Suzuki sv 650 probleem met acceleratie

maurits1996

Rookie
7 mei 2018
13
0
Hilversum
Beste,

Sinds 3 dagen problemen met mijn Suzuki sv 650 uit 2000 (Carburateur)

De afgelopen weken probleemloos gereden, enigste wat ik weet is dat die iets te rijk loopt, uitlaat is van binnen helemaal zwart.

Sinds 3 dagen houdt de motor in als ik optrek. Vaak is dit alleen als ik een stuk heb gereden, daarna de motor een uurtje stil staat en ik dan weer ga rijden. Het maakt niet uit in welke versnelling ik ben, maar rond de 4-5000 toeren houdt de motor even met een raar motorgeluid, maar schiet daarna wel gewoon door. Als de motor eenmaal boven de 6000 toeren blijft, rijdt die soepel en trekt die makkelijk door.

Als ik maar met een klein beetje gas optrek, hoor je ook dat die rond de 4000 toeren raar klinkt, ook al trekt die soms wel probleemloos door.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken? Spanningsregelaar, benzine toevoer, ontsteking?

Alvast bedankt voor de kennis!
 
Een zwarte uitlaat is niet per definitie een te rijk mengsel.

Wat heb je zelf al nagekeken?

Als het ineens is begonnen en de motor niet enige tijd stil heeft gestaan zou ik zelf eens gaan kijken naar zaken zoals valse lucht, maar zoals je zelf al oppert ook ontsteking en connectoren.

Kwestie van stap voor stap zaken uitsluiten, daarbij kunnen we hooguit suggesties geven maar je zult zelf aan de slag moeten.
 
@maurits1996, ik had onlangs met mijn sv650 s uit 2001 iets vergelijkbaars. Dit bleek vuil in de sproeiers te zijn.

Na onderzoek bleek dat mijn tank van binnen ooit behandeld is, welk materiaal nu afbrokkelt en in mijn carburateurs terecht kwam. Benzine filter in de tank was gescheurd, ik heb alles schoongemaakt (dus tank en carburateurs er af en uit elkaar) een extra benzine filter tussen de tank en de carbs geplaatst en nu nergens meer last van.

Uiteraard heb ik voor ik aan het demonteren van de carburateurs begon eerst gecontroleerd of alle slangen en kabels nog vast zaten en heb ik preventief de bougies vervangen.


Succes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan