Suzuki SV '99 Brandstof in cylinder en uitlaat

j.berkers

Rookie
16 mei 2006
8
0
Helden
Na een ritje afgelopen donderdag mijn motor gestald. Kom ik vandaag terug en merk meteen een sterke benzinelucht op. Ik kijk onder mijn SV en zie op
het laagste punt van mijn uitlaat, dat een knelkoppeling bevat, druppels benzine hangen. Na het wegvegen komen ze terug. Een klein plasje benzine ligt op de vloer.
Er lekt brandstof van binnenuit mijn uitlaat in (de buitenkant, op de uitlaat na, is droog)

Meteen aan de slag gegaan vanwege de stank in het studentenhuis :/
Wil de tank eraf schroeven, normaal als de vacuumslang en brandstofleiding van de brandstofklep aan die aan de tank gemonteerd zit los zijn, stroomt er geen brandstof uit.
Nu helaas wel. Boosdoener gevonden? brandstofklep uit elkaar gedraaid maar lijkt in orde.
Wellicht vuile benzine getankt, en net toevallig bij het stallen een vuiltje tussen de klep geraakt? dat wijst morgen uit, dan sleutel ik verder.

Wat ik me wel afvraag is:
Als die brandstofklep stuk is, dan stroomt er dus benzine naar de benzinepomp.
Kan de brandstof hier doorheen lopen zonder dat de motor loopt (en dus geen vacuum heeft)
Zo ja, dan gaat het verder naar de carbs, Lopen die dan over waardoor de cylinder is volgelopen en daarmee ook de uitlaat?


Klopt mijn scenario? of is dit onmogelijk, zouden de carbs niet "door mogen lekken" ?
Een afbeelding maakt het wellicht duidelijker...probeer ik hieronder toe te voegen
hose+1.jpg


Ter info, het oliepeil is niet gestegen. Deze lijkt niet vervuild te zijn met brandstof
 
Als de wiedeweerga de bougies uit je cilinders draaien en alle brandstof uit je cilinders halen.
Als je nu de zuigers in beweging brengt heb je kromme drijfstangen of erger... (vloeistof is niet samendrukbaar, vandaar).

Durf zo 1,2,3 niet te zeggen of je klep de boosdoener is of je brandstofpomp en meer, maar zorg aub dat je als eerste de benzine uit de cilinder(s) kwijt raakt!
 
Laatst bewerkt:
Nee dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, tenzij je veel druk op t systeem zet oid, maar dan nog. En dat t dan naar je carbs stroomt en door naar je cilinders lijkt me helemaal niet plausibel! Is btw snel te checken door slangetje van pomp naar carbs los te halen.

Weet je zeker dat t van binnenuit je uitlaat komt? Niet bijvoorbeeld via n losgeraakt slangetje bovenop t koppelstuk van de uitlaat?

Heb ook wel eens uitgezocht of de SV n benzinefilter heeft en waar ie dan zit. Meen me te herinneren dat ie geïntegreerd is in de brandstofklep maar ben niet 100% zeker meer...
 
Als het membraan van de vacuum gestuurde kraan defekt is kan de benzine via het dunne slangetje van de vacuum aansluiting rechtstreeks je inlaatkanaal in lopen en de cilinder in.
 
Het membraan van de kraan is in orde. Via de vacuümslangen dacht ik eerst ook. Maar die zitten alleen op de achterste cilinder, brandstof aan de voorste cilinder verraad dat deze vol is gelopen. Dus het is niet via de vacuümslangen gegaan.

Na het loshalen en schoonmaken van de kraan lekt deze ook niet meer.
Alles riekt naar vervuilde brandstof, maar in de filter, die tussen de vacuümpomp en de carbs zit lijkt schoon.

Overigens weet ik zeker dat het van binnenuit komt
 
Laatst bewerkt:
Als het menbraan goed is dan sluit de kraan niet als als er geen vac op staat (op zich niet echt een probleem) maar er lekt ook een vlotternaald (en dat is wel een probleem)
En de kans dat er nu benzine in de motorolie zit is ook erg hoog

(niet vergeten Green-peace een bedank briefje te sturen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan