A7FB-4ABA-9C5A-9B49C923EC09.jpeg
    DC280564-A7FB-4ABA-9C5A-9B49C923EC09.jpeg
    243,4 KB · Weergaven: 21
  • 11CDFD18-F1C7-4D31-AA60-DB0CDE64982C.jpeg
    11CDFD18-F1C7-4D31-AA60-DB0CDE64982C.jpeg
    116,9 KB · Weergaven: 20
Dat zou ik echt niet meer weten, je kan de schuifmaat erop zetten of rolmaat 😅

heb de Sixteen niet meer in bezit, dus kan ook niet even voor je kijken wat er nou precies op zit

groeten Roel
 
Dag forummers, na eindeloos veel eerdere motoren ook maar een Sixteen 150 gekocht, 2008. Hij krijgt nu een beurt. En ik heb een vraagje. Heeft de begrenzingsring van de variator een bijzonder doel? M.a.w. kan het ook zonder maar waarom zou je dat doen? Vraag twee is of er een werkplaatshandboek ergens te downloaden is. Ik heb een probleempje met de richtingsaanwijzers. Ik heb die stekker losgemaakt met het harnas aan het frame, maar weet niet meer welke stekker het was. Er zaten een paar weken vakantie tussen... Er liggen drie dezelfde vrouwelijke ontvangstekkers kaar. Welke was het ook al weer. Bovendien knippert rechtsvoor het niet meer, ondanks nieuwe lampjes. Affijn, wat tekeningen kunnen helpen. gr Broemer
 
Knipperprobleem is opgelost. En ingeruild voor een ander. Hele machine (had lang stilgestaan) nagekeken. Na nog geen kilometer houdt ie er uit het niets mee op. FI lampje knippert even, geeft iets van code 6.2 en dat is het dan. Start wel, maar slaat niet aan. Geen rare geluiden. Ik verdenk zelf de benzinepomp. Iemand ervaringen mee? Zit in de tank toch? Ik heb er verder nog niet naar gekeken. Na die kilometer terugduwen was ik het wel even zat. Wie er wat zinnigs over kan zeggen, wordt bij deze van harte uitgenodigd. Er zit trouwens een mf-sticker op het nummerbord.

<edit> Voor de volledigheid. Hij loopt weer als een zonnetje. Het was de bobine. Voor de zekerheid heb ik ook de benzinepomp vervangen. Verder prima ding.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
sinds augustus een blauwe 125 sixteen gekocht, bj 2009 met 9000 km.
Reed aanvankelijk goed tot zeer goed, maar sinds de vrouw er achterop heeft gezeten, voel ik een knik in het optrekken. dit is altijd nadat ik enkele meters vooruit ben, alsof je de koppeling plots zou loslaten bij een auto. Hij vertrekt zacht, maar na enkele meters dat schok(je).
Ik dacht aan variorollen, die ik heb vervangen door Pulleytech rollen van 12,5 gr. Geen oplossing, doet het nog steeds.
Ben niet zo vertrouwd met scooters, daarom mijn vraag : wat is er mis. De riem is eerder ook al vervangen door exact dezelfde (origineel). Heeft dit met de koppeling te maken, of de veren, of wat anders ? Ik zie nergens abnormale slijtage. De poelies zijn heel glad, ook hier niks abnormaal.
 
Ik heb 15 jaar terug een Sixteen 150 gehad, maar die is al lang weg.
Ik heb nu wel al ruim 4 jaar een Yamaha NMAX 155 naast mijn Kawasaki ER-6N (650cc). Wat is je vraag?
 
Er zijn er vast meer die naast de motor wel een lichte motorscooter hebben.
SV650 is leuk, CB600 ken ik verder niet. Zal vast reageren als elke 600cc viercilinder. Onderin tam, bovenin gaan als de brandweer.

Ik wilde qua motorscooter wel iets lichts wat wel mee kan komen op de snelweg, maar niet meer dan dat. Als ik namelijk een 300cc+ motorscooter zou hebben, dan zou de motor nog meer stil staan. Zoiets pak je toch makkelijker mee omdat het lekker simpel rijden is en je meteen ruimte hebt om wat troep mee te nemen. :]
 
Daarom gebruik ik de scooter ook vaak als boodschappenwagen of als ik snel naar de vaste wal moet en gelijk wat meenemen, heerlijk.
Heb zelf jaren CB1300 gereden, fantastisch maar ben nu 60 en wil gewoon vooral lichter in gewicht maar wel leuk en Japans. Het moet gewoon altijd werken als ik weg wil.
 
Als je echt lichter in gewicht wil, kan je ook nog bijv. een Kawasaki Z400 of Z500 overwegen. Ik meen dat de Z500 maar iets van 168 kg rijklaar is. Lichtere motoren vind ik zelf ook altijd wel fijn, stuurt ook makkelijker op krappe stukjes. Als je ziet waar ik met mijn NMAX 155 tussendoor kan, dat doe ik niet op de gewone motor of een stuk trager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan