Suzuki Sixteen 125/150

Het aantal pk's staat nergens vermeld maar ik dacht 16pk kan je wel zeggen dat het 11 Kw aan vermogen heeft dat staat op het kenteken
 
Zit al een tijdje alles over scooters te lezen hier op het forum en ben er nu wel uit .
Klinkt wat als een klein kind maar ik wil er ook een ,heb inmiddels mijn wederhelft overtuigd ,de savage gaat weg en we gaan op zoek naar een leuke motorscooter .Nu viel mijn oog op de suzuki sixteen ,mooi strak ,in het zwart verkrijgbaar,en een redelijke prijs.
De enige vraag die ik nog heb is kan ie een beetje meekomen.Moet heel af en toe paar km snelweg en wil dan wel graag 110 115 halen.Tis al een tijdje mooi weer geweest dus je zal nu wel de nodige km gereden hebben FZR600RW bevalt ie nog steeds?
bv dank voor reactie gr Meindert
 
Ja het bevalt nog steeds erg goed mag ik wel zeggen , de scoot kan goed meekomen tot de 80 a 90 is een vlotte inhaal actie geen probleem daarna is de rek er wat uit hoewel ie nog steeds goed trekt hoor. Ik heb met deze nog nooit op top gereden (inrijden he) maar de demo waarop ik gereden heb trok makelijk naar de 115 op de teller en er was nog ruimte over voor "meer" zeg maar. Denk dat de top zo rond de 120 a 125 zal liggen maar ik wil eerst netjes inrijden. Heb een paar vrienden ook een stukje laten doen en die waren verbaast over de trekkracht , maar die hadden ook geen enkele scoot ervaring niet dat ik een expert ben maar heb wel vaker op een motorscooter gereden. Het verbruik licht tot nog toe zo rond de 1 op 32 ongeveer. Hoop dat je hier wat aan hebt

Groet
 
hoe bevalt de suzuki als je hem kan vergelijken met een 'gewone scooter'. Waar rijdt je het meest. Binnen of buiten de bebouwde kom?
 
Gewone scooter ?? Je bedoeld toch niet een 50cc hoop ik he want dit is echt wel wat anders als een brommer hoor !! Gebruik m eigenlijk overal behalve op de snelweg , maar daar kom ik met mn kawa ook bijna nooit heb een hekel aan snelweg rijden met de motor vind ik niks aan daar pak ik de auto wel voor als ik van a naar b via snelweg moet
 
Laatst bewerkt:
De demo die ik heb gereden kwam op de 115 op de teller en er was voor mijn gevoel nog ruimte voor "meer" zeg maar. Moet je wel wat geduld hebben want na de 90 a 95 is de grootste fut er wel uit en gaat ie nog wel lekker door naar de 110 a 115 maar daarna gaat het niet echt meer van harte , denk zelf dat ie het wel haald hoor 120 a 125 maar moet nog inrijden dus wil niet te lang echt belasten
 
Een Burgman 125 haalt 115km/u op de teller. Met een lichte helling naar beneden is 125km/u wel haalbaar, dus een Sixteen moet dat op z'n minst ook kunnen, denk dat ie dus ook wel de 120km/u haalt. De matzwarte ziet er mooi uit, maar ik zou het toch niet over mn hart kunnen halen om mn huidige motor er op in te ruilen en dit dan als enige motor te hebben..... voor erbij lijkt het me wel een leuk ding, al zou ik dan eerder voor de Burgman gaan ivm de enorme ruimte waar je je rommel in kan gooien.
 
Toen ik het laatste berichtje plaatste,bedoelde ik wel een 'gewone'50 cc scooter,maar had toen nog geen proefritje gemaakt op de soes. Wat ik eigenlijk wilde weten was of je er ook zo gemakkelijk mee tussen auto's door kon floepen. Ik moet zeggen: ik was verrukt over het lekkere snelle optrekken en de formidabele wegligging.Hij/zij 'plakt' lekker aan de weg. Was wat minder verrukt over de minimale bergruimte onder de buddy.Mijn jet helm paste er niet eens in! Maar met een mooie topkoffer is dat ook opgelost. ik wil eigenlijk vooral binnen de bebouwde kom rijden en af en toe een stukje snelweg pakken.Goede keus?
 
Scooty, ik zou er niet mee op de snelweg gaan. Als je een beetje tegenwind hebt, dan komt hij niet verder dan 80 km/h, en dan kan het echt gevaarlijk worden met de vrachtwagens en met het andere verkeer. Bij de proefrit kwam hij bij mij niet verder dan 95 kmh op de teller, en ik heb hem nogmaals proef gereden, nu met 2500 km op de teller, en eveneens bij circa 100 hield het helemaal op.
 
OK Mats bedankt voor de tip :} maar als ik al de snelweg op ga is het voor de lol en dan moet het lekker weer zijn. Dan ga ik de 80 km weggetjes wel op. Zie je ook veel meer.Dat vind ik ook zo leuk om met een 50 cc te rijden.Je komt op weggetjes waar je anders nooit zou komen.Zo ben ik ook eens met de brombrom onder de maastunnel doorgereden.En waar ik met de auto uitgekomen zou zijn kon ik niet eens meer vinden. Compleet andere omgeving.Moest echt weer even zoeken waar ik was. Misschien is en tomtom een goed idee? of is dat domdom :W
 
De lichtse Burgman is er niet lager dan de 200cc beste JK ;)

Nou beste scooty, die bestaat zeer zeker wel. Ik weet toch wel waar ik op gereden heb en wat voor motorscooter mn broer in zn bezit had?

Je hebt de UH125, dat is het nieuwe model Burgman sinds 2007, daarvoor had je AN125 Burgman.

Nu jij weer ;)
 
@scooty

Om binnendoor te rijden is hij zeker voldoende (de sixteen dan). En als je naar prijs/kwaliteitsverhouding kijkt, is hij toch een stukje voordeliger dan de SH150.

TomTom op de motor gebruik ik al jaren lang, soms zelfs met oortelefoontjes. Ik heb al meerdere malen een route uitgezet voor een klein groepje van 12 man, en alleen door het aanvinken van "vermijd snelwegen" bij de routekeuze kom je al in heel andere gebieden terecht.

Scooter rijden (50cc) deed ik al naast de motor meer dan 15 jaar lang, daarom is voor mij de motorscooter juist de ideale oplossing. Ook al mis ik vaak het echte gevoel van schakelen, echt sturen, etc. Min laatste scooter (Honda Scoopy nw type) reed ook al 80, maar als je dan gestopt wordt, of er gebeurt iets, ben je de klos. En bovendien mag je de snelweg niet op met de scooter, anders had ik het durven doen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou dan heb ik zeker een super scoot een unieke denk ik toch fijn dat ze dat bij suzuki voor mij gedaan hebben !! Nog steeds geen roest , los zittende kappen , trillende dingen en zonder windkracht twaalf tegen toch met gemak richting de 115 !!
 
:$ ok ok de burgman 125 bestaat dus wel. Maar als ik het goed begrijp niet meer nieuw gemaakt. Modellen van 2007 en ouder dus.Ik ben me net aan het orienteren op scooter gebied en had de nieuwste folder van suzuki voor mijn neus liggen en daar stond hij niet bij.Vandaar :]
Mats: ik wil niet eigenwijs doen hoor, maar waarom mag je met een motorscooter niet de rijksweg op? Dat is toch niet verboden of zo?
 
:$ ok ok de burgman 125 bestaat dus wel. Maar als ik het goed begrijp niet meer nieuw gemaakt. Modellen van 2007 en ouder dus.Ik ben me net aan het orienteren op scooter gebied en had de nieuwste folder van suzuki voor mijn neus liggen en daar stond hij niet bij.Vandaar :]
Mats: ik wil niet eigenwijs doen hoor, maar waarom mag je met een motorscooter niet de rijksweg op? Dat is toch niet verboden of zo?

He, dat wist ik dus nog niet, blijkbaar is de Burgman 125 er ook direct weer uitgegooid. Jammer, het is een leuk ding. Dan is hij alleen in 2007 gevoerd als nieuw model, want de vernieuwing was dus van vorig jaar. Nu is de Sixteen daarvoor in de plaats gekomen.
Als je op internet zoekt, zijn ze nog wel voor 2990 euro nieuw te krijgen, wel overjarig model... MVM in Soesterberg heeft ze nog zat staan, maar die vragen 300 euro rijklaarkosten. Arie Molenaar deed het slimmer 2990 all-in. En raad eens wat, die was zn hele voorraad dan ook binnen 2 weken kwijt, terwijl MVM er nog steeds mee loopt te zeulen... maargoed, Arie Molenaar is ook (veel) groter, kan dat blijkbaar ook beter opvangen financieel.


Met een motorscooter mag je wel de snelweg op, maar met 125cc is het niet verstandig, met 150cc kan het aardig, maar blijf rechts rijden. Met 250cc ging het mij prima af op de snelweg.
 
Ik heb er nu ruim 700km mee gereden en mijn ervaringen zijn goed.
De 15pk komt er zeker uit. 120km op de teller doet hij vlot. Bij 100 zet hij echt nog wel een (klein) sprintje in.

Als sterke punten:

+ De voordelen van de grotere wielen
+ acceleratie
+ zuinigheid
tot nu toe zuinigst 1:33; slechtst 1:30,25; gemiddeld 1:31
wil je het volgen kijk dan op autoverbruik.nl (De witte Sixteen 150)
+ remvermogen en bediening

Zwak(ker) punt:

- de achtervering
Omdat het gewoon leuk stuurt en remt ben je geneigd er lekker mee te vegen en dan loop je tegen de beperkingen van de achtervering aan. Demping op zich goed, maar de veeruitslag achter zou wat meer mogen zijn. Iets dikkere voering onder de buddyseat zou van mij ook best mogen. Buddy zit overigens niet door.
 
Mats: ik wil niet eigenwijs doen hoor, maar waarom mag je met een motorscooter niet de rijksweg op? Dat is toch niet verboden of zo?

Het betrof een 50cc Honda scoopy :o en daar mag je inderdaad de snelweg niet mee op!
 
Ik heb er nu ruim 700km mee gereden en mijn ervaringen zijn goed.
De 15pk komt er zeker uit. 120km op de teller doet hij vlot. Bij 100 zet hij echt nog wel een (klein) sprintje in.

Als sterke punten:

+ De voordelen van de grotere wielen
+ acceleratie
+ zuinigheid
tot nu toe zuinigst 1:33; slechtst 1:30,25; gemiddeld 1:31
wil je het volgen kijk dan op autoverbruik.nl (De witte Sixteen 150)
+ remvermogen en bediening

Zwak(ker) punt:

- de achtervering
Omdat het gewoon leuk stuurt en remt ben je geneigd er lekker mee te vegen en dan loop je tegen de beperkingen van de achtervering aan. Demping op zich goed, maar de veeruitslag achter zou wat meer mogen zijn. Iets dikkere voering onder de buddyseat zou van mij ook best mogen. Buddy zit overigens niet door.


Vind zelf de voorvering een wat minder punt achter heb ik de veer een tandje strakker gezet voor de rest ben ik het helemaal met je eens mijn verbruik is ook zo ongeveer 1 op 30 a 32

O en scooty snelweg kan wel maar zou het zoals JK al zegt niet graag doen met een 150cc een klein stukje kan wel kilometer of 5 a 10 max , maar het rijd gewoon niet lekker je hebt niks "over" zeg maar
 
En zo kom ik steeds meer te weten over mijn ''aanstaande''scooter. Morgen (woensdag) ga ik haar bestellen.Ik ga voor de witte! :9~ Heb er gisteren bijna niet van kunnen slapen. :z Neem er ook maar een topkoffer bij.Na jaren motorloos te zijn geweest ga ik straks de weg weer op.Maar wil toch ook maar 1of 2 x een rijles nemen om te kijken hoe het weggedrag is ten opzichte van een scootertje. Want een' imposante' verschijning ben je niet. Ik weet wel dat ik beslist niet rechts ga rijden op de rechter rijbaan, maar zoals ik het geleerd heb, rechts van het midden.Anders zit er dadelijk een auto naast mij op dezelfde rijbaan! En dan trap ik hem 'perongeluk'' een deukje in zijn deur :Y
 
Hoe lang ben jij scooty. Ik zit ook over een suzuki te dubben maar ik ben 1.92 mtr.

Een echt " grote " scooter is weer niet mijn ding.

Aan de ander kant ik zou hem meer gebruiken voor fun en voor op en neer naar een ns station
 
Terug
Bovenaan Onderaan