Suzuki Sixteen 125/150

Nee, bij de dealer in jouw buurt, (De importeur doet weinig met directe klant contacten of hij moet toevallig ook een dealerfunctie vervullen) deze haalt hem voor je op op de aanhanger. Zelf het halve land door moeten voor een proefrit zou ik niet erg klantvriendelijk vinden. Of je moet er dichtbij zitten.

Laat hier nog even weten wat je er van vond. Ik kijk soms ook nog naar een lichte Chopper maar deze past niet in de berging. De Sixteen vind ik dan het mooiste alternatief. Snel kunnen rijden en bijna even groot als een bromscooter.

Succes alvast!
 
MCRijen had (ook) een demo, maar die is gestolen...

Ik heb inmiddels ruim 2300km met de Sixteen gereden en ben nog steeds heel tevreden.
De Sixteen is mijn 23e machine en heb nu bijna 37 jaar motorrijervaring.

Ik houd het verbruik heel precies bij via www.autoverbruik.nl. Inmiddels 15 tankbeurten, dus dat geeft al een aardig beeld: Gemiddeld 1:31.5. "slechtste" tankbeurt 1:30, beste 1:35. De zuinigste ritten waren juist de snelwegkilometers. Meerijdend met het wat "snellere" vrachtverkeer (ruim 90 op de teller) Ik heb een beetje het idee dat hij juist bij lagere snelheden (onder de 60) relatief meer verbruikt. Het toerental is dan hoger dan wat je bij een handgeschakelde machine zou aanhouden.

Het motortje zit lekker in zijn vel. De 15pk's komen er echt wel uit. Dat het allemaal wel goed zit merk je ook wel door dat brandstofverbruik! Je komt het laatste bij een pomp aan en bent als eerste weer weg.

Nog steeds ben ik onder de indruk van het rijdgemak. Fijne bandjes en goede remmen.
Ik heb er overigens nog wel een jiffy onder gezet. Miste die toch wel.
 
Vanmiddag een afspraak bij de dealer gemaakt voor de eerste 1000 km buurt.
Is voor het eerst in mijn leven, dat ik een voertuig voor een onderhoudsbuurt bij een dealer/garage breng, heb het tot nu toe altijd zelf gedaan.
Je moet wat over hebben voor de twee jaar garantie.

Met de km stand is het sneller gegaan dan ik dacht, binnen 18 dagen bijna 1000km.
Nog steeds tevreden over de Sixteen, brandstof verbruik is nu gemiddeld genomen 1 op 30.
De scooter is inderdaad na twee tankbuurten wat zuiniger geworden, ook loopt en rijd hij soepeler dan in het begin.
Kan natuurlijk ook komen door het feit ik de scooter wat beter heb leren kennen.

Zal de dealer al even naar de voorband laten kijken, of het wiel is niet helemaal gebalanceerd, of de band zit niet goed op de velg.
Zit een lichte onbalans in mijn voorwiel, begin je boven de 80km per uur wat te voelen.(In zeer lichte mate)
Verder wel tevreden over de bandjes.

Zijn er verder ook Sixteen gebruikers, die hun helm wel onder de zit krijgen.
Heb zelf een gewone jet helm (maatje xxl of zo iets) maar deze past er nog niet eens voor de helft in.
Kan er wel mijn regenkleding, motorbroek(nylon) en 10 kilo zware ketting in kwijt, dus dat is in ieder geval mooi meegenomen.

Verder twijfel ik nog, of ik er voor de komende herfst nog een schermpje op zal zetten.
Topkoffer laat ik maar, heb het vroeger ook altijd met mijn rugzakje kunnen doen.
En pers vind ik de Sixteen met topkoffer geen gezicht.

Nu vakantie, dus mooi de tijd om wat km op de scooter te zetten, als het weer nu ook eens wat mee gaat werken, ben ik helemaal tevreden.
 
Hahaha.... ok, is wel een goede. Maar iig ik vind het een onmisbaar accessoire op motor of scooter. Het even snel parkeren en zo.

Snap dus niet dat suzuki hier op bezuinigd, Een hele gave scooter, vooral die zwarte. Vond wel een scherpe prijs en een proefrit, maar een heel end hier vandaan. Zitten daar kennelijk betere dealers.

Zo word ik steeds meer richting sh300 geduwd. Al vind ik de looks van de soes helemaal ok.
 
Waar vond je dan een scherpe prijs? Deze is toch overal 2990? Een stuje rijden voor een scherpe korting geen probleem. Zeker niet met afhalen. :-)
Verklaar je nader!
 
Even terug komend op het benzine verbruik van de Sixteen. Heb nu bijna 2500km op de teller staan, en kom uit op een gemiddeld verbruik van 1 op 28.

1 op 30 is wel te halen, kwestie van rustiger rijden, ben geen snelheidsduivel maar hou toch wel een beetje van opschieten. Ben dus met 1 op 28 wel tevreden.
 
ik heb gelezen dat de suzuki sixteen wel 17 pk op het achterwiel heeft
en de honda sh 150 12.3 pk op het achterwiel toch gaat de honda bijna net zo snel
en is iets zuiniger , ik rij gemiddeld 1 op 33 met de honda sh 150i
soms vind ik de vormen van de suzuki mooier jammer dat er niet meer kleuren van zijn in nederland. in spanje is hij er ook in blauw en zilver te koop
uit een Franse test kwam de suzuki sixteen 125 er iets beter uit dan de honda sh 125 cc
de suzuki 125 cc ging 120km op de teller
 
Dacht ook dat ze allebei 16 pk hadden , misschien heb je de gegevens van een 125cc sh en een 150cc sixteen ??

@scotc mag ik vragen wat je betaald hebt voor de 1000 km beurt , mijn sixteen gaat dinsdag naar de dealert
 
zover ik gelezen heb de honda 16 pk en de suzuki 17pk
maar tijdens een test in thailand had de suzuki 17 pk op het achterwiel
zie tekst
maargoed ze rijden ongeveer net zo snel en verbruiken ongeveer hetzelfde
ik heb dan de honda sh 150 gekocht voor 3289 rijklaar met koffer
en de suzuki koste eerst 2970 +320 dus ongeveer dezelfde prijs

The Suzuki Sixteen 150 First Impression
Sunday, May 18 2008 @ 01:42 PM ICT

Contributed by: news

Suzuki launched a new powerful 150cc scooter, that is good news, but what's wrong. Why don't we love scooters? When I say 'we' I mean 'we' the owners of full body road bikes at large, 'we' the motorcycling fraternity and 'we' the simple minded, down-trodden working masses.

The new Suzuki Sixteen 150 and his little 125cc brother are scooters with a kick, powered by a 156cc 4-stroke, liquid-cooled, SOHC engine with a compression ratio of 11.2:1. The Suzuki did clearly not hold back on using the latest technology, so is the scooter electric fuel injection system with ultra modern electronic ignition with and the latest on automatic transmission this all gives the Suzuki Sixteen 150 a impressive fuel economics, never seen before on a full automatic scooter.

The most impressive part about the Suzuki Sixteen 150 is its power performance; the Suzuki Sixteen 150 was developed to compete with the global 250cc scooter market. The Suzuki engine is capable deliver 17 horsepower on the rear wheel in constant drive. Something no transmission bikes in the same displacement range are capable off.
 
Even reageren op de 1000 km buurt.
Was 58euro kwijt voor het vervangen van de olie.(het afkoelen van het blokje duurde langer, dan de handeling zelf)

Ja, je moet wat over hebben, voor het dealer stempeltje, na de garantie periode zelf maar doen dacht ik.
 
M ja 58 euri het is niet anders inderdaad zelf doen na de garantie periode enne 17 pk toch een meer als dat ik gedacht had vind zelf ook dat er kwa optrekken best gang in zit (tot de 80 dan daarna trekt ie nog best hoor maar niet meer dat je zegt goh)
 
Oei ben blij dat mijn dealert aardiger is als de jouwe scotc ,ik was 27,50 kwijt voor nieuwe olie en filter en alles aangetroken (met een moment sleutel) en ook nog het luchtfilter schoon gemaakt.

Ben niet zo van de reclame maar de Valkenier in Barneveld komt mijn sixteen vandaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan