Suzuki sv650s 2007 bleef plots op 4000 toeren hangen

Muddigger1

Rookie
30 aug 2020
20
2
Dus een suzuki SV650s 2007 kreeg plots een rood lampje (olie) en bleef op 4000toeren draaien zonder dat de gas bleef hangen of dergelijke .
Contact af , olie gecontroleerd na een een 5 tal min . Dan terug gestart en probleem was er nog steeds . Stukje verder gereden lampje ging plots uit en heeft het sindsdien niet meer gehad .

Iemand dit al voor gehad ?
 
- Toevallig ook een FI foutmelding in het display? dan zou je het de volgende keer uit kunnen lezen als het terug komt.
- Begrijp ik je nu goed dat de motor 4000 toeren bleef draaien, ook met gas los en eventueel koppeling in? Dat zou wel heel vreemd zijn. Heb in mijn auto wel eens noodloop gehad, dan kan je max x aantal toeren draaien, maar dat ie op 4000 toeren blijft draaien is echt vreemd
 
Is dit info waar je iets aan hebt? (bron: Red Oil Light Came On)

The oil pressure warning light (red LED) is also the FI light. If there were a problem that would cause the bike to stall, even while moving, the engine would stop spinning (assuming clutch lever pulled while coasting to a stop), the FI AND oil pressure warnings will be on, along with the oil can logo. The root cause being a FI/engine management problem, not a loss of oil pressure.

Typically, a loss of oil pressure bad enough to cause an engine to stall will not go away after a restart, and you would know it because the engine will be making very bad sounds at idle. For that reason, I believe you have an FI light problem, not an oil pressure problem.

If it was an FI problem, as soon as you switch the key off, the system resets. You will need to have it happen again and jumper the connector under the seat to read the code BEFORE you turn the key to off (but you usually need the key out to get under the seat - fun, huh?).

Vapor lock usually doesn't happen to running engines. Usually only when parked with a hot engine. If the check valve in the pump is bad or you have leaking injectors, the fuel pressure in the lines can become enough to overcome the seal and you get pockets of vapor that let the pump cavitate, hence why then engine won't restart. Hard to do on a system that is also gravity fed (I've never heard of it happening to a bike like ours, but I'm not a bike mechanic, just professionally work on cars).

Moral of the story: read up on how to read the codes, carry a spare key and/or allen wrench to access the connector, replicate the problem/FI light, read the code(s) and form a hypothesis from there.
 
Terug
Bovenaan Onderaan