Suzuki SV650/1000/S/N Herfst Meeting #1

Oh nog wat uit de Staatscourant;

Motivering en doel

Door bewoners aan De Meije en de Oude Meije is meerdere malen geklaagd over overlast van motorverkeer. De ervaren overlast betreft voornamelijk geluidsoverlast van motoren, het aantal motoren, snelheid van motoren en gevaarlijke verkeerssituaties met motoren. Deze overlast wordt met name ervaren in weekenden en op feestdagen, omdat het dan het drukst is op De Meije en de Oude Meije. Om deze reden is gezamenlijk met de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk en Nieuwkoop afgesproken om door middel van een pilot motoren te verbieden op de Kerkweg (Bodegraven), De Meije, de Oude Meije en de Bosweg, in de weekenden en op feestdagen voor de duur van 1 april 2021 tot en met 1 oktober 2021 door het plaatsen van C11 borden met de onderborden "1 april t/m 1 oktober op zaterdag, zondag en op feestdagen van 9 tot 20u” en “uitgezonderd bestemmingsverkeer”. De effecten van de proef worden in het najaar van 2021 geëvalueerd met de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Nieuwkoop en de politie. Naar aanleiding van deze evaluatie wordt besloten of er vanaf 2022 in de weekenden en op feestdagen een definitief verbod voor motoren wordt ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Precies. Mocht er wat komen dan gewoon met zn allen in beroep dat de gemeente in verzuim is om de borden weg te halen en gezien de einddatum van 1 oktober, aldus de staatscourant, en er daarom geen strafbaar feit is gepleegd en dat de strafbeschikking derhalve vernietigd dient te worden.

zo. Klaar.

ben trouwes echt zo gaar als een kanarie.. wel weer even genoeg geweest voor vandaag.. ook maa4 geen bier nu.. daar word t niet beter van.. en het regent hier inmiddels al een poosje.. best stevig ook..
 
Oh nog wat uit de Staatscourant;

Motivering en doel

Door bewoners aan De Meije en de Oude Meije is meerdere malen geklaagd over overlast van motorverkeer. De ervaren overlast betreft voornamelijk geluidsoverlast van motoren, het aantal motoren, snelheid van motoren en gevaarlijke verkeerssituaties met motoren. Deze overlast wordt met name ervaren in weekenden en op feestdagen, omdat het dan het drukst is op De Meije en de Oude Meije. Om deze reden is gezamenlijk met de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk en Nieuwkoop afgesproken om door middel van een pilot motoren te verbieden op de Kerkweg (Bodegraven), De Meije, de Oude Meije en de Bosweg, in de weekenden en op feestdagen voor de duur van 1 april 2021 tot en met 1 oktober 2021 door het plaatsen van C11 borden met de onderborden "1 april t/m 1 oktober op zaterdag, zondag en op feestdagen van 9 tot 20u” en “uitgezonderd bestemmingsverkeer”. De effecten van de proef worden in het najaar van 2021 geëvalueerd met de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Nieuwkoop en de politie. Naar aanleiding van deze evaluatie wordt besloten of er vanaf 2022 in de weekenden en op feestdagen een definitief verbod voor motoren wordt ingesteld.
Ik denk dat we de uitkomst van de pilot al kunnen raden. Is toch puur voor de formaliteit, zoiets?
 
Zo, dan kunnen we nu met een gerust hart gaan slapenO-)
Inderdaad. Volgend jaar mogen we er helemaal niet meer door. De gemeente laat de borden waarschijnlijk bewust staan tot het definitief is. Wie gaat nou ter plaatse opzoeken of de borden rechtsgeldig zijn? Niet bekeuren maar toch preventieve werking aangezien de meesten er niet in zullen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Zo gaat dat hè. Er wordt met genoemde instanties, behalve motorrijders, koffie gedronken en overlegt op kosten van de gemeenschap.
 
Eigelijk is het nog een kutdijk ook. Helemaal niet fijn om daar te rijden! veel te smal. Te druk. Vol met fietsers. Vol met wandelaars. Je ziet geen moer door alle blinde bochten. Asfalt is in matige staat, scheuren/plakkers, randen verzakt.. ook grind.. zand en andere troep etc op het wegdek.. ook in bochten.. Als je de gemiddelde snelheid op 40 zet denk ik dat het hoog is.. in een 60-zone


nog wat anders. Die hele hordes aan vissers dan aan dat kanaal en de sloten die daarop volgend.. moet wel wat te vangen zijn gok ik zo gezien ze echt met hordes naast elkaar zaten… haa! Dat waren dr echt veel!
 
Het enige brede stukje weg werd inderdaad versmald door al die op de weg geparkeerde auto’s :X
 
De camera’s zijn niet van de pliesie. Maar van de bewonersgroep. Voor de beelden even bellen met Wijnand Dijkstra. Fijn héh dat alles zo publiek met naam én telefoonnummer op de website staat van meijebelangen.

anyway. Het is vanwege de vele inbraken dus neergezet. Bordje roadblock is dus dat ze beide kanten afsluiten zodat niemand die lange straat in of uit kan.



zo. En nu dan de 100 euro ergens anders aan uitgeven. En bij deze bestempel ik @JoramNL als paniekzaaier ! :+
 
Ja ik; stapje dichterbij een blijvend erelid. Jij daarintege.. :N
 
Ah nee. Bah. Die kan beter tussen 6 (heul dikke) planken gaan liggen dan op mijn adv komen zitten :r
 
 
Ik ben er niet heel erg op tegen. ik heb geen bezwaar tegen een beschaafde sportdemper, maar er zijn er zat zonder decibel killers die echt een enorme teringherrie maken. vooral die lui met die piaggio 3 wielers met variateur overbrenging; dat is gewoon een enorme eentonige kut herrie.. geld overigens ook voor auto’s, met in mijn geval de buurman zijn bmw x6 v8 met enorme brulpijp.

mijn honda klinkt iig nog braaf. Denk dat dat voorlopig ook zo blijft.. schijnt zelfs beroerder te lopen (minder vermogen) met een open buis zonder cat dan met de standaard setup..
 
Terug
Bovenaan Onderaan