wat moet de rechtgeaarde forens dan doen, als de V-Strom verdwijnt?
Triumph Tiger kopen, of een Kawa Versys. Maar alsjeblieft geen GS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wat moet de rechtgeaarde forens dan doen, als de V-Strom verdwijnt?
Die uitlaten zijn echt de shit. Maar of je zo'n fiets nou moet houden of niet ik neem aan dat je er een fiets voor in de plaats hebt die ook bevalt
Was het Yoshimura superbike full racing system (titanium/carbon) . Heb ‘m in 2015 ingeruild op een R1; daarna een ZX10R gehad, en nu een S1000RR (waar ik heel blij mee ben).Die uitlaten zijn echt de shit. Maar of je zo'n fiets nou moet houden of niet ik neem aan dat je er een fiets voor in de plaats hebt die ook bevalt
Nu ben ik toch wel benieuwd naar je ervaringen met die 3 dikke brommers. Met welke heb je het meeste plezier gehad ?Was het Yoshimura superbike full racing system (titanium/carbon) . Heb ‘m in 2015 ingeruild op een R1; daarna een ZX10R gehad, en nu een S1000RR (waar ik heel blij mee ben).
Bekijk bijlage 1819216
Met de GSXR ; echt een fantastische, betrouwbare fiets. Ook erg veel aan verbouwd (vering, remmen, wielen, carbon, dashboard, kleurenschema) en getuned (bazzaz injectieunit, race nokkenassen, airfunnelset, cilinderkop geflowd, uitlaatsysteem). In totaal 74.000 km mee gereden in 7 jaar.Nu ben ik toch wel benieuwd naar je ervaringen met die 3 dikke brommers. Met welke heb je het meeste plezier gehad ?
Mijn mening, het is niet Euro-5 maar de lage verkoopcijfers en dat Suzuki er zelf geen brood in ziet. Zonder Euro-5 was hij wellicht nog een paar jaar langer op de markt geweest, maar (gechargeerd) je moet wel heel die-hard Suzuki fan zijn om deze dino nog te kopen of een mega korting krijgen, deze GSX-R1000 is in 2016 geïntroduceerd en sindsdien quasi ongewijzigd te koop. Ter vergelijk, de S1000RR heeft in '19 een grote update gehad en voor '23 is weer een grotere update gepland.
Meningen?
Ik zie zelf ook minder supersports vergeleken met vroeger maar gelukkig verkoopt Kawasaki voorlopig de Ninja ZX10R nog en Yamaha de R1 en R1M in een EURO5 verpakking, dus die zullen nog even blijven.
Tja, wat is het laatste echt baanbrekende model geweest? De gsxr 1000 van 2003?
Met elke motor toch lang mee gereden…..Met de GSXR ; echt een fantastische, betrouwbare fiets. Ook erg veel aan verbouwd (vering, remmen, wielen, carbon, dashboard, kleurenschema) en getuned (bazzaz injectieunit, race nokkenassen, airfunnelset, cilinderkop geflowd, uitlaatsysteem). In totaal 74.000 km mee gereden in 7 jaar.
De R1 heb ik te kort gehad om een goed oordeel te kunnen vormen, maar de tijd dat ik erop heb gereden (maand of 9) was het een lichte, sterke motor.
De ZX10R heb ik 5 jaar gehad, en had qua rijgedrag wat meer weg van m’n GSXR (in originele vorm): een dikke, relatief zware motor, waarmee prima te sturen was.
Mijn huidige motor, de S1000RR, is ook echt niet verkeerd: licht, sterk, veel electronica, dus ik mopper niet .
Ik heb mijn S1000RR eind augustus gekocht, minder dan een week voor de eerste circuitdag in september.Allemaal geen trage brommers Ik vindt m'n GSX-R750 uit 2000 al een retesnelle brommer op circuit
BMW..Klopt dat suzuki hun blokken zeer lang gebruikt en door ontwikkeld. Dat doen meer fabrikanten mar daar word niet over geklaagd. De bmw S1000RR werd in 2009 geïntroduceerd en tot op heden is dat nog steeds hetzelfde blok, gewoon aangepast naar de euro normen. Dat blok is trouwens ontwikkeld op basis van een K5 blok.
Ik had ook teveel foutmeldingen in het scherm om mijn toerental te zien.Vermogen went. Zeker als het er zo subtiel in komt vliegen als bij die moderne computergestuurde supersport blokken. Voor sensatie op circuit hoef je echt geen 1000cc 200+ pk brommer te hebben. Hangt van nogal wat meer factoren af.
Ik wil hier zeker suzuki niet verdedigen en mijn kennis van de S1000RR is vrij goed omdat ik zelf aan het kijken ben/ was voor eentje.BMW..
2010~2018 hetzelfde blok.
Wel 2015~2018 enorm gewijzigde electronica en chassis.
2019~2022 compleet nieuw blok qua layout en nu met shift-cam en het chassis compleet anders.
2023 grondige aanpassing met meer vermogen.
Met de R1 een stuk korter gereden, maar dat was naar aanleiding van een recall voor de versnellingsbak, waarbij het blok gesplit moest worden. Daar had ik bij een vrijwel nieuwe motor niet zo’n trek in, anders had ik er wel langer mee doorgereden (ik was van plan om ‘m in het kleurenschema van Milwaukee te laten spuiten, waar ze toendertijd in de Britse Superbike mee reden).Met elke motor toch lang mee gereden…..
Die rode van mij is degelijk Italiaanse techniek….ohja Italiaanse electronica ook…behalve de SR…en dat al 30 jaar.
Mwa je kan ook zeggen dat KTM de eerste fabrikant was die aankondigde om geen 1000 supersport meer voor op de openbare weg te maken.Dat Suzuki de eerste is om dit aan te kondigen is van de ene kant te begrijpen, ze zijn de "kleinste". Maar ze stoppen wel drastisch met al hun race dingen en nu ook een dure fiets uit het programma.... Gaat in het algemeen niet zo goed daar in Hamamatsu
Zoals je weet zijn dit mijn laatsten, ’superbike’ sowieso want tijden hok van een motor….maar wel leuk tijdens iedere rit. Trouwens in december wordt hij opgehaald voor een ‘winterbeurt’…en op naar 2023, de 19e jaar in mijn bezit.Met de R1 een stuk korter gereden, maar dat was naar aanleiding van een recall voor de versnellingsbak, waarbij het blok gesplit moest worden. Daar had ik bij een vrijwel nieuwe motor niet zo’n trek in, anders had ik er wel langer mee doorgereden (ik was van plan om ‘m in het kleurenschema van Milwaukee te laten spuiten, waar ze toendertijd in de Britse Superbike mee reden).
Ze hebben er ook maar één gemaakt toch? Leuke opmaat richting een motogp project geweest denk ik.Mwa je kan ook zeggen dat KTM de eerste fabrikant was die aankondigde om geen 1000 supersport meer voor op de openbare weg te maken.
Dat hebben ze aan gegeven als reden dat er geen opvolger kwam voor de Rc8.