Suzuki T20 1967 Eddie Crooks Production Racer

Hamamatsu

Die hard MF'er
27 dec 2009
614
370
Eddie Crooks, een van de eerste Suzuki dealers in de UK. Afkomstig van de Isle of Man, coureur. De T20, eerste productie motor fiets met 6 versnellingen, met een voor die tijd ongekende vermogen-gewicht verhouding. Niet vreemd dat ze met enkele aanpassingen gebruikt werden als (productie) racer, gebouwd en geleverd door Crooks.
DC68BB0D-319D-4DEC-AA30-4E014D8B0B8D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Crooks Suzuki is a family business established in 1960, by ex road racer Eddie Crooks, originally known as Eddie Crooks Motorcycles we were agents for many makes including TRIUMPH and GREEVES. In 1963 we were one of the first Suzuki dealers in Britain and Eddie built up a reputation for turning standard Suzuki road Bikes into race winning machines. After 32 years we are still selling new Suzuki motorcycles and parts as well as looking after customers with Vintage Suzuki's from the 60s and 70s.
Crooks Suzuki riders have won many of road racings premier trophies including the TT, Manx Grand Prix and British Championships.
Amongst our riders have been BARRY SHEENE, PHIL READ, FRANK PERRIS, FRANK WHITEWAY, STAN WOODS, LES TROTTER,CHARLIE WILLIAMS, MALCOLM UPHILL, STUART GRAHAM and TONY RUTTER.
 
Voor een aluminium tank, kijk even in dit topic
 
Voor een aluminium tank, kijk even in dit topic
De bouwer van de tanks zit niet veel meer op Motorforum, hier heb je zijn Sjeesboek pagina
Zijn bedrijf heet The Custom Factory
 
Is een motor die ik niet ken van erop te rijden en heeft altijd mijn interesse gewekt.
Deze was zeer snel op Jehonville 2009. Had een snellere tijd gereden dan ik met een T500
P1110137[1].JPG


En "Van Hasselt" uitlaten zijn de beste die ik ooit heb gehad. Op maat gemaakt.
 
Is een motor die ik niet ken van erop te rijden en heeft altijd mijn interesse gewekt.
Deze was zeer snel op Jehonville 2009. Had een snellere tijd gereden dan ik met een T500
Bekijk bijlage 1587555

En "Van Hasselt" uitlaten zijn de beste die ik ooit heb gehad. Op maat gemaakt.
Die snellere tijd kan ook aan de berijder liggen ;) ,een maat van mij is ooit 8e geworden met een T500 in
een lange afstand race,dat lag niet alleen aan de motor want er zaten veel snellere tussen:]
 
Hoe het Crooks team in 1968 in Monza met een licht opgeboorde T20 het 24-uur record voor 350 cc machines behaalde: Frank Whiteway.
 
Frank Whiteway 1967 Manx Grand Prix 250 cc productie klasse: 4e plaats.
CC999AE0-B5B6-463D-9284-44A77E695396.jpeg
 
Frank Whiteway 1968 Manx Grand Prix light weight klasse: 1e plaats (ooit voor Suzuki in de Manx Grand Prix)
CB0210B2-D4C9-4554-BCCE-8A8D596B0A4B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan