Suzuki SV1000 Streettracker

ThePussyDestroyer

Die hard MF'er
18 jun 2011
749
588
Hoi :)

Het word geen project met eigenbouw delen aan de motor zoals de rest van de topics. Zo technisch ben ik niet aangelegd en heb er helaas de middelen niet voor.

Lijkt me wel leuk om het transformatie proces vast te leggen hier in een topic.

Ik heb een goeie deal kunnen maken en spotgoedkoop een SV1000S op de kop weten te tikken, dit betreft echter wel een motor met Belgische papieren.
Ivm met corona heb ik nog niet de tijd gehad om de motor in te voeren. Een deel straat legaal maken is een deel van het ombouwen.

Het idee is om er een Streettracker van te maken, mooie mix van scrambler/tracker/naked.


Kocht de motor in "circuit trim" met veel losse onderdelen en 39.000km op de teller:
received_1422144254605520.jpeg


Motor origineel gemaakt voor de RDW keuring:
IMG_20190903_160727.jpg


Om vervolgens toch te beginnen met de het ombouwen van van supersport naar naked:
IMG_20200310_211140.jpg


Ombouw set kocht, nieuwe kroontplaat remleidingen, gaskabel en stuur:
IMG_20191019_174308.jpg

IMG_20191103_171301.jpg

Vervolgens begonnen met het spuiten van de tank en kappen in de kleur photochormatic red.
In de schaduw is het rood, in de zon word het goud. En dit allemaal in de douchecabine thuis :) :
IMG_20200310_211433.jpg

IMG-20200308-WA0022.jpeg

IMG-20191123-WA0011.jpeg


Nieuwe kentekenplaat houde gemonteerd:


Ook begonnen met het vormgeven van de voorkant van de motor. Het idee is om een race nummer plaat te plaatsen met daarin koplampen.
Heb een plexiglas plaat genomen, op maat laten maken en gaten in geboord voor de lampen.
De lampen hebben een rode ring in de rand en in het midden de koplamp functie.
Moet er nog een bracket voor maken om de lampen er in te hangen en uiteindelijk ook de digitale km teller.
IMG_20200318_152820.jpg

IMG_20200318_152815.jpg

IMG_20200318_152839.jpg

IMG_20191130_151126.jpg

Screenshot_20191030_182231_com.alibaba.aliexpresshd.jpg



To do list:

- racenummer sticker laten maken
- afdekplaatjes onder zadel wit wrappen om vervolgens racenummer uit te snijden. zijn momenteel al in de kleur van de motor gespoten.
- Digitale km teller plaatsen
- electronica netter afwerken.
- Oliedrukremschakelaar koppelen aan achterlicht
- bracket lampen en km teller
- bedrading stuur netter afwerken.
- knoppen stuur vervangen voor cnc knoppen.
- bar end spiegels
- frame spuiten ( nog niet zeker)

En uiteraard keuren bij RDW :)
 

Bijlagen

  • received_1422144254605520.jpeg
    received_1422144254605520.jpeg
    172 KB · Weergaven: 33
leuk project! Had je hem niet beter in standard trim kunnen laten keuren dan?

Bekabeling kan nog wel eens een klusje zijn, wel mooi klein tellertje.

Wordt die plaat nou op de vorkpoten vastgezet? Hoe zit dat dan met die moeten aan de binnenkant?

En hoe lang heft het geduurd voor die verf van je handen af was? :+ ziet er wel gaaf uit die kleur!
 
leuk project! Had je hem niet beter in standard trim kunnen laten keuren dan?

Bekabeling kan nog wel eens een klusje zijn, wel mooi klein tellertje.

Wordt die plaat nou op de vorkpoten vastgezet? Hoe zit dat dan met die moeten aan de binnenkant?

En hoe lang heft het geduurd voor die verf van je handen af was? :+ ziet er wel gaaf uit die kleur!

Ik heb het nog met RDW overlegd, er staat geen vaste kleur vastgesteld net zoals met autos.
Ik moet alleen nog de achterrem verlichting in orde maken en dan is die klaar om te keuren, koplamp en originele km teller laat ik daarvoor zitten.

Kroonplaat past er super makkelijk op de standaard vorken, bijna 1 op 1. heb enkel problemen gehad met de te korte bekabeling naar het stuur. Deze heb ik nu door de zijkant van het frame laten gaan :)

Verf op mij handen heb ik tot bloedens toe met een brillo sponsje van mijn handen af lopen schrapen :')
Je had de handdoeken eens moeten zien, helemaal zwart van de primer ondanks dat ik de douch netjes had afgeplakt,

Krijg deze week een polijst set binnen, kan ik de tank en kappen polijsten om vervolgens de logos en kont stickers kan plakken.

Kleurtje is voor spuitbus verf aardig goed gelukt, ergens wel een druiper zitten en op de kont is de verf "gekrompen". Dit deel ga ik nog opnieuw spuiten.
 
Moeten lichten en dergelijke niet voorzien zijn van e-keur?

Motor ondergaat geen technische keuring tenzij het e.e.a opvalt bij de keuringsmeesters wat niet door de beugel kan.
Dit omdat de motor uit belgie (EU land) komt.

Framenummers checken, COC checken en klaar hopenlijk
 
Is dit met een spuitbus gedaan? Netjes hoor! Hopelijk gaat se keuring zoals je omschrijft

Spuitbussen inderdaad, moet wel zeggen dat ik er meer aandacht aan heb gegeven dan andere spuit projectjes. Veel schuren, primeren, schuren.

De tank bijvoorbeeld, zag er niet uit, vol met roest puntjes.

Heb er al een klein proefritje op gemaakt, maar blijft lastig zonder kenteken en midden in de stad.

IMG-20200319-WA0011.jpg
 
Achterkant blijft standaard?

De kont van een SV is al gaaf opzich, heb er over zitten nadenken om er een GSX-R K4 kont er op te plaatsen.
Maar vind het wel zo prima.

In de eerste instantie wilde ik net als onderstaande foto van die racenummerplaten op de kont plaatsen.
Dit ga ik nu doen met de kapjes onder het zadel aan beide kanten.
Deze zijn al gespoten in de kleur van de motor, witte wrap erover heen en dan de racenummers er voorzichtig uitsnijden zodat de nummers in de kleur van de motor blijven.

00062041414141428C8AA.jpg
 
Ik ben bang dat het dan allemaal wat te massief gaat ogen aan de achterkant, maar ik ga het zien. Ben wel benieuwd, vind het verder wel een mooi project 👍🏻
 
Motor staat inmiddels op kenteken!

Vandaag aan de koplamp begonnen.

Moet het nog goed afstellen, zit redelijk mcgyver in elkaar.

Heb rubbertjes om de voorvorkklemmen gedaan bijvoorbeeld.. Nu past het niet meer om de voorvorken heen. Even andere oplossing zien vinden zodat ik de poten niet beschadig.

IMG_20201018_174339.jpg


IMG_20201018_174635.jpg


IMG_20201018_174643.jpg


IMG_20201018_174654.jpg
 
Weet je vriendin wel dat je een snijplank gejat hebt uit de keuken? :+
 
Die hardchromen poten kunnen dat alu wel direct hebben...
Ik vind de beugels wel wat amateuristisch geknutsel :X
 
agree, betwijfel of die rechte latjes sterk genoeg zijn om trillingen/schokken in het wegdek te overleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan