Suzuki Sixteen 125/150

Mijne staat op de maasvlakte in de stalling op het werk, ben benieuwd als ik vannacht naar huis mag.

Heb er blauwe in gedaan, als het maar geschikt is voor allu blokken.

Helaas me voorvork seal lek dus maar even gaan v.v.
 
Ok, koelvloeistof vervangen moet we wel lukken, jammer dat er nergens een werkplaatshandboek is.

Eigenlijk moet ik haar een keer helemaal na laten lopen door een echte Sixteen deskundige.
 
Was lekker vlot thuis, vol wind mee 3/4 gas en de sixteen liep 122km/uur en vast heel zuinig.

Ik vind die standaard resonantie demper maar niets eigenlijk.

Nu leek me dit wel wat
scarico-auspuff-echappement-msr-classic-600x400.jpg


Uit Italië voor €200 heb je het is huis.
Zou het wat zijn.
 
Dat is zo, en deze dealert ken ik nog niet.

Het starten vind ik wel een beetje verdacht, net startte ze weer pas na 2 keer,eerst alleen een tik en daarna pas starten.

Staat je sixteen dan wel recht als je start, kan zijn dat de omvalschakelaar net geactiveerd is of anders de stekker verbinding rechts achter je voorkuip controleren, de sixteens hebben nogal last van oxidatie overal en nergens.
 
Tijdje terug bij easy parts eentje besteld. Koste volgens mij iets van 45 euro en duurde 3 weken. Maar wel erg tevreden mee. Wat n genot.
 
Originele kost 90 bij de dealer.

Als ik zou moeten kiezen zou ik die nemen, ook gedaan dus. :)
Hier ook de originele gemonteerd 8 jaar geleden . Inmiddels nog alleen deze zij standaard erop , omdat de middenbok zoveel speling had in de uitgesleten aangegoten aluminium ogen onder het motorblok dat ik deze compleet de kliko ingegooid heb .Ik ben er nu gewend aan en mis de middenbok totaal niet . :N
 
Ok, mijn bokje zit er nog stevig onder maar ik zal de vetspuit eens hanteren.

Deze jiffy heeft ook een oortje maar ik gebruik haar alleen als ik het voorwiel ergens tegen aan kan zetten zodat de brommert niet zomaar om geduwd kan worden. Heb het steuntje waar de jiffy tegen leunt ook gelijk klein beetje afgeslepen zodat ze iets verder naar voren staat.
 
Zo de sixteen even van nieuwe keerringen en olie voor voorzien, was ook echt nodig.
20200916_094916.jpg


Echt een veel betere fiets geworden.

Merk alleen nu dat de achter schokbrekers ook versleten zijn :')

Iemand ervaring met een goed setje aftermarket schokbrekers, zit voor yss te kijken of iets vergelijkbaars.

Trouwens die Italiaanse uitlaatdemper besteld waar ik het een aantal post geleden over had, nu wachten wanneer (en of) ik heb binnen krijg.
 
Hoeveel Sixteen rijders zijn hier nog actief? Wil de mijne ook wel eens door een expert na laten kijken. Heb zelf weinig sjoege van scooters.

Wel actief zijn/waren hier nog 2 a 3 actief met veel verstand van de sixteen.


Weet iemand een goeie monteur vr de Suzuki sixteen150 in Amsterdam achter koppeling is stuk

Is die al vervangen.

Is redelijk goed zelf te doen met wat gereedschap, mp a'dam of elke andere garage, denk zelfs scooter winkel kan dit wel voor je doen.
Achter koppeling is alleen erg duur als het hard met die pinnen uitgesleten is.
Koppeling schoenen zelf kosten een paar tientjes en max 1uur werk.
 
De uitlaat is al binnen :) blijkt een full system te zijn met db killer, vonken vanger, beugels, aansluitingvan sensor alles er bij.
Stond verbaast van wat ik er allemaal bij kreeg voor 182 euries incl verzenden.

Daar kan je in nl geen demper voor kopen denk ik zo.
20200917_131820.jpg
20200917_173601.jpg
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat is al binnen :) blijkt een full system te zijn met db killer, vonken vanger, beugels, aansluitingvan sensor alles er bij.
Stond verbaast van wat ik er allemaal bij kreeg voor 182 euries incl verzenden.

Daar kan je in nl geen demper voor kopen denk ik zo.
Bekijk bijlage 1544021
Bekijk bijlage 1544109

Dat ziet er mooi uit voor die centen! Benieuwd naar het geluid en of je verschil voelt met rijden.
 
Dat ziet er mooi uit voor die centen! Benieuwd naar het geluid en of je verschil voelt met rijden.

Geluid moet stil zijn, dus de db killer en de vonkenvanger gaan er in, miss later de vonken vanger er uit.

Helaas past de bocht totaal niet, dus maar een mail richting de toko in italie gedaan :(

Demper is wel erg netjes, lassen zien er goed uit dus hoop dat ik snel de juiste bocht krijg.

Originele uitlaat was trouwens zo los, paar weken geleden de uitlaatbouten in het blok in de imal gespoten en kreeg alles zo los.
Helaas moest dus alles ook weer vast daar baalde ik wel van.

Originele systeem weegt trouwens 8kg , dat systeem weegt 3kg.
En in de originele demper zit er van alles los, lijkt wel een blik vol grind als je het schud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan