Suzuki SV650 2000 start niet

wokkelz

MF veteraan
30 nov 2011
1.060
67
Rotterdam
Goedenavond,

Gisteren heb ik na een rit van 2,5 uur nog even een sigaret gerookt bij een vriend waarna de motor niet meer wilde starten.
We kregen de motor uiteindelijk weer aan door startkabels aan de accu te hangen vanaf een auto.
Eenmaal weer thuis gekomen (10 min) heb ik de motor uitgezet en daarna wilde hij weer niet starten.

Nu maakt hij dit geluid; http://youtu.be/TeNrQwln98g

De accu is een paar maanden geleden vervangen. De vorige eigenaar heeft de spanningsregelaar laten vervangen in 2010 omdat dit een bekend probleem zou zijn bij dit type motor.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe dit te controleren is?

Alvast bedankt!
 
Goedenavond,

Gisteren heb ik na een rit van 2,5 uur nog even een sigaret gerookt bij een vriend waarna de motor niet meer wilde starten.
We kregen de motor uiteindelijk weer aan door startkabels aan de accu te hangen vanaf een auto.
Eenmaal weer thuis gekomen (10 min) heb ik de motor uitgezet en daarna wilde hij weer niet starten.

Nu maakt hij dit geluid; http://youtu.be/TeNrQwln98g

De accu is een paar maanden geleden vervangen. De vorige eigenaar heeft de spanningsregelaar laten vervangen in 2010 omdat dit een bekend probleem zou zijn bij dit type motor.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe dit te controleren is?

Alvast bedankt!


dat is ws je startrelais die blijft hangen,




door een slechte accu/of niet vol.


dat komt weer door;
een defect laadcircuit/dynamo of SR die de geest heeft gegeven.




eventueel kan het ook je startrelais zijn die blijft hangen, maar aan je dasholielampje te zien vraagt het relais wel stroom terwijl ie zo snel schakelt en weer afvalt,
dus denk ik niet dat je startrelais vast zit.
 
Laatst bewerkt:
eerst de accu opladen.
accu inbouwen.
accuspanning meten.
motor starten.
en dan weer de accuspanning meten.
doe dit laatste bij stationair toerental en met ongv 3000rpm.
laadspanning moet ongv 14 volt zijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan