Suzuki Sixteen 125/150

Vandaag met honda demo dag op de honda sh300 gereden en vrouw op de sh150.
Die scooters rijden anders dan de sixteen.

Veel stiller, vlotter optrekken en de 300 loopt gemakkelijk door naar de 120 waarnaar die naar zeggen naar de 140km/uur door loopt.

We zaten flink aan het gas en de 150 reed gewoon 1:35 gem, als je dus normaal rijd is 1:40 tot wellicht 1:50 mogenlijk, het start stop systeem op de 150 is wel wennen.

De 300 reed 1.29 gem zal naar de 1.35 kunnen denk ik, niet verkeerd.

Maar we gingen kijken of een honda sh een vervanger voor de sixteen kon worden maar voorlopig blijven we op de sixteen rijden :) , want we vinden het niet waard.
 
Mijn naam is Gerrit en woon op Terschelling en in het verleden een Honda sh150 gehad. Nu een Sixteen 150 maar zie dat er weinig gebeurt op het forum!
received_744716806367099.jpeg
 
Hoi.

Vanwaar de overstap van de sh naar de sixteen, was een sh 300 geen optie?

Ik ging van een sh150 naar een Aprilia Pegaso maar reed daar bijna niet op, als ik deze had kunnen ruilen met een Honda had ik het ook gedaan. Heb wel het gevoel dat de Honda wat beter in elkaar is gezet maar over het algemeen veel van hetzelfde.
 
Ik ging van een sh150 naar een Aprilia Pegaso maar reed daar bijna niet op, als ik deze had kunnen ruilen met een Honda had ik het ook gedaan. Heb wel het gevoel dat de Honda wat beter in elkaar is gezet maar over het algemeen veel van hetzelfde.
Aha vandaar.

Ja heb ook het idee dat de honda veel beter in elkaar zit, een stuk stiller en alles net wat netter afgewerkt, de 150 gaat wel minder rap dan de sixteen.
De 300 is wel geweldig en loopt dan net iets harder maar tja kost ook serieus meer dan de sixteen en dat voor die paar km vlotter.
Je pakt de sixteen idd wel makkelijk vind ik, heb hem nu denk ik net voor dat covit gezijk en denk zo 8000km gereden even daar heen even naar het werk enz.
 
Je pakt zo'n Sixteen inderdaad even veel makkelijker dan een motor en op de tellert redt ze net de 115 met mijn 100 kg, prima!

Heb wel een paar vragen waar ik hopelijk hier antwoord kan krijgen.

* Ik zoek een manual, heb ik helaas niet.
* Het display onderin het cockpitje doet niks, wat hoort er in het schermpje te staan, alleen dagteller?
* Sluiting buddy werkt niet, ze klikt niet vast.
* En er zit een after market jiffy onder die niet ver genoeg naar voren staat en naar voren niet vergrendeld maar gelijk terug veert, spannend ding!

Oh ja, mat zwarte handkappen, zijn die te krijgen? Ik heb een hernia gehad en sindsdien heb ik al koude handen als ik naar de koelkast loop.
 
Laatst bewerkt:
Top, ff kijken of dat makkelijk gaat met het schermpje er op en dan die 4 verzonken schroeven aan de achterkant en pielen maar!

Weet jij toevallig of er handkappen te krijgen zijn voor de Sixteen?
 
Je pakt zo'n Sixteen inderdaad even veel makkelijker dan een motor en op de tellert redt ze net de 115 met mijn 100 kg, prima!

Heb wel een paar vragen waar ik hopelijk hier antwoord kan krijgen.

* Ik zoek een manual, heb ik helaas niet.
* Het display onderin het cockpitje doet niks, wat hoort er in het schermpje te staan, alleen dagteller?
* Sluiting buddy werkt niet, ze klikt niet vast.
* En er zit een after market jiffy onder die niet ver genoeg naar voren staat en naar voren niet vergrendeld maar gelijk terug veert, spannend ding!

Oh ja, mat zwarte handkappen, zijn die te krijgen? Ik heb een hernia gehad en sindsdien heb ik al koude handen als ik naar de koelkast loop.

Manual van een uh 200 gebruiken, is niet helemaal het zelfde maar veel wel.

Display is idd klokje, dagteller en onderhoud terug tel klokje voor je onderhoud, bij 0km gaat je onderhoud lamp branden, kan je weer resseten met reset knop.
Denk dat je gehele printplaat geoxideerd is en misschien kabeltje door/los is, je kan hem er uit halen na kijken, solderen eventueel, reinigen en laten drogen, bij mij deed die het na een paar keer reinigen weer
Buddy probleem heb ik ook ik druk hem dicht met me elleboog dan klikt die wel dicht, soort handigheidje.

Zag je jiffy op de foto is zo buzzy ding met twee veren. Zat ook op me andere sixteen, levensgevaarlijk ding :/ wellicht 1 veer er af halen of origineel jiffy bestellen zijn niet zo duur schakelaar zou ik dan niet aansluiten dan start die niet als jiffy uit is echt hinderlijk.

Handkappen zou ik ook willen maar nog nooit mooie gezien eigenlijk.
Zitten twee draad gaten onder de topkuip daar zou je zelf een beugel moeten maken voor de kappen ofzo.
 
Hoi Mick, zal me binnenkort eens op de display storten maar ben niet zo handig, gisteren nog gemerkt met de grasmaaier.😁
Die jiffy slaat inderdaad nergens op snap niet eens dat ze dit zo mogen verkopen. Heb gisteren de slijptol gepakt en stukje weg geslepen zodat ze meer naar voren staat.
 
De Sixteen maar even binnen gezet met het mooie weer wat er aan komt. Was heel even schrikken want ze deed 3x klik voor dat ze aansloeg
Ook koelvloeistof gecheckt, is mooi roestbruin.🙃 Klusje dus. Roze of groene er in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan