Suzuki SV650/1000/S/N Herfst Meeting #1

Wij zijn iets later. Ben nu bij de pomp in den haag. Pierro komt eraan zie ik in de verte. En dan zijn wij tegen half 11 kwart voor 11 (gokje) bij de bp
 
Slecht nieuws mensen, denk dat ik zo juist ben gebeten door de SR duivel😪 wilde vertrekken thuis start de motor en deze slaat aan en gelijk weer af en alle spanning weg terwijl er wel gewoon 13v in de accu zit dus ga het helaas toch niet halen😭😭
 
Slecht nieuws mensen, denk dat ik zo juist ben gebeten door de SR duivel😪 wilde vertrekken thuis start de motor en deze slaat aan en gelijk weer af en alle spanning weg terwijl er wel gewoon 13v in de accu zit dus ga het helaas toch niet halen😭😭
Aanduwen!
 
Veel plezier vandaag mensen! Ik heb nog niet buiten gekeken, maar hopelijk schijnt het zonnetje of gaat die zo schijnen. Ik ga ook zo rijden, maar dan richting Limburg. Ff wat laagjes aantrekken onder mijn pak en evt regenjas mee of aan. Gisterennacht met de motor van een feestje naar huis gereden, dat is wel frisjes weer met die mist.

Hopelijk krijg je jouw motor nog aan de praat Giggs!
 
Zo. Inmiddels thuis. Gelijk even de ketting gesmeerd. Staat nu precies 600km op de adv :t
 
Ook weer veilig thuis. Bedankt voor de mooie rit. Wel spannend hoor, met al die maatregelen om motoren te weten. Nu weer bij Mije/Zegveld, waar dat verbodsbord stond. Ik hoop dat het met een sisser afloopt.|(
 
Was leuk en gezellig. Netjes gereden ook, kudos daarvoor.

Verbod bij de Meije is een beetje warrig. Het bord is wel duidelijk, maar de test (en dus het verbod) zou volgens alle media op 1 oktober eindigen.

3.png
1.png


2.png
 
Ahja dat is toch wel duidelijk een verkeerscamera ja.. een particulier gaat dat niet zo neerzetten.. we gaan t zien.. nouja.. hopelijk gaan we niks zien.. het zou in de staatscourant moeten staan.. dat nog even bekijken wat daar in staat.. en of er dan ook berichtgeving staat dat het permanent is geworden. Staat er in die courant alleen de tijd van de proef en daarna niks en mocht er dan wat komen dan hebben we misschien een punt..


Maar ik las eerdere berichten in het AD dat er een teller moest komen want er moest minimaal een X aantal motoren (dacht ik vanmiddag te hebben gelezen) in het weekend rijden..
 
Ik denk dat dit het meeting topic is dat het langs na de meeting nog gebruikt zal worden. We gaan het merken inderdaad.

Liep de proef tot 1 oktober?
 


Motorrijders moeten vanaf half april in de weekeinden zorgvuldig om De Meije heen rijden. De smalle polderweg tussen Bodegraven en Zegveld is dan voor hen taboe. Gemeenten willen bekijken of het verbod werkt en de rust terugkeert.

Het geluid van motoren reikt ver, vooral langs De Meije. ,,Het is op mooie zonnige dagen een enorm kabaal als er een stoet motoren langs komt rijden”, zegt een bewoner van De Meije. De bewoner is dan ook een voorstander van de maatregel van de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Nieuwkoop en Woerden om vanaf april tot 1 oktober in de weekeinden een motorverbod in te stellen. Het probleem met de lawaaiige motoren over De Meije, een stiltegebied overigens, speelt al ver voordat de coronacrisis begon. Begin van dit jaar bedachten de gemeenten een plan voor een pilot. Deze zomer even geen motoren over de Kerkweg (in Bodegraven), De Meije, de Oude Meije en de Bosweg bij Zegveld. Voorafgaand aan de pilot worden er verkeerstellingen gehouden op de toegangswegen naar De Meije.

Tellingen;
,,Deze tellingen zijn bedoeld om een goed beeld te krijgen van het aantal motoren dat over De Meije rijdt zonder dat er een motorverbod geldt. Voor een goed en betrouwbaar beeld van de huidige situatie moet er minimaal één weekend met mooi weer gemeten worden”, stellen de gemeenten.

Op het moment dat er een goede en betrouwbare nulmeting is gehouden worden De Meije, Oude Meije en de Bosweg tijdelijk afgesloten voor motoren op zaterdag, zondag en feestdagen van 09.00 uur ’s ochtends tot 20.00 uur ’s avonds, aangeduid met bebording. Na het verbod vinden er metingen plaats om een beeld te krijgen van de aantallen motoren die met een geldend verbod toch van De Meije gebruikmaken.
Nadat het motorseizoen voorbij is, eindigt de pilot. Vervolgens wordt de pilot, in overleg met Bodegraven-Reeuwijk en Nieuwkoop, geëvalueerd.

,,Als er straks geen motoren meer langs komen, zal het vast drukker worden met wielrenners en andere recreanten”, reageert Elly van Hanswijk van eetcafé De Halve Maan in De Meije.
Zij hoopt dat haar etablissement wel bereikbaar blijft voor motorrijders. ,,Ik wil voorstellen dat de gemeenten bij het begin van De Meije borden neerzetten die aangeven dat de horeca bereikbaar is. Motorrijders kunnen een andere route nemen, hun motor hier vlakbij parkeren en een stukje lopen.”
Van Hanswijk begrijpt dat de bewoners in alle rust willen blijven wonen maar weet ook dat de meeste motorherrie komt van een enkeling die het ‘leuk vindt om met een aangepaste uitlaat het liefst zo hard mogelijk rijdt’. ,,De meeste motorrijders rijden fatsoenlijk en rustig.”

De uitbaatster vreest dat deze pilot leidt tot verder gaande maatregelen. ,,Straks mogen landbouwvoertuigen ook niet meer, of groepen wielrenners. Waar houdt het dan op”, vraagt zij zich af.

Verbaasd
Woerdenaar Hennie Agterberg is motorrijder en voorzitter van de Harleydag Woerden. Hij reageert verbaasd op het voornemen van de drie gemeenten. Juist De Meije leent zich voor lekker rustig rijden en genieten, zegt hij. ,,Je kan daar helemaal niet zo hard rijden.” De vrijheid van motorrijders om van de openbare weg gebruik te maken, wordt steeds verder beknot, vindt Agterberg. Natuurlijk is het vervelend als je op een zonnige dag in je tuin zit er en komen motoren langs, geeft hij toe. ,,Maar als we ons allemaal aan de snelheid houden, ook automobilisten, dan hoeft het niet zo’n lawaai te geven.” De Meijebewoner ziet het toch anders: ,,Kom maar eens luisteren op een zonnige dag. Horen en zien vergaat je.”
 
Laatst bewerkt:
Poeh, halverwege op de snelweg kreeg ik wel een dipje zeg. Ben nu nog moe. Komt door die klote wind :+
 

Bijlagen

  • IMG_20211010_144146.jpg
    IMG_20211010_144146.jpg
    477,3 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20211010_144153.jpg
    IMG_20211010_144153.jpg
    471,1 KB · Weergaven: 19
En het verlossende antwoord komt uit de Staatscourant.
Niks aan het handje dus. Ze hadden de borden weg moeten halen;

Besluiten
Op grond van vorenstaande overwegingen besluiten wij:

Tot instellen van een geslotenverklaring voor motoren op de Meije vanaf het kruispunt de Meije/Hazekade tot en met de Oude Meije van 1 april tot 1 oktober 2021 op zaterdag, zondag en op feestdagen van 9u t/m 20u. Het besluit zal worden bekrachtigd met de plaatsing van de borden model C11 uit bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en de onderborden met de tekst ‘Van 1 april tot 1 oktober op zaterdag, zondag en feestdagen van 9u - 20u” en “uitgezonderd bestemmingsverkeer”, een en ander volgens bijgevoegde situatietekening.



En ook nog de bevestiging van een paar dagen later.
Gelet op, het bepaalde in artikel 15, eerste lid en artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994, het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

Overwegende dat,
dit besluit inwerking treedt op 1 april 2021 en eindigt op 1 oktober 2021
 
En het verlossende antwoord komt uit de Staatscourant.
Niks aan het handje dus. Ze hadden de borden weg moeten halen;

Besluiten
Op grond van vorenstaande overwegingen besluiten wij:

Tot instellen van een geslotenverklaring voor motoren op de Meije vanaf het kruispunt de Meije/Hazekade tot en met de Oude Meije van 1 april tot 1 oktober 2021 op zaterdag, zondag en op feestdagen van 9u t/m 20u. Het besluit zal worden bekrachtigd met de plaatsing van de borden model C11 uit bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 en de onderborden met de tekst ‘Van 1 april tot 1 oktober op zaterdag, zondag en feestdagen van 9u - 20u” en “uitgezonderd bestemmingsverkeer”, een en ander volgens bijgevoegde situatietekening.



En ook nog de bevestiging van een paar dagen later.
Gelet op, het bepaalde in artikel 15, eerste lid en artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994, het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

Overwegende dat,
dit besluit inwerking treedt op 1 april 2021 en eindigt op 1 oktober 2021
Stond 1 april tot 1 oktober er ook op? Heeft iemand dat vandaag gezien?
 
Nee stond er niet op en als ik zo de streetview borden zie heeft dat er dus ook nooit op gestaan.
 
Ok, dan is het dus niet nu al besloten op basis van de pilot dat het al een permanent verbod is. Dan zal het inderdaad wel meevallen. Maar we wachten wel af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan