Suzuki Sixteen 125/150

@scooty Als je niet of nauwelijks op de snelweg komt zeker een goede keuze kan ik je zeggen

@martin Ik ben 1.86 en de scoot bevald goed weinig last van wind , wel wat natuurlijk want je hebt geen ruit maar die zit wel bij de accesoires (een sport ruitje zelfs) en dat ziet er best aardig uit hoewel ik zelf de grote ruit niet mooi vind
 
Ik was ook een beetje benieuwd naar de reacties van het autoverkeer, maar ben nog geen negatieve tegengekomen.
Je speelt qua prestaties tussen het autoverkeer en daardoor val je echt niet op. Af en toe zelfs het groetende handje van tegemoet komende motorrijders, dus de oplettende rijder ziet echt wel dat je geen brommer bent.
 
@ Martin Ik heb laatst een folder gelezen van een Piaggio Zip 50 cc.Die heeft een in 3 hoogtes verstelbare Buddy-seat.Misschien heb zwaardere modellen het ook.En van vind je van een Burgmann 200?. Die ziet er heel wat forser uit dan de sixteen en dat komt vooral door de kuip+windscherm,wat qua lengte scheelt het niet zo veel. Deze vond ik ook heel mooi en die kon ik met mijn 1.67m goed hebben. En daar zit me toch een ruimte onder de Buddy! Wow!!!.Hij paste alleen niet in mijn schuurtje.Nét iets te breed! ;(

@Eline. Gewoon voorzichtig zijn dus!Heb vroeger wel wat nare ervaringen gehad op de motor.Deuren die ineens opgegooid worden als je midden door komt. Of ze komen ineens naar links. En dan reed ik heus voorzichtig tussen door hoor! Echt niet met een bloedgang.Dat soort gedrag bedoel ik dus.Mensen die het niet kunnen hebben omdat jij rijdt terwijl zij stilstaan. *O*
 
Deuren die ineens opgegooid worden als je midden door komt. Of ze komen ineens naar links. En dan reed ik heus voorzichtig tussen door hoor! Echt niet met een bloedgang.Dat soort gedrag bedoel ik dus.Mensen die het niet kunnen hebben omdat jij rijdt terwijl zij stilstaan.

Kan me niet voorstellen dat mensen dat expres doen...
De meeste automobilisten en vrachtwagenchauffeurs maken netjes ruimte , ik doe dat zelf ook als ik in de auto zit en ik zie in m'n spiegel een motor aankomen.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar er langs/tussendoor kom je uiteindelijk toch wel.
 
Ik heb er vandaag ook een gekocht een witte 150cc ,ik rij er alleen maar mee in de stad
dus zal 150cc wel genoeg zijn.
 
Dat is dus waar ik mee zit, moet regelmatig even door een tunnel op de selweg. Als de fut er dan met 95 uit is, dan is dat niet echt lekker met het uitrijden van die tunnel.
 
de suzuki loopt gewoon rond de 110 a 120km dus je kunt er makkelijk een stukje snelweg mee pakken.
Hier voor had ik een 100cc vivacity,nou daar ging ik ook gewoon de snelweg mee op.
kleine stukjes gaat makkelijk.
 
Suzuki launched a new powerful 150cc scooter, that is good news, but what's wrong. Why don't we love scooters? When I say 'we' I mean 'we' the owners of full body road bikes at large, 'we' the motorcycling fraternity and 'we' the simple minded, down-trodden working masses.

The new Suzuki Sixteen 150 and his little 125cc brother are scooters with a kick, powered by a 156cc 4-stroke, liquid-cooled, SOHC engine with a compression ratio of 11.2:1. The Suzuki did clearly not hold back on using the latest technology, so is the scooter electric fuel injection system with ultra modern electronic ignition with and the latest on automatic transmission this all gives the Suzuki Sixteen 150 a impressive fuel economics, never seen before on a full automatic scooter.

The most impressive part about the Suzuki Sixteen 150 is its power performance; the Suzuki Sixteen 150 was developed to compete with the global 250cc scooter market. The Suzuki engine is capable deliver 17 horsepower on the rear wheel in constant drive. Something no transmission bikes in
 
Suzuki launched a new powerful 150cc scooter, that is good news, but what's wrong. Why don't we love scooters? When I say 'we' I mean 'we' the owners of full body road bikes at large, 'we' the motorcycling fraternity and 'we' the simple minded, down-trodden working masses.

The new Suzuki Sixteen 150 and his little 125cc brother are scooters with a kick, powered by a 156cc 4-stroke, liquid-cooled, SOHC engine with a compression ratio of 11.2:1. The Suzuki did clearly not hold back on using the latest technology, so is the scooter electric fuel injection system with ultra modern electronic ignition with and the latest on automatic transmission this all gives the Suzuki Sixteen 150 a impressive fuel economics, never seen before on a full automatic scooter.

The most impressive part about the Suzuki Sixteen 150 is its power performance; the Suzuki Sixteen 150 was developed to compete with the global 250cc scooter market. The Suzuki engine is capable deliver 17 horsepower on the rear wheel in constant drive. Something no transmission bikes in the same displacement range are capable off.

The Suzuki not only has a powerful engine to accelerate, the Suzuki Sixteen 150 is equipped with powerful hydraulic front and rear disc brakes. Road handling is excellent the telescopic forks with coil spring and oil damping handle the front suspension while a swingarm with two coil spring, oil damped shocks are for the rear suspension.

The Suzuki Sixteen 150 is no small scooter, with a overall length of 2060mm and a dry weight of 135kg it still is powerful enough to accelerate as the first from a traffic light.

The Suzuki Sixteen 150 will be available in 4 modern colors, Pearl Class White, Pearl Vigor Blue, Metallic Sonic Silver and Metallic Mat Black.
 
Ik heb net mijn Sixteen 150cc opgehaald.
Hiervoor had ik een 250cc dus mijn verwachtingen
waren niet al te hoog,maar het tegendeel is waar.
Het verbaaste me hoe snel hij optrekt naar de 80km/u
Ik heb er ook even vol gas mee gereden en tikte toen
de 120km/u aan en een stukje met veel wind tegen 110km/u
Nou om eerlijk te zijn had ik niet verwacht.
De wegligging is ook meer dan goed,hij is ook lekker stil
en voelt solide aan.
alleen de plaats voor je helm onder het zadel is een beetje
aan de krappe kant.
een aanrader dus :]
 
Okee, daar rij ik nu ook op, maar is voor mij wat te hoog. Ik zit er niet lekker op, zeg maar (te korte pootjes).
- Is zadel van de sixteen lager?
- Is er erg groot verschil in optrekken met de 250?
 
Ja de suzuki is een stuk lager.
En er zit niet veel verschil tussen het optrekken.
Dat was ook het eerste wat me opviel.
Maar het aantal pk's wat de suzuki heeft
zijn wel achterwiel pk's
altans dat lees ik hier en daar.
 
Ik had hem bij de dealer zien staan en ik was onder de indruk van deze scooter. Voor deze prijs een erg mooi en degelijk ogend ding.
 
Ik rij de nieuwe 250ie, rijd uitstekend hoor maar ken niet goed bij grond.
Dat kan soms zorgen voor gevaarlijke situaties.
Daarom zoek ik wat kleiners.... helaas.
Al die zadels zijn zo hoog, hoe doen die italianen dat ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook nog niet gezien,
een analoge totaalteller en een digitale tripteller?
Helmvak past dus idd geen helm in.
Dus maar weer een Givi topcase geplaatst.
Hoog windscherm is ook besteld.
 
@opabert

Heb even op de aprilia website gekeken en die geven voor de sportcity een zithoogte van 815 mm , de suzuki is 800 mm. Het scheeld dus niet echt veel misschien een gevoels kwestie maar ge eens proef rijden op de sixteen je weet nooit
 
Ik rij de nieuwe 250ie, rijd uitstekend hoor maar ken niet goed bij grond.
Dat kan soms zorgen voor gevaarlijke situaties.
Daarom zoek ik wat kleiners.... helaas.
Al die zadels zijn zo hoog, hoe doen die italianen dat ;)


@ opabert: Heb je niet eens naar de wat grotere scooters gekeken?. Het lijkt me namelijk dat de kleinere scooters allemaal nogal hoog zitten ivm het meestal inzetten voor stadsverkeer waar je het meeste voordeel hebt bij hoog zitten.

Het schijnt dat de burgman 400(eerste type) nogal laag zit, lees ik in een test.
 
Terug
Bovenaan Onderaan