Suzuki Sv650 Supertwin racer

Ik weet niet hoeveel je zelf weegt, maar die duke geeft men geen tweede remschijf met een 100 kg rijder he.. 330 schijf, carbon luchthappertje maken.
 
Precies, dat luchthappertje zou wel eens aardig kunnen helpen als je overstapt naar één schijf en dan een lekker dikke schijf monteren :t Maar twee schijven is wel lekker makkelijk, weet je zeker dat het werkt en blijft werken.... heeft ook voordelen.
 
IMG-20180519-WA0019.jpeg


Ik heb op m'n cb500 ook nog steeds een enkele schijf :+
 
Heb er nu michelin power rs op, heb al een setje pirelli regenbanden voor het geval dat, en mn maten hebben nog een hele pallet met supercorsas liggen :+
 
Weeg zelf 91kg en ben 191 lang.
Tja misschien toch maar is overwegen ja.
320mm schijf van gietijzer er op en race blokken en wellicht zo'n luchthapper (al vind ik die afschuwelijk lelijk)
Overwegen waard misschien. Hoe veel zal het aan gewicht opleveren ? Remtang, Remleiding en een schijf minder.🤷‍♂️ ?
 
Ik heb nu Sunstar 298mm afkomstig van een Gsxr 600 K4 schijfremmen en dat zijn ook de kleinste die voor de Gsxr te krijgen zijn zo ver ik weet.
Ik denk ook niet dat ik aan de 147 kg zou komen, (zou wel mooi zijn).
Heb nog wel wat dingen in me kop zitten die nog voor wat gewichts winst zullen zorgen maar 147 kilo is denk ik iets te veel gevraagd, zeker als je na gaat dat een Sv650 origineel 167Kg weegt. We gaan kijken hoe ver we komen, wellicht komen we weg met een enkele 320mm gietijzere schijf !? :-)

gewoon voor 2 schijven gaan. dat beetje extra gewicht staat niet tegenover de remkracht die je extra hebt. ;)

je kan beter te veel dan te weinig remkracht hebben...... als je iemand niet voorbij kan komen omdat je bike niet snel genoeg is kan je ze altijd nog uitremmen........ als je dan met samengeknepen billetjes zit, omdat je het telkens net niet red, omdat je enkele schijfje het niet aan kan, kom je er echt niet voorbij.

en 167kg..........? rijklaar wordt een originele sv 197kg opgegeven. als ik jou was zou ik me niet al te druk maken over het gewicht. bouw hem zoals je wilt en probeer hem zo goed mogelijk te maken, daar heb je veel meer profijt van dan die laatste paar kilo lichter te maken.

met m'n er6 heb ik echt enorm veel plezier gehad op het circuit. die was ook veel lichter dan het origineel, maar ik zou echt nooit voor die enkele schijf zijn gegaan voor een beetje extra gewichtverlies. :P

20160519nr500_PR_mssz_3616.jpg
 
Laatst bewerkt:
ga je ook nog iets doen aan de achterdemper? toen ik nog rondreed met mijn sv's was dat na de K5 voorvork de tweede vervaniging welke ik altijd gedaan heb, originele setup direct door een K5 achterdemper vervangen, geeft veel meer vertrouwen.
 
Tja ik rij niet/nog niet in competitie verbant. Eerst gewoon track days. Voor het geld wat er nu al in zit had ik ook een R1 kunnen kopen maar dat is niet wat ik zoek. Een racertje moet voor mij licht zijn, en dan zo licht mogelijk. Is ook een beetje de sport om hem zo licht mogelijk te maken.
Het zal ook wel per circuit verschillen of het überhaupt zou gaan met 1 schijf.
(@ Kees: 167kg is de sv droog, Cup racers zijn droog zo rond de 160kg droog).
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
ga je ook nog iets doen aan de achterdemper? toen ik nog rondreed met mijn sv's was dat na de K5 voorvork de tweede vervaniging welke ik altijd gedaan heb, originele setup direct door een K5 achterdemper vervangen, geeft veel meer vertrouwen.
Ja zeker weten, deze kan de kliko in.😅
Zx6r schokbreker past er zo in en schijnt ook gigantisch veel beter te zijn.
 
Tja ik rij niet/nog niet in competitie verbant. Eerst gewoon track days. Voor het geld wat er nu al in zit had ik ook een R1 kunnen kopen maar dat is niet wat ik zoek. Een racertje moet voor mij licht zijn, en dan zo licht mogelijk. Is ook een beetje de sport om hem zo licht mogelijk te maken.
Het zal ook wel per circuit verschillen of het überhaupt zou gaan met 1 schijf.
(@ Kees: 167kg is de sv droog, Cup racers zijn droog zo rond de 160kg droog).

ik vind het prima hoor. de kans is alleen groot dat je uiteindelijk toch met 2 schijven gaat rijden. ik spreek uit ervaring. ;)

als je echt licht wil kan je beter een 450 crosser kopen en die ombouwen naar racer.

maar je moet natuurlijk gewoon doen wat je zelf in gedachte hebt, het wordt sowieso een leuke bike om mee te raggen! *O**O**O*
 
er is trouwens nog een ander probleem dat je met 1 schijf krijgt. 'warmte'. om dezelfde remwerking te krijgen als een dubbele setup ontwikkel je meer warmte in die enkele schijf.
die warmt de remvloeistof veel meer op en dan krijg je fading. als er iets irritant is op het circuit is dat een remhendel dat opeens een stuk verder in geknepen moet worden of helemaal niet meer doet wat hij moet doen.

ook daar heb ik al ervaring mee gehad helaas. :X;)

ik zet het gewoon ff neer hier, dan kan je er zelf mee doen wat je wilt. ;)
 
ik vind het prima hoor. de kans is alleen groot dat je uiteindelijk toch met 2 schijven gaat rijden. ik spreek uit ervaring. ;)

als je echt licht wil kan je beter een 450 crosser kopen en die ombouwen naar racer.

maar je moet natuurlijk gewoon doen wat je zelf in gedachte hebt, het wordt sowieso een leuke bike om mee te raggen! *O**O**O*
Ach jee, ervaring en adviezen aannemen... weet je nog, de good old days? :+ "Jaa, je moet een valkooi hebben, Nee, valbeugels zijn niet genoeg, Ja...leer nou eerst maar gewoon de voetrem, rem je al af? Nee, je kunt niet zomaar ineens cirkels draaien, Ja, doe nou maar gewoon een helm op, enzovoort, enzovoort....

Hielp het? Geen éne moer :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan