Suzuki sv650 kreeg minder vermogen en later niks meer

Crouch

Rookie
27 sep 2017
17
0
Helden
BerichtGeplaatst: di sep 26, 2017 9:16 pm
beste leden,

vreemd geval gehad vanmiddag, ik reed aan op mijn werk toen straks en na ongeveer 10km merkte ik dat ik minder vermogen had. Was geen super groot verschil maar wel merkbaar.

na nog een 5 km gereden te hebben werd het steeds erger en begon ik een vreemd geluid te horen. Dus ik gestopt en even bij het blok geluisterd, het leek eerder van de krukas af te komen van uit de cilinders. Heel langzaam verder gereden ( moest nog meer 2km) en nog ongeveer een km viel hij bij het inknijpen van de koppelingshendel uit. Hij was vervolgens ook niet meer te starten.

Naar huis gelopen en daar eens even de plug om olie bij te vullen eraf gehaald en kon zien en horen dat hij wil wou starten, maar hij gaat niet lekker rond. klinkt ongeveer VROEM, VROEM, TOEK, alleen dan langzaam. We hebben hem proberen aan te duwen in z'n 3 en dat klonk goed, alleen als ik dan gas gaf omdat hij net niet aansprong, sloeg gelijk het achterwiel weer vast. Er zat wel in eens weinig olie in, onder de F stond hij. Dit was 2 weken geleden toen ik het laatst keek nog prima.

net even de achterste bougie gekeken en deze was grijs aangeslagen.


iemand enig idee waar ik het moet gaan zoeken? Zuigerveren of iets dergelijks?

hoop op reactie.
 
mijn glazen bol zegt : ontstekingsprobleem. of mengselprobleem. of motor is mechanisch niet meer in orde.

naar waar mag het factuur ?

Je vergeet SR en accu nog :+


FF zonder gekkigheid.
Het is lastig zo te bepalen wat er aan de hand kan zijn.

Maar een te laag olie pijl is niet bevorderlijk voor de conditie van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Maar waar te beginnen met zoeken? Bougies grijs is een te arm mengsel. Dus carbs maar een nakijken dan. En accu even goed laden, want momenteel klikt me start relais alleen nog maar
 
Is een sv650 geen injectiemotor gelijk aan de dl650?

Hoe dan ook, dit zijn zaken waarbij je moet zoeken en proberen. Beginnen bij het begin, brandstof, lucht, ontsteking en afstelling (bij de dl650 en 1000 bijzonder belangrijk voor een goede motorloop). Uiteraard controleer je hierbij ook de staat van de slijtagedelen zoals bougies en filter etc.

Is dat goed dan verdee zoeken, bedrading, accu, regelaar, krukas of nokkenas sensoren (laatste wil nog wel eens kuren geven).

Een tweecilinder welke (half) op 1 poot loopt klinkt alsof de binnenkant volledig om zeep geholpen is met slaan van kettingen, bonken en rammelen. Bij mij was ooit de brandstofdrukregelaar losgekomen van de pomp in de tank en het klonk alsof het blok ieder moment kon ploffen.

Ik zou dus ook naar de brandstofdruk en het debiet kijken.
 
Laatst bewerkt:
Net nog even iets gedaan,

Achterste bougie vonkt niet, even uitgewisseld met de voorste bobine want die deed het wel, en daar vonkt hij wel. Dus de achterste bobine werkt niet. Net ff een nieuwe besteld en vanuit daar maar verder kijken
 
Net nog even iets gedaan,

Achterste bougie vonkt niet, even uitgewisseld met de voorste bobine want die deed het wel, en daar vonkt hij wel. Dus de achterste bobine werkt niet. Net ff een nieuwe besteld en vanuit daar maar verder kijken
Heel goed, niet eerst kijken of de bougiekabel wel vast zit of dat het alleen de dop is, meteen bobine vervangen! :t
 
klinkt al erg genoeg om ook te vrezen voor je krukas.
meer dan genoeg blok-onderdelen te vinden, maar geen krukassen, want al die blok-onderdelen komen van blokken met ingelopen krukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan