Suzuki Sv650 Supertwin racer

Ach jee, ervaring en adviezen aannemen... weet je nog, de good old days? :+ "Jaa, je moet een valkooi hebben, Nee, valbeugels zijn niet genoeg, Ja...leer nou eerst maar gewoon de voetrem, rem je al af? Nee, je kunt niet zomaar ineens cirkels draaien, Ja, doe nou maar gewoon een helm op, enzovoort, enzovoort....

Hielp het? Geen éne moer :P

wat wil je daarmee zeggen dan? ik geef hem gewoon wat dingen mee waar ik tegenaan gelopen ben in mij race verleden. of hij er wat aan doet is aan hem.

alles wat andere tijdens het stunten tegen mij gezegd hebben heb ik ook op die manier tot me genomen en gebruikt. volgens mij is dat toch wel redelijk goed gegaan......qua stunten en qua motorbouw voor het stunten. het hielp dus wel degelijk ene moer. O-)
 
Ja zeker weten, deze kan de kliko in.😅
Zx6r schokbreker past er zo in en schijnt ook gigantisch veel beter te zijn.

:Y Gaat passen, althans ik heb toevallig gisteren een schokbreker van een zx10r gemonteerd. Enige wat ik moest demonteren was een beschermkap van de accubak welke volgens mij toch al geen functie had.

Hoe dit rijdt weet ik nog niet helaas :9
Van het weekend maar eens testen.
 
Alle tips zijnmeer dan welkom hier hoor, Ik laat voorlopig de twee schijven zitten, ook omdat ik die al heb en een 320mm weer moet kopen.
Eerst maar is zaak om hem op de baan te krijgen en te rijden. Met een schijf rijden kan ik dan altijd nog proberen. Ook zal de sv eerst klaar moeten zijn en op de weegschaal moeten om te kijken hoe zwaar hij nu uiteinderlijk is geworden, aan de hand daar van kan je ook pas wat beslissen. Moet wel een fietsje zijn waarmee je dikkere fietsen mee kan uitremmen...😈
 
:Y Gaat passen, althans ik heb toevallig gisteren een schokbreker van een zx10r gemonteerd. Enige wat ik moest demonteren was een beschermkap van de accubak welke volgens mij toch al geen functie had.

Hoe dit rijdt weet ik nog niet helaas :9
Van het weekend maar eens testen.

Die kap ligt al op de schroothoop.
Maar een andere schokbreker is ook zeker nog nodig.
 
:Y Gaat passen, althans ik heb toevallig gisteren een schokbreker van een zx10r gemonteerd. Enige wat ik moest demonteren was een beschermkap van de accubak welke volgens mij toch al geen functie had.

Hoe dit rijdt weet ik nog niet helaas :9
Van het weekend maar eens testen.

Ik weet het wel, tenminste die van de zx6r dan, en die doet het prima. Al denk ik dat YSS ook hele mooie schokkers maakt voor schappelijke bedragen :t
 
Hee Flater, Jij nog bezig met je ktm twin ?
Dit fietsje is nu al verder dan me mono ooit geweest is haha. Is wel serieus de bedoeling om mee racen.
Zit nu idd een 180 op maar komt een 165 op.

:$ Je leest hier ff een paar dagen niet mee en gelijk zijn we 3 pagina's verder.:+:t
Met de Ktm Twin ben ik niet veel verder als het frame tekenen (daar ben ik nu bijna uit hoe ik het wil gaan doen) en ik ben bezig om 2 WP schokbrekers gelijk te maken uit een berg met WP schokbrekers. Wordt een Twinshock namelijk.
Ben op dit moment meer bezig om een circuit GSXR srad 600 opnieuw op te bouwen, zodat ik igg weer een beetje op het circuit kan knallen, en een klassieke Myford draaibank operationeel te maken. En minstens 1 dag per week ben ik bezig met klassieke racers klaar te maken, voor komend seizoen, waaronder 1 voor mezelf. Alleen wat er nog van dit seizoen terecht komt is nog maar de vraag. Ik zou tijdens de DCR op een Absaf (bsa goldstar) rijden, waar ik dus zelf mee bezig was (niet bij mij thuis motor is ook niet van mij) en als dat niet zou lukken zou ik een Absaf Seeley mogen lenen tijdens het weekend.
Maar nee dus......:(

Lijkt het allemaal ff mee te zitten :N_O-_O-
 
:$ Je leest hier ff een paar dagen niet mee en gelijk zijn we 3 pagina's verder.:+:t
Met de Ktm Twin ben ik niet veel verder als het frame tekenen (daar ben ik nu bijna uit hoe ik het wil gaan doen) en ik ben bezig om 2 WP schokbrekers gelijk te maken uit een berg met WP schokbrekers. Wordt een Twinshock namelijk.
Ben op dit moment meer bezig om een circuit GSXR srad 600 opnieuw op te bouwen, zodat ik igg weer een beetje op het circuit kan knallen, en een klassieke Myford draaibank operationeel te maken. En minstens 1 dag per week ben ik bezig met klassieke racers klaar te maken, voor komend seizoen, waaronder 1 voor mezelf. Alleen wat er nog van dit seizoen terecht komt is nog maar de vraag. Ik zou tijdens de DCR op een Absaf (bsa goldstar) rijden, waar ik dus zelf mee bezig was (niet bij mij thuis motor is ook niet van mij) en als dat niet zou lukken zou ik een Absaf Seeley mogen lenen tijdens het weekend.
Maar nee dus......:(

Lijkt het allemaal ff mee te zitten :N_O-_O-
Nou werk zat hoor ik wel. Ja echt jammer dat DCR niet door gaat, ga echt elk jaar. Misschien nog wel leuker als de tt.
Ik ben zeer benieuwd naar je Ktm, heb je er een topic over ?
 
Laatst bewerkt:
Een remklauw en een schijf samen zijn toch nog 2.4 kilo. Dan komt er nog een remleiding bij. 🤔

Net even gewogen, kom ik ook aan. Althans oude Brembo sbk = 1750 gram, PFM narrowband = 1400 gram (oude type). Radiale remklauw met blokken iets meer dan 1000 gram (ex spacers en bouten).

Zou het voorlopig laten voor wat het is. En later misschien nog eens naar kijken. Tijdje terug voor het blik wat gezocht op remblokken, kom je grafieken tegen over hoeveel frictie bij welke temperatuur. Sommige blokken blijven bij behoorlijke temperaturen super stabiel qua remkracht. En als ze aan de bovenkant van hun bereik komen, zakt de remkracht heel voorspelbaar.

Als je op je huidige remklauwen zo'n temperatuur meet sticker plakt, weet je ook al iets qua thermische belasting en hoe haalbaar een enkele remschijf zou kunnen zijn.
 
Motoren met elke remschijf hebben een veel grotere schijf, die heeft natuurlijk meer remkracht maar kan ook meer warmte hebben en afstaan. Gewoon de 2e remschijf weghalen zou ik niet doen.
Het is overigens "maar" 2.5kg maar wel onafgeveerd gewicht en ook nog draaiend (wil dus rechtdoor), dus dat ga je ongetwijfeld merken, vooral met insturen/stuivertje wisselen
 
Voorlopig gewoon twee 298mm schijven, ik kan het altijd nog is proberen maar het mooie van zo'n licht ding is het uitremmen van zwaardere fietsen. Ik laat het nu voor wat het is, ding moet eerst maar is af zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan