Suzuki stopt verkoop GSX-R 1000 in Europa vanwege EURO5

Beetje jammer dat ze nu heel scheef gaan in naamgeving.

Als niet gediagnostiseerde autist kan ik er slecht tegen dat een GSX nu dus niet meer per se een 4 cilinder 16 klepper betekent.
Hoe leuk die motor ook zou zijn, het klopt gewoon niet om dat ding de prefix GSX te geven.
Beetje research scheelt je een autistisch trauma: de X is erin gekomen op moment dat Suzuki 4-kleps blokken invoerde. De GSX750 was de 16 kleps variant van de GS750. Een GSX250 is een tweepitter, of de GSx400 was destijds leverbaar in 2 of 4 pitter, 8 of 16 kleps.
 
De GSXR1000 heb ik maar 1x gereden. was een K4 op Spa. Ging me te snel.
Ik begrijp dat ze verdwijnt, maar vind het spijtig.

Ik ben blij dat ik nog de 1100r '91 in de garage heb staan....
Gladde vormen, maar geen verfijnde techniek/wegligging. En daar hou ik van.
De 89er is mijn favoriet met de kleinere carbu's. Lekker venijnig

20200327_152636_resized.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan