suzuki sv650 99 houdt in

Raoul1812

Rookie
4 apr 2021
9
4
someren
Hallo, ik zal me even voorstellen. Ik ben Raoul en rij nu ruim 3 maanden op een suzuki sv650s uit 1999.
Deze motor is begrensd op 25kw op de gasschuif. Ik wilde m graag op 35kw zetten ivm A code 80, dus had ik zelf ringen gefreesd voor in de inlaat en de originele gasschuiven teruggezet. Hij liep perfect, trok een stuk beter door en ging met een top van 130/140 naar een top van ongeveer 160. Ben vervolgens naar de dynojet gegaan. We zaten netjes onder de 35kw en hadden zelfs nog redelijk wat marge over dus ik wilde de gaten in de ringen nog net iets groter maken en sindsdien houdt die in.

Nadat ik de gaten in de ringen iets groter gemaakt had, terug in de inlaat gedaan had en alles opnieuw had aangesloten liep de motor prima. Echter bij een testrit merkte ik dat die net zoveel vermogen had als toen die nog op de 25kw gasschuif begrensd was, misschien zelfs nog minder. Diezelfde avond de carburateurs opnieuw losgehaald en even nagekeken of ik alles wel goed had aangesloten. Alles opnieuw teruggezet en opnieuw een testrit gemaakt. Vermogen was weer iets meer maar nog steeds niet zoveel als wat het was voordat ik de ringen had aangepast. Ochtend erop de ringen er helemaal uitgehaald en even een testrit gemaakt zonder enige begrenzing (ik woon helemaal achteraf waar het altijd rustig is en het was puur om even te testen). Nu trok de motor weer wat beter door maar nog lang niet zo goed als wat die zou moeten doen zonder begrenzing. Ik had het gevoel dat die nu zonder begrenzing ongeveer net zo hard trok als de eerste keer met mijn zelfgemaakte ringen, maar misschien dat die zelfs dat nog niet haalde.

Alles nog een keer nagekeken ofdat het wel goed was aangesloten (luchtfilterbox, carburateurs, gasschuiven) maar ik kon zelf zo niks vinden.

Het inhouden is dus echt begonnen ergens vanaf dat ik ben begonnen alles los te maken om de gaten in de ringen nog net iets groter te kunnen maken.

Heeft iemand enig idee wat er nog meer mis zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
 
Membraan goed teruggeplaatst in de daarvoor aanwezige groef?

Hoe vervelend het ook voor je is: carburateurs (weer) loshalen en alles dubbelchecken wat los is geweest. En pijnlijk nauwkeurig alles bekijken of het heel is, niet verstopt is, de goede stand heeft (vlotterniveau, bijvoorbeeld).
 
Hoe loopt de motor met de originele volvermogens-gasschuiven ZONDER jouw custom begrenzingsringen? Als je motor zonder ringen wel goed loopt, weet je dat je het in de custom ringen moet zoeken.
Dan houdt die dus ook erg in. Dat had ik voor de zekerheid al getest. Zonder ringen en met volvermogens gasschuiven loopt die ongeveer net zo hard als de eerste keer met ringen en volvermogensgasschuiven (zoals die op de dyno stond). Het zal denk ik dus niet aan de ringen liggen.
 
Dan houdt die dus ook erg in. Dat had ik voor de zekerheid al getest. Zonder ringen en met volvermogens gasschuiven loopt die ongeveer net zo hard als de eerste keer met ringen en volvermogensgasschuiven (zoals die op de dyno stond). Het zal denk ik dus niet aan de ringen liggen.
Goed dat dat alvast gecontroleerd is.

Verder dan maar: krijgen de carburateurs wel voldoende benzine om vol vermogen te kunnen leveren? stand van de beide vlotters OK (6,5a 7 mm dacht ik te hebben onthouden), geen belemmeringen in de route tank-vlotterbakjes?
 
Goed dat dat alvast gecontroleerd is.

Verder dan maar: krijgen de carburateurs wel voldoende benzine om vol vermogen te kunnen leveren? stand van de beide vlotters OK (6,5a 7 mm dacht ik te hebben onthouden), geen belemmeringen in de route tank-vlotterbakjes?
Dat zijn inderdaad allemaal dingen om nog eens goed naar te kijken. Omdat ik daar niks aan gedaan heb en hij eerst wel goed doortrok leek het me sterk dat een van deze dingen het probleem zou zijn. Hier kan ik weer mee vooruit. Bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan