Hallo, ik zal me even voorstellen. Ik ben Raoul en rij nu ruim 3 maanden op een suzuki sv650s uit 1999.
Deze motor is begrensd op 25kw op de gasschuif. Ik wilde m graag op 35kw zetten ivm A code 80, dus had ik zelf ringen gefreesd voor in de inlaat en de originele gasschuiven teruggezet. Hij liep perfect, trok een stuk beter door en ging met een top van 130/140 naar een top van ongeveer 160. Ben vervolgens naar de dynojet gegaan. We zaten netjes onder de 35kw en hadden zelfs nog redelijk wat marge over dus ik wilde de gaten in de ringen nog net iets groter maken en sindsdien houdt die in.
Nadat ik de gaten in de ringen iets groter gemaakt had, terug in de inlaat gedaan had en alles opnieuw had aangesloten liep de motor prima. Echter bij een testrit merkte ik dat die net zoveel vermogen had als toen die nog op de 25kw gasschuif begrensd was, misschien zelfs nog minder. Diezelfde avond de carburateurs opnieuw losgehaald en even nagekeken of ik alles wel goed had aangesloten. Alles opnieuw teruggezet en opnieuw een testrit gemaakt. Vermogen was weer iets meer maar nog steeds niet zoveel als wat het was voordat ik de ringen had aangepast. Ochtend erop de ringen er helemaal uitgehaald en even een testrit gemaakt zonder enige begrenzing (ik woon helemaal achteraf waar het altijd rustig is en het was puur om even te testen). Nu trok de motor weer wat beter door maar nog lang niet zo goed als wat die zou moeten doen zonder begrenzing. Ik had het gevoel dat die nu zonder begrenzing ongeveer net zo hard trok als de eerste keer met mijn zelfgemaakte ringen, maar misschien dat die zelfs dat nog niet haalde.
Alles nog een keer nagekeken ofdat het wel goed was aangesloten (luchtfilterbox, carburateurs, gasschuiven) maar ik kon zelf zo niks vinden.
Het inhouden is dus echt begonnen ergens vanaf dat ik ben begonnen alles los te maken om de gaten in de ringen nog net iets groter te kunnen maken.
Heeft iemand enig idee wat er nog meer mis zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
Deze motor is begrensd op 25kw op de gasschuif. Ik wilde m graag op 35kw zetten ivm A code 80, dus had ik zelf ringen gefreesd voor in de inlaat en de originele gasschuiven teruggezet. Hij liep perfect, trok een stuk beter door en ging met een top van 130/140 naar een top van ongeveer 160. Ben vervolgens naar de dynojet gegaan. We zaten netjes onder de 35kw en hadden zelfs nog redelijk wat marge over dus ik wilde de gaten in de ringen nog net iets groter maken en sindsdien houdt die in.
Nadat ik de gaten in de ringen iets groter gemaakt had, terug in de inlaat gedaan had en alles opnieuw had aangesloten liep de motor prima. Echter bij een testrit merkte ik dat die net zoveel vermogen had als toen die nog op de 25kw gasschuif begrensd was, misschien zelfs nog minder. Diezelfde avond de carburateurs opnieuw losgehaald en even nagekeken of ik alles wel goed had aangesloten. Alles opnieuw teruggezet en opnieuw een testrit gemaakt. Vermogen was weer iets meer maar nog steeds niet zoveel als wat het was voordat ik de ringen had aangepast. Ochtend erop de ringen er helemaal uitgehaald en even een testrit gemaakt zonder enige begrenzing (ik woon helemaal achteraf waar het altijd rustig is en het was puur om even te testen). Nu trok de motor weer wat beter door maar nog lang niet zo goed als wat die zou moeten doen zonder begrenzing. Ik had het gevoel dat die nu zonder begrenzing ongeveer net zo hard trok als de eerste keer met mijn zelfgemaakte ringen, maar misschien dat die zelfs dat nog niet haalde.
Alles nog een keer nagekeken ofdat het wel goed was aangesloten (luchtfilterbox, carburateurs, gasschuiven) maar ik kon zelf zo niks vinden.
Het inhouden is dus echt begonnen ergens vanaf dat ik ben begonnen alles los te maken om de gaten in de ringen nog net iets groter te kunnen maken.
Heeft iemand enig idee wat er nog meer mis zou kunnen zijn?
Alvast bedankt