Suzuki Sixteen 125/150

Manual van de uh 150 downloaden, daar staat ook veel in al is heel veel ook niet hetzelfde.

Luchtfilter hoeft trouwens niet open om bij de snaar te kunnen.
 
Heb de boel open en alles ziet er heel netjes uit. De riem is een Mitsuboshi 27601 van circa 21 mm breed, is niet de goede toch?
 

Bijlagen

  • 20210128_143702.jpg
    20210128_143702.jpg
    250,1 KB · Weergaven: 9
  • 20210128_143617.jpg
    20210128_143617.jpg
    201,1 KB · Weergaven: 10
Stond hier het een en ander over de snaar.

Dacht 24mm nieuw ofzo.
 
Stond hier het een en ander over de snaar.

Dacht 24mm nieuw ofzo.
Net ff gelezen, nieuw is dus 22,3 en deze zit net boven de 21.
Ik zei al, er moet maar eens een Suzuki expert in het noorden naar kijken en dan ook maar eens wat vervangen dus.
 
Zo damn 🤯🤯🤯 wat is er met je achter koppeling gebeurd.

Die is een beetje over verhit geraakt , beetje erg aan het slippen.
Inderdaad. Stevig oververhit geweest. Blauwe aanloopkleuren op de trommel.

Gerrit,
Laat die koppeling ook maar nakijken door die expert want als die nu nog slipt gaat straks je scooter nog in de fik.
 
Ja wilde al vragen , is je vario kap niet gesmolten van binnen.
Denk dat je achter koppeling niet goed meer is, je grote veer wellicht ook niet meer en de koppeling veren miss ook kracht verloren.
Of hij loopt half vast ergens halver wegen.

Zou er idd naar laten kijken, grote kans dat die daarna nog beter rijd.
 
Inderdaad. Stevig oververhit geweest. Blauwe aanloopkleuren op de trommel.

Gerrit,
Laat die koppeling ook maar nakijken door die expert want als die nu nog slipt gaat straks je scooter nog in de fik.
Ga ik zeker laten doen maar ik moet eerst die expert nog vinden. :Y *D
Omdat de buitenkant zo verkleurd is moet er van binnen iets fout zijn gegaan?
 
Ja wilde al vragen , is je vario kap niet gesmolten van binnen.
Denk dat je achter koppeling niet goed meer is, je grote veer wellicht ook niet meer en de koppeling veren miss ook kracht verloren.
Of hij loopt half vast ergens halver wegen.

Zou er idd naar laten kijken, grote kans dat die daarna nog beter rijd.
Aan de kap e.d. was niks te zien. Niks gesmolten i.i.g.
Heb geen idee hoe het er van binnen uit ziet maar de kap en de riem zien er goed uit.
 
Kan dit in het verleden gebeurt zijn? Ik heb echt geen idee want heb haar nog niet zo lang.
Ik haal van het weekend de kap nog eens los en kan ik haar dan gewoon laten draaien of stukje rijden?

Maar wat zit er aan de binnenkant van het verkleurde geheel?
 
Kan dit in het verleden gebeurt zijn? Ik heb echt geen idee want heb haar nog niet zo lang.
Ik haal van het weekend de kap nog eens los en kan ik haar dan gewoon laten draaien of stukje rijden?

Maar wat zit er aan de binnenkant van het verkleurde geheel?
1585484987249.jpg


Koppeling voor de aandrijving.

Kan oud zeer zijn, je kan oppoetsen tot jet blauw weg is en dan kijken of het weer blauw wordt.
 
Bekijk bijlage 1589762

Koppeling voor de aandrijving.

Kan oud zeer zijn, je kan oppoetsen tot jet blauw weg is en dan kijken of het weer blauw wordt.
Tanx, dan loopt de koppeling 25 dus tegen dat deksel aan de binnenkant. Als het zo heet wordt zou je dat inderdaad moeten ruiken. Ik zal eens kijken of ik het wat opgepoetst krijg. Maar kan ik haar op de bok even laten draaien zonder de kap erop?
 
Ok, maar wat kan ik daar aan doen? Ben zelf een rustige rijder.
Als je koppeling schoon is, even kijken wat de koppeling doet met paar keer gas geven.
Als die gelijk weer heet wordt of slipt , niet goed.
Wellicht is het oud zeer en was de koppeling ooit versleten ofzo.

Lastig te zeggen vanaf een scherm :)
 
Ze rijdt verder prima maar heeft iemand de boel wel een laten draaien op de bok zonder de kap??
Ja eigenlijk altijd nadat de vario is los geweest.
Kijk ik of die netjes terug schiet tussen de halve schijven.

Je kan de scoot wel even zonder kap laten draaien maar geen km's omdat de koeling dan slecht is en veel vuil in komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan