Suzuki Sixteen 125/150

Heb hem mee genomen.

Alleen de brandstofmeter en klokje? display doet het niet, iemand een idee.

Bekijk bijlage 1471807

Bekijk bijlage 1471808
Select knopje, display en tankmeter hebben wat liefde nodig

Koelwater idd wat roest en brandstofpomp wist die niet of die ooit vv is.
Gefeliciteerd ermee. Denk dat ik deze ook te koop heb zien staan,gezien de zwarte voorpoten en koffertje erop. Stond niets bij in de adv van die gebreken die jij nu noemt. Had hem ook gemaild,maar nooit geen reactie gehad,en zag dat de adv weg was gehaald vandaag. Wel nieuwe banden en accu toch..
 
Gefeliciteerd ermee. Denk dat ik deze ook te koop heb zien staan,gezien de zwarte voorpoten en koffertje erop. Stond niets bij in de adv van die gebreken die jij nu noemt. Had hem ook gemaild,maar nooit geen reactie gehad,en zag dat de adv weg was gehaald vandaag. Wel nieuwe banden en accu toch..

Ja nieuwe banden uit 2014 en 2016 haha, die man had er weinig verstand van.
Voor zit een winterband op, achter pilot city, wel oke maar zeker niet nieuw.

Teller zal ik er even uit schroeven.
Als ik naar de markt kijk was dit wel een redelijke koop, ben nogal pietje precies dus zal nog wel het een en ander opknappen en er wat centen in moeten stoppen.
24k grote beurt denk ik, miss gelijk dr pully (rollen) er in.

Hij liep tegenwind 120, wel plat op het stuur, rechtop zitten met stevige wind 95km/uur
 
Teller vandaag even uit elkaar gehaald.

De diode van de tankmeter zijn kapot en idd erg oxidatie rond het display, ook was de rode draad gebroken en zat een groene los.
Helaas na het schoonmaken en solderen geen positief resultaat.
 
Heb er ook 1 liggen alleen benzine meter is kapot, de rest werkt uitmuntend,
Benzine meter is hopelijk alleen de weerstand, die kosten 6 cent.
Ga hem nog wel proberen te maken.

Vandaag achterrem er af gehaald, scooter liep erg zwaar.
Zuiger van klauw zit helemaal vast denk door vuil en weinig gebruik, natuurlijk paar keer hard en goed geremd onderweg naar huis en nu zit alles goed vast.

Uitlaat ook maar gelijk voorzien van een laagje nieuwe lak, die moest er toch af.

Zo blijven we lekker bezig :)
 
Als je bij mijn oude dashboard de tankmeter met de hand de wijzer bewoog, dan ging die zwaar, waarom ik weet het niet, hij deed het na de winterstop ineens niet meer, regen heeft ie bij mij nooit gezien, dus heb een nieuw dashboard gemonteerd, ik vond het wel best heb de oude in het schap gelegd,
De achterrem heeft bij mij ook vast gezeten, niet de zuiger, maar de geleider zat muurvast, heb toen meteen voor en achter los gehaald, nieuwe blokken erop, verse remolie en alles netjes in het rem vet gezet
 
Als je toch bezig bent, kleppen controleren, en zo nodig stellen, wel meteen de dure kleppendeksel pakking vervangen, want lekken doet ie op zeker met hergebruik, ook als je vloeibare pakking gebruikt, en met montage goed opletten dat hij er niet gedraaid tussen komt, is mij ook 1x overkomen -O-
koelvloeistof verversen is ook niet overbodig bij de sixteen daar zit origineel gewoon drek in
 
Kan dat display niet nog iets van een zekering zijn?
Dacht ik ook maar rest van lampjes doet het wel.

Zekeringen nog wel omgedraaid maar alles was goed.

20200308_135402.jpg
 
'klein beetje' vocht dus. Misschien wel hetzelfde probleem als wat ik had; vocht in de tellers en koplamp. Als dat bij de printplaat kan komen, is het na een tijdje idd klaar.

edit; mijn reactie was dan ook eigenlijk nog van de vorige pagina. Ik had deze pagina met nieuwe reacties nog niet gezien. :)
 
Nieuwe teller is binnen morgen even controleren, rem seals zijn morgen of donderdag binnen bij de dealer.

Uitlaat kapje/schild al in de lak gezet, die was zwart maar vind grijs toch mooier afsteken.

Koelwater nog door spoelen, kleppen hoeft pas over een 3500km hoor ze ook nog niet, zit net een nieuwe iridium bougie in en malossi snaar.
 
Nieuwe teller is binnen morgen even controleren, rem seals zijn morgen of donderdag binnen bij de dealer.

Uitlaat kapje/schild al in de lak gezet, die was zwart maar vind grijs toch mooier afsteken.

Koelwater nog door spoelen, kleppen hoeft pas over een 3500km hoor ze ook nog niet, zit net een nieuwe iridium bougie in en malossi snaar.
Je bent er goed mee bezig..
 
Ben er nog steeds mee bezig.

Achterrem is gereviseerd, was echt nodig stofring was niet veel meer van over en seal was ook niet best.
Cupje ging na schoonmaken weer als een glade aal in zijn remklauw.
Achterwiel draait nu 100x beter, is weer goed voor brandstof verbruik.

Uitlaat nu 3x gespoten, en hitte schild weer grijs gemaakt.

Voorrem schoongemaakt en weer gemonteerd met vet enz, gaat mooi soepel ook het 3e kupje voor de combi rem systeem.
Alleen nog rem vloeistof verversen.

Ander display werkt de tankmeter wel goed van :) alleen olie wissel lampje blijft branden en helft van display staan van die haakjes op, dus daar moet ik nog even naar kijken.

Doe ook maar gelijk koelwater wisselen en spoelen moet alleen kijken hoe je daar het best bij kan.

Nog 1 avond dienst en dan weekend, kan ik iets langer door gaan dan steeds 1 uurtje.
 
contact uit --> dagteller reset knop ingedrukt houden ----> contact aan ---> teller verspringt weer naar de aftellende 4000 km en het lampje is weer uit

Zou dan ook de olie en filter vervangen, dan heb je dat ook maar weer klaar
 
contact uit --> dagteller reset knop ingedrukt houden ----> contact aan ---> teller verspringt weer naar de aftellende 4000 km en het lampje is weer uit

Zou dan ook de olie en filter vervangen, dan heb je dat ook maar weer klaar
Ja dat heb ik geprobeerd maar werkt niet.
 
De sixteen staat weer in elkaar.

Geen oxidatie op het nieuwe dashboard/teller maar olie lampje met tekens blijft branden, ook met contact uit.
20200314_154844.jpg


Nu alleen de tankmeter over gezet op de oude teller, helaas geen klokje en dagteller maar dat zoek ik later dan wel uit.

Kan voorlopig weer even rijden.
 
Vraagje, komt jullie koelwater meter naald ook maar 1 streepje omhoog als de motor warm is, je zou verwachten dat die netjes naar het midden komt maar dat is zeker alleen met warm weer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan