Suzuki Sixteen 125/150

Spuit die blauwe stekker even goed in en de andere kant, dat alles goed schoon is.

Geen jiffi schakelaar toevallig?

Remmen branden wel als je deze inknijpt, die schakelaars heb ik ook al 2x moeten schoonmaken.
Zal de blauwe stekker even goed inspuiten/schoonmaken.

Heb geen jiffy schakelaar lijkt mij want er zit zo'n goedkope nepper onder.

Remmen branden.

Ze draait als een tierelier maar starten ho maar.

Het zal toch niet aan die stekker onder de tellerunit liggen??
 
Vaak heb je de teller niet nodig om te starten, je kunt de stekker even los halen.

Anders wellicht toch even bougie los om te kijken of die vonkt, of kijken of je brandstof in de tank zit.

Anders is het wel een beetje vreemd, zal wel iets heel simpels zijn ;)
 
Tja, ik gok ook op iets simpels, maar wat??

Tank zit proppievol.
Dus morgen de bougie er maar eens uit pielen, kan moeilijk bij de bougiedop.

Heb verder alleen wat stekkers e.d. met WD40 ingespoten, tellerunit gefixt en radiator gevuld met flash omdat ik de bruine koelvloeistof toch maar vervang voor nieuwe blauwe.
 
Jongens, wie weet waar die linker witte stekker voor is? De rechter is netjes afgedopt maar links niet, hoort deze ergens op?
Alvast bedankt, Gerrit
 

Bijlagen

  • 20210108_121152.jpg
    20210108_121152.jpg
    257,4 KB · Weergaven: 7
Maar weer even aan het klooien, bougie schoon gemaakt en proberen te starten zie filmpje maar niks hoor. Zo van de 1 op de andere dag. Ga van ellende de tellerunit er maar weer af halen en die een stekker los trekken. Ik moet ook overal van af blijven, was hiervoor bij mijn Pegaso precies hetzelfde.
 

Bijlagen

  • 20210110_134200.mp4
    29,5 MB
Maar weer even aan het klooien, bougie schoon gemaakt en proberen te starten zie filmpje maar niks hoor. Zo van de 1 op de andere dag. Ga van ellende de tellerunit er maar weer af halen en die een stekker los trekken. Ik moet ook overal van af blijven, was hiervoor bij mijn Pegaso precies hetzelfde.
Brandstof pomp miss kapot, wat erg vreemd is zo ineens maar je weet nooit.
Anders luchtfilter er af en een beetje remreiniger of iets dergelijks in je inlaatbuis spuiten met starten.
Als die start brandstof probleem, bougie vonkte wel goed?
 
Hoor de brandstofpomp goed draaien, is reeds 2 maal vervangen volgens Motoport.
Ik ga morgen even andere bougie halen.
En ik zal morgen ook even een iets zwaardere motoraccu eraan hangen.
 
Pff, motoraccu geprobeerd die iets zwaarder is maar noppes, blijft in hetzelfde tempo ronddraaien maar noppes. Misschien startmotor een tik geven maar heb geen idee waar dat ding zit.
 
Even bij de plaatselijke Honda gras maai specialist Cor Bakker de bougie laten testen en die was nog goed.
Cor stond eens goed te denken en zei.: Weet je wat jij moet doen, eens flink vol gas doorstarten want je hebt haar verzopen omdat je tig keer het contact aan gezet hebt toen je dat dashboard wilde fixen en het klokje gelijk zetten. En verdomd, daar ging ze na een seconde of 15, draaien!!
 
Jongens, wie weet waar die linker witte stekker voor is? De rechter is netjes afgedopt maar links niet, hoort deze ergens op?
Alvast bedankt, Gerrit
Haha, ik dacht dat dit blauwe relais het start relais was maar dat schijnt van de koplamp te zijn, toch?
Maar waar komt die tik dan precies vandaan als ze niet start?? Morgen maar eens op onderzoek.
 
Al naar je val schakelaar gekeken, nr8 op plaatje.
Zonder goede werking doet de scoot het ook niet, zorg dus dat die goed recht staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan