Suzuki SV650

rklomp

MF'er
31 mrt 2011
44
0
Beste MFers,

Ik heb bijna mijn rijbewijs en ben nu een beetje aant kijken wat voor motor ik wil. :]
Komend weekend ga ik misschien kijken bij een tweedehands Suzuki SV650S.
De motor heeft ongeveer 55000km op de teller staan.. Is dat veel of gaat zon sv wel langer mee?
Hebben jullie nog andere tips waar ik op moet letten? tandwielen/ketting/banden/motorisch? Ik heb er zelf niet heel veel verstand van..

Hoeveel is zo'n motor met deze kmstand ongeveer waard? Hij zit er verder goed uit... :)

Alavast bedankt voor jullie reacties :}
 
Laatst bewerkt:
Waarde is mede afhankelijk van bouwjaar en algehele staat.
Ik zou zeggen kijk even op een advertentie - site voor soortgelijke motor/ km.stand.
Als de motor altijd z'n onderhoud heeft gehad (onderhoudsboekjes of rekeningen van onderhoudshistorie) is 55k voor een SV geen probleem.

Proefrit verteld je meestal al heel veel:
Trillen tijdens rijden, trillen tijdens remmen, koppeling (bijna) versleten, remt de motor goed, spoort motor goed (handen los) enz.

Wat betreft waar je optisch op moet letten zijn i.d.d.- Banden, remblokken, remschijven, ketting/tandwielen, vering (lekkage), balfhoofdlager (kun je niet zien maar meestal wel voelen) e.d.

Neem als je er zelf niet te veel kijk op hebt of weinig rij-ervaring hebt iemand mee met verstand van zaken.
De meeste motorfietsen rijden immers veelal beter dan een les-motor.

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan