Suzuki SV650 start niet meer

SuzukiSSJ

Rookie
9 jun 2015
3
0
Beste Motor-forum leden,

Al een lange tijd ben ik lid van de forum, maar heb nooit wat hoeven te posten, vandaag is het zo ver.
Mijn suzuki SV650 uit 2004 (injectie-systeem) start niet meer!
ik heb de dag 160 km gereden met vrienden tot we een pit stopje gingen houden.
Vervolgens start ik mijn motor weer en wil ik wegrijden, toen viel die uit en sinds toen wou die niet meer aangaan!

Benzine was laag dus heb het vol gegooid en nog een keer geprobeerd... geen succes.
killswitch gecheckt, standaard gecheckt, versnelling in zijn vrij.
accu aangesloten met kabels aan de auto en geprobeerd door te starten, slechts paar plofjes rook dat af en toe uit de uitlaat komt...
- startmotor draaid, maar motor slaat niet aan!
- motor gecheckt op dealer mode geeft code -c00 aan, no malfunction...

ik ben ten einde raad!
hopelijk kan 1 van jullie guru's mij helpen!

Mvg. Jonathan
 
Een zekering door geknald ? Heb je vonk op je bougies ?
Als eerste ff met snelstart in je luchtfilter spuiten om te kijken of deze daar wel op wilt lopen .
 
Laatst bewerkt:
koppelings sensor controleren.
is dat die 2 draatjes die rechts onder de hendel zit. door verbinden met een draadje en nog eens proberen.
Hoeft hij niet te doen, want hij meldt dat de startmotor rond gaat. Als de koppelingsschakelaar kapot zou zijn dan zou dat niet het geval zijn.

ga inderdaad even na of je een vonk hebt op je bougies, want dan kun je veel gerichter gaan zoeken. Meet ook even je accu door, want die zou ook kapot kunnen zijn en als dat het geval is zul je na moeten gaan waarom dat is (spanningsregelaar?).
 
heb beide bougies gechecked (had een week terug 2 nieuwe iridium bougies erin gezet) en beide geven gele vonken! grote, maar geel/oranje.
Accu had ik opnieuw helemaal volgeladen, die functioneerd naar behoren.
toen ik mijn bougie eruit haalde was die overigens nat en zwart.
Het probleem zit dus ergens bij mijn ontsteking, maar vind het raar dat de dealer test dan C00 aangeeft!

het lijk me overigens ook sterk dat beide bobines en boegiedoppen niet meer goed zijn, dus moet 1 stapje terug kijken, CDI?
 
heb beide bougies gechecked (had een week terug 2 nieuwe iridium bougies erin gezet) en beide geven gele vonken! grote, maar geel/oranje.
Accu had ik opnieuw helemaal volgeladen, die functioneerd naar behoren.
toen ik mijn bougie eruit haalde was die overigens nat en zwart.
Het probleem zit dus ergens bij mijn ontsteking, maar vind het raar dat de dealer test dan C00 aangeeft!

het lijk me overigens ook sterk dat beide bobines en boegiedoppen niet meer goed zijn, dus moet 1 stapje terug kijken, CDI?
Niet gokken.
Meten en uitsluiten.
 
heb de bobines doorgemeten, primair 3,7
en secudair 28,7 bij allebei

Bobines zijn dus 100% goed en bougies ook.
op welke plekken zou ik nog meer moeten meten, of kan ik hierbij al concluderen dat het mijn CDI is?
 
pak een stukje ijzerdraad met isolatie, wikkel deze een tiental keer om de bougie kabel.
Hierdoor maak je als het ware een soort van spoel.
Een eind houd je net vlakbij de massa van het blok.
Wanneer je start zie je wanneer de bougie vonkt, ook een vonkje naar het blok overspringen.
Dit is handig wanneer je geen testkast hebt o.i..d
 
Terug
Bovenaan Onderaan