Le Mans 24
Rookie
- 19 mrt 2019
- 2
- 0
1 liter op 1500 km olieverbruik is te ruiken en te zien. Het wordt vrijwel altijd veroorzaakt door motorslijtage.
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben gelijk 1 op 1500 is te fors en kan motorslijtage betekenen.
Ik zal bij een Suzuki dealer eens navraag gaan doen wat hieraan te doen is.
Verder zal ik de uitlaat pakkingen vervangen, dit is een kleine moeite met misschien wel gunstig resultaat.
Iemand tips betreffende motorzaak voor onderhoud aan blok? Ik woon in omgeving Leiden.
Mvgr,
Jeroen
Jij bent gewoon van met 2takts rond te rijden zeker?1 op 1500 is vrij hoog maar nog niet onacceptabel hoog,wil je er wat aan doen dan zal er naar gekeken moeten worden.
Die gebruiken nog meerJij bent gewoon van met 2takts rond te rijden zeker?
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je het er mee eens bent of niet.Niet mee eens, er zijn meer oorzaken waardoor een motor olie kan verbruiken.
Haha , helpt niets die zooi . Hij (ik) blijft roken ,stom he.Stoppen met roken?
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je het er mee eens bent of niet.
[/QUOTE
olie verbruik kan volgens mij op 3 manieren gebeuren:
- via de schraapveren langs de zuigers - te controleren met compressietest
- via de klepsteelgeleiders - ook met een compressietest te controleren
- via de airbox waar de carter ventilatie in uitkomt, makkelijk te zien aan de vette bende in de airbox,
1:1500 lijkt mij teveel voor een motor met deze kilometerstand, leeftijd maakt niks uit.
olie verbruik kan volgens mij op 3 manieren gebeuren:
- via de schraapveren langs de zuigers - te controleren met compressietest
- via de klepsteelgeleiders - ook met een compressietest te controleren
- via de airbox waar de carter ventilatie in uitkomt, makkelijk te zien aan de vette bende in de airbox,