Suzuki sv650

Motor_Ash1990

Rookie
8 dec 2021
2
0
Hallo , heeft iemand hier ervaring met suzuki sv650 , ik ga er morgen 1 bezichtigen. Heb sinds kort mijn motor rijbewijs dus ik heb verder geen errvaring op andere motoren dan de lesmotor.
De motor is een suzuki sv650 uit 2003.

Is een suzuki sv650 goede beginners motor of een afrader?
Wat zijn veel voorkomende storingen of problemen bij deze motoren.

Denk dat ik zoiezo nog wel andere motoren wil proberen voor dat ik tot aanschaf over ga.
Zijn er nog andere suggesties als beginner? Liefst naked en budget is niet zo groot. Tot 3500 euro.
 
ik heb ook een SV650 staan van 1999 (ook te koop )
Motorblokken zijn bijna bullit proof , goed op tijd olie verversen .
Mijn heeft nu +- 70.000 op de teller en rijdt nog geweldig , neemt geen olie .
zijn leuke beginners motors
OEQK7207.JPG


Deze mag weg voor 1200 euro mocht die andere niets worden O-)
 
Ok thanks voor de info . Ik zal het in mijn achterhoofd houden :t mocht het andere niks worden kom ik er op terug.
 
welkom op dit forum!

Bedenk je ook waar je de motor voor gaat gebruiken. Heb wel eens op een sv gereden (ben dus geen kenner).
Maar ze lijken me niet ideaal voor woon werk verkeer.

Wel super veel lol mee gehad op een dag tripje bochtjes pakken 😀
 
zelfs zonder wheelies. probeer maar eens een okkazie krukas te vinden. lukt je echt niet.
Dat lukt wel KLIK.... Maar @Janbros heeft zeker een punt. De smering van de krukas, of juist het gebrek daaraan is wel vaker de oorzaak van kapotte blokken.

Alleen denk ik dat dat niet zo direct is waar TS naar op zoek is. Ik heb zelf een 1st gen SV650S en het is een topding, op straat en op circuit, massa's mogelijkheden voor leuke upgrades en in het algemeen inderdaad heel betrouwbaar. Hier op het forum zijn leden die meer dan 150K kilometers met hun SV gereden hebben.
Bij deze dan nog even een fijn artikeltje dat misschien meer is wat TS wil lezen ;) KLIK

Succes met proefrijden! vanaf 2003 heeft de SV trouwens injectie i.p.v. carburateurs dan weet je dat.
 
zelfs zonder wheelies. probeer maar eens een okkazie krukas te vinden. lukt je echt niet.
de dl650 wheelied niet zo fijn en die blijft wel heel.

vwb de SV650

ik vind het kut sturen, want de reactie op gas bij of gas los is veel te heftig in de bocht
super wheelies
Gaat echt stuk van wheelies O-)
matige remmen
had ik al gezegd dat ie fijn wheelied?
 
Ik heb een 2005 SV gehad en daar 27.000km mee gereden zonder problemen, later ook nog een SV uit 2010 gehad en vorig jaar eventjes een 2018.

Superfijne motoren, pittig blokje maar toch zuinig en oerbetrouwbaar met normaal gebruik.
Ik zou met een beperkt budget er zo weer een kopen!
 
Ik heb al aan die motoren gesleuteld vanaf de introductie,ik heb niet 1 blok hoeven te repareren,
zijn dus heel goede blokjes,en wheelies zijn sowieso niet verstandig om te doen gezien de mega straf
als je betrapt word,dan word je een voorlopig nog niet beginnend motorrijder 😬 ;)
 
Heb er al een paar versleten (tot 137k km ermee gereden)
Mijn vrouw heeft er nog steeds een (nieuw gekocht in 2010)
Zijn oervader (TL1000S) heb ik ook nog steeds.

M.a.w. geweldige fiets voor klein geld! En ja, bulletproof.
Als je het olie peil vergeet krijg je alles kapot.

Veel plezier met zoeken
 
Ik heb een 1st gen SV650S gehad, van 2002. En ik heb er geen enkel probleem mee gehad, reed lekker. Inderdaad, de olie goed in de gaten houden, geen wheelies ermee doen, en je hebt er jaren plezier van.
Ik heb die van mij na 3 jaar ermee gereden te hebben verkocht aan een mede MF- er, die trouwens ook op het SV-topic zit, waar ik toen ook lid was. Die MF- er rijd er nu nog mee. Ook al een jaar of 3 nu, het was zijn eerste motor.
Dus ja, het zijn best goede beginners motoren.
 
Zijn leuke fietsjes. De remmen zijn wel slecht, niet zo zeer qua vertraging maar wel qua gevoel 🤮
V-Strom 2012 had ook al van die slechte remmen en dan ook nog icm met een bagger ABS systeem.. Maar als je niet beter weet is er niks mis mee :)
 
Zijn leuke fietsjes. De remmen zijn wel slecht, niet zo zeer qua vertraging maar wel qua gevoel 🤮
V-Strom 2012 had ook al van die slechte remmen en dan ook nog icm met een bagger ABS systeem.. Maar als je niet beter weet is er niks mis mee :)
Die remmen van die van mij waren inderdaad niet briljant, maar met staalomvlochten remleidingen en gesinterde remblokjes werd het al een stuk beter. De vering kan ook beter, die van mij had al Hyperpro veren in de voorvork, en ik had nog een upgrade van de achter schokdemper in gedachten, maar daar kwam ik niet meer aan toe, die heb ik dus aan de nieuwe eigenaar meegegeven. Een Kawa ZX6R schokdemper past redelijk makkelijk. Op de 1st gen dan.
 
Die remmen van die van mij waren inderdaad niet briljant, maar met staalomvlochten remleidingen en gesinterde remblokjes werd het al een stuk beter. De vering kan ook beter, die van mij had al Hyperpro veren in de voorvork, en ik had nog een upgrade van de achter schokdemper in gedachten, maar daar kwam ik niet meer aan toe, die heb ik dus aan de nieuwe eigenaar meegegeven. Een Kawa ZX6R schokdemper past redelijk makkelijk. Op de 1st gen dan.
Had ook staalomvlochten, remmen tot perfectie ontlucht. Remde nog steeds niet zoals een CB500 dat doet... :+
Stoppie's etc. geen probleem maar je mist gewoon gevoel. Heel jammer want voorderest is een SV650 een heel leuk pakket. Vering was inderdaad met mijn gewicht ook niet voldoende (zeker de voorkant). Na relatief korte tijd maar weer omgeruild voor een Fazer 600, ben niet echt 4 cilinder fan maar die motor past mij wel beter.
 
De SV is een prima fiets om mee te starten, heb er zelf 1 12 jaar gehad…
vering remmen ja; dat kan beter, maar vergeet niet dat dit een fietsje is met een catalogusprijs van 7990. er moeten ergens kosten op worden bespaard.
 
Het is gewoon een goede motor.

De klachten over slechte vering of remmen herken ik niet. Maar ik ben dan ook geen Valentino Rossi.

Als je een betrouwbare motor voor weinig zoekt, dan is het een prima keuze.
 
Het is niet slecht, maar het kan gewoon veel beter. Maar dat heeft met de prijs te maken van de fiets. Daar kun je geen radiale brembo's en ohlins voor verwachten.

Maar idd wat het remgevoel verbeterd is sinterblokken en staalomvlochten leidingen. Tweede upgrade welke ik destijds ook gedaan had is met adapters klauwe van de SV1000 monteren; dat zijn 4 zuigers ipv 2 zuigers per klauw. Voor de veren; ik had met de origignele veren dat bij stevig inremen de boel nogal induikt aan de voorkant. met een bijrijder zo nu en dan zelfs einde veerweg bereikt. Das gewoon vervelend. Met progressieve veren was dat euvel over.
 
Prijs kwaliteit plezier een heel stevig pakket.
Als je niveau beter wordt, remmen en vering aanpakken. De naked eerste generatie in een felle kleur vind ik de leukste. Gekocht dit jaar voor 1250euro van 1999 met 20000km.
Topfiets.
20210811_130325_resized.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan