Suzuki SV650 1999 MOTOR wilt niet aanslaan!

Molmen89

Rookie
28 dec 2019
23
16
Beste forumleden!

Mijn Suzuki SV650 naked '99 wilt niet starten

Motor staat gehele winter stil, accu aan druppellader. Wilde paar weken geleden starten, dit lukte ook. Alleen na een 30 sec boappppp viel die uit. Nogmaals gestart met choke aan, 30 sec weer uit. Probleem nu is dat de motor helemaal niet meer aanslaat.

Heb van alles nagekeken;
Accu vervangen
Zekeringen gecheckt
Nieuw benzine
Carburateur schoongemaakt
Bedrading gechekt
Bougies vervangen

Geprobeerd met remreiniger spul starten en gaat niet. Motor vonkt wel, ook gechekt. Benzine krijgt die ook genoeg.

Koppelingsschakelaar is goed, staat in neutraal maar nog niet wilt die starten.

Heeft er iemand nog tips voor mij? Alvast dank!!
 
Oplossing
Interne kanalen ook bekeken? :)

Maar zou benzineslang loskoppen en deze vervolgens bij het starten in een bakje laten stromen, dan even doorstarten zonder bougies ,deze droogmaken en terugmonteren. Dan starten met remreiniger. Kijken of hij dan wel aanslaat.

PS: Fototje en filmpje van je startpoging en motor helpt ook altijd.
Wat ik zou doen: tank van de motor af (heb je misschien al?), tank op de zijkant leggen, benzinekraan van de tank afnemen (twee boutjes, toch?), zien of filter dat in de tank steekt (wit kunststof ronde pilaar met gaas) niet helemaal verstopt zit, twee schroefjes waarmee vacuumdeel aan de rest van de benzinekraan zit afnemen, rubber en veertje achter dat deel beoordelen.

Dit soort vacuum-benzine-kraantjes zijn wel eens vaker boosdoener van storingen.

Voor niet al te veel geld koop je een vervanger: 10.3US $ |Vacuüm Fuel Switch Benzinekraan Tap Luchtpomp Druk Voor Suzuki SV650 99 00 01 02 Motorfiets Atv Scooter|fuel switch|fuel petcockvacuum petcock - AliExpress. Ik heb er geen ervaringen mee, maar voor dat geld is het wat mij betreft de moeite waard om het als vervanger te proberen.
 
Een kraan heeft een toevoer. Die werkt wel?
De meeste benzinekranen kun je eenvoudig uit elkaar halen. Er zijn ook revisiesetjes voor te krijgen. De kwaliteit daarvan is niet altijd even goed.
 
Wat ik zou doen: tank van de motor af (heb je misschien al?), tank op de zijkant leggen, benzinekraan van de tank afnemen (twee boutjes, toch?), zien of filter dat in de tank steekt (wit kunststof ronde pilaar met gaas) niet helemaal verstopt zit, twee schroefjes waarmee vacuumdeel aan de rest van de benzinekraan zit afnemen, rubber en veertje achter dat deel beoordelen.

Dit soort vacuum-benzine-kraantjes zijn wel eens vaker boosdoener van storingen.

Voor niet al te veel geld koop je een vervanger: 10.3US $ |Vacuüm Fuel Switch Benzinekraan Tap Luchtpomp Druk Voor Suzuki SV650 99 00 01 02 Motorfiets Atv Scooter|fuel switch|fuel petcockvacuum petcock - AliExpress. Ik heb er geen ervaringen mee, maar voor dat geld is het wat mij betreft de moeite waard om het als vervanger te proberen.
Ik heb het besteld alvast, inderdaad geen geld! Maar heb de oude opengehaald alvast, zat vol met soort drab bij gaatje waar vacuum moet aanzuigen, even schoongemaakt, ziet er wat aardig versleten uit maar zal het morgen proberen ermee.
 
Verleden week nog stukje gereden! Helaas nieuw probleem vandaag ontstaan 😬... had een nieuw startrelay nog liggen en dacht ik vervang deze, oude zag er niet zo lekker uit meer. Dus ik vervang voorzichtig startrelay en motor doet niks meer.

Sleutel contact op ON, geen stroom niks, geem lampjes of wat dan ok. Accu is volgeladen, zekeringen allemaal gecheckt en vervangen voor zekerheid. Zekering 30A bij startrelays ook goed.

Afijn doe ik de oude startrelay terug, doet ook niks! Gehele bedrading nagekeken, nergens wat bijzonders gevonden. Stekkertje startrelays ook niks bijzonders, mooi schoon. Jaja ik had er echt vanaf moeten blijven maar dit is heel vreemd. Iemand idee??? Graag!
 
Verleden week nog stukje gereden! Helaas nieuw probleem vandaag ontstaan 😬... had een nieuw startrelay nog liggen en dacht ik vervang deze, oude zag er niet zo lekker uit meer. Dus ik vervang voorzichtig startrelay en motor doet niks meer.

Sleutel contact op ON, geen stroom niks, geem lampjes of wat dan ok. Accu is volgeladen, zekeringen allemaal gecheckt en vervangen voor zekerheid. Zekering 30A bij startrelays ook goed.

Afijn doe ik de oude startrelay terug, doet ook niks! Gehele bedrading nagekeken, nergens wat bijzonders gevonden. Stekkertje startrelays ook niks bijzonders, mooi schoon. Jaja ik had er echt vanaf moeten blijven maar dit is heel vreemd. Iemand idee??? Graag!
Door middel van een dikke schroevedraaier op de startrelay verbinding maken dan start de motor dus wel 🤔
 
Kabel naar accu rode was kennelijk niet lekker meer, corosie zat erop wat kennelijk slecht contact maakte. Beetje geschuurd en motor maakt weer contact!
Jouw leercurve loopt lekker steil! Jammergenoeg veel problemen, gelukkig tot nu toe zelf de oplossing/reparatie gedaan.

Zo kom je er vast wel, lekker rijden dan maar weer.

ps. als de plus/rode accukabel niet meer lekker is/was: hoe staat het dan met de zwarte/min kabel? Heeft deze een mooi schoon contact? Met name de aansluiting op het blok?
 
Jouw leercurve loopt lekker steil! Jammergenoeg veel problemen, gelukkig tot nu toe zelf de oplossing/reparatie gedaan.

Zo kom je er vast wel, lekker rijden dan maar weer.

ps. als de plus/rode accukabel niet meer lekker is/was: hoe staat het dan met de zwarte/min kabel? Heeft deze een mooi schoon contact? Met name de aansluiting op het blok?
Thanks! Het lukt wel om een en ander uit te zoeken maar soms toch tips advies nodig. Met dank aan dit mooi forum kom ik er wel uit.

Goeie vraag, ik begon aan de rode kabel plus friemelen en dacht maak contactpunt schoon, zag er groenig uit en zwart. Hierna meteen contact. Zal de zwarte min kabel dan ook even uitzoeken en meteen goeie schoonmaak doen! Motor staat echt al een tijd stil ook vandaar misschien.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Terug
Bovenaan Onderaan