Suzuki Srad '97 600 raar lopen + ploffen uitlaat

Juulgsx

Die hard MF'er
20 aug 2013
336
0
Nijmegen
Beste motorrijders,

Sinds vanmorgen doet ie iets wat ie niet moet doen.
mijn Srad 600 uit '97 loopt heel raar onder de 3500/4000 toeren.

Het is als volgt,
Met wegrijden lijkt het net of je in een hoge versnelling probeert weg te rijden
en dan stottert ie heel erg. Zodra ff gas geeft en boven de 3500/4000 toeren komt
voel je hem in een keer doortrekken, net of ie zijn vermogen terug krijgt.
Het vermogen lijkt weg te zijn op het moment dat je wegrijdt.
Als je wat langer rustig rijd dan wil er wel is een plof in de uitlaat te horen zijn,
dit komt wel heel onregelmatig voor.
Het begon toen ik moest stoppen voor een stoplicht. Toen ik er bijna was sprong ie op groen en wou ik doorrijden, op dat moment dacht ik dat ie in een te hoge versnelling stond.
Sindsdien doet ie dit.

Iemand een idee waar ik dit in moet zoeken?
Denk zelf aan een cilinder die niet mee wil doen,pas bij hogere toeren, maar alle uitlaten
worden warm.
Vorig jaar April/mei heb ik de nokkenasketting vervangen alsmede ook alle kabels, olie filters enz.
heb er sindsdien ongeveer 900 tot 1000 kilometer mee gereden.
Alvast mijn excuses voor het misschien onduidelijke verhaal, hopelijk is het iets simpels,
want wil hem graag verkopen.
 
Nokkenassen versprongen? Klinkt raar, maar kan bij hoogtoerig gebruik.
Heb me 2 jr terug wezenloos gezocht omdat de srad niet meer vooruit te branden was.
Inlaat 1 tand terug en uitlaat 2 tanden vooruit gesprongen. nu n handmatige NAKS er op.
Ik doe alleen maar circuit met dat ding. :}
 
Nokkenassen versprongen? Klinkt raar, maar kan bij hoogtoerig gebruik.
Heb me 2 jr terug wezenloos gezocht omdat de srad niet meer vooruit te branden was.
Inlaat 1 tand terug en uitlaat 2 tanden vooruit gesprongen. nu n handmatige NAKS er op.
Ik doe alleen maar circuit met dat ding. :}

:t

Zeker bij een SRAD en de NAKS ook al zijn die nieuw.Ze kunnen binnen de 1000 km alweer knakken.

Heb voor mijn op de weg SRAD ook een APE klaar liggen de circuit SRAD heeft al een APE :t

De K4 750 gaat tzt ook een APE krijgen _O-

Groet Arie van Willem APE _O- ........ ben je ook op 5 mei in Zandvoort ?
 
Laatst bewerkt:
testbank op en air/fuel ratio nakijken zal een hoop duidelijk maken (of niet , maar dan weet je ook dat het daar niet aan ligt ;) )


Oh ja een testbank ritje dat adviseer ik in het algemeen ook altijd.Dit laten doen bij een goede vakman dan ;)
Hilltech Kaatsheuvel.

We kwamen uit op de NAKS of verlopen nokkenasketting omdat dit het laatste geweest is waaraan er gewerkt is.

Maar goed de timing checken is zo gedaan. :t
 
Laatst bewerkt:
Nou het was dus heel simpel. Minimaal een bougie was kapot.
Na ze alle vier vervangen te hebben, vandaag een stukje wezen rijden en
geen enkel probleem meer.

ik ben sceptisch.

ongeveer 1000 km geleden behoorlijk onderhoud gedaan, waaronder de dist. ketting. Als ik dat doe gaan er direct nieuwe pitten in. Jij schreef enz.

Waardoor heeft die bougie de geest gegeven is mijn grote vraagteken
 
Terug
Bovenaan Onderaan