suzuki t500 blok reviseren

geleijnse04

MF'er
2 aug 2020
86
86
Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen (samen met mijn vader) met het reviseren van zijn Suzuki T500.

Nu kunnen wij zelf erg veel, en vinden dit ook erg leuk om te doen.
Alleen voor het reviseren van het blok zoeken wij hulp.

voor het persen van lagers, wellicht reinigen in ultrasoon-oliebad en uithonen en/of reviseren cilinderkop en overig kunnen we wel wat hulp van buitenaf gebruiken.
Wie kan ons helpen? heeft ervaringen met het reviseren van dit soort blokken?

Alvast bedankt!
 
Naar het schint is de middelste krukaslager niet meer te vinden. Maar dat is info van 7 jaar geleden.
Indien het nog zo is en je moet ze vervangen en hebt geen oplossing, dan moet je me even contacteren. Ik ken iemand die een lager heeft gebruikt van een yamaha, maar weet niet meer welk type. Moet het dan eens navragen.
 
Nu ik een GT in de schuur heb staan, en af en toe eens Google op onderdeeltjes, valt het mij op dat er in Azië (Indonesië, Thailand, Maleisië, beetje die hoek) veel NOS opduikt. Ik heb het idee dat de mensen daar hopen nieuwe spullen hebben liggen, maar dat ze ook dondersgoed weten wat het waard is, er wordt weinig aangeboden en de prijzen zijn Europa-waardig.
 
Nu ik een GT in de schuur heb staan, en af en toe eens Google op onderdeeltjes, valt het mij op dat er in Azië (Indonesië, Thailand, Maleisië, beetje die hoek) veel NOS opduikt. Ik heb het idee dat de mensen daar hopen nieuwe spullen hebben liggen, maar dat ze ook dondersgoed weten wat het waard is, er wordt weinig aangeboden en de prijzen zijn Europa-waardig.

Dit zag ik ook inderdaad. Niemand een direct adresje zeker?
 
Als je een andere squish wilt van de cilinderkop of een revisie wilt laten uitvoeren, dan heb ik 1 adres.
Quasi alle aangepaste cilinderkoppen komen van bij die man. Ook die van Vlaandere. Duurt wel even....

20200117_154932_resized.jpg


Dit is een foto van 2006. Toen die blokken nog niets waard waren en er velen geprepareerd werden voor circuit. Waar ik ook van 2008 tot 2012 mee geraced heb. Komt van een motorzaak om de hoek bij mij. Die persoon heeft me in het zadel geholpen van de classic race en ben er tot nu in gebleven.
080215 opbouw (1).jpg


IMG_1067.JPG
 
Ik ben in 2010 4e ge-eindigd in het Belgisch kampioenschap 500cc evo 2 (evo2 = enkel japanners. Kawa 500, cb500, cb450, (G)T500....)
Met maar 50pk en 50Nm op het achterwiel, maar betrouwbaar en overal punten pakken. Maar ik had een geluk dat de luchtflow carbu-verbrandingskamer en uitlaat perfect in harmonie waren. Ik had hopen bottompower en midrange power. Bij 7000tr was het gedaan. Bij de start had ik minstens 4 a 8 man ingehaald. Een echte dragster. Maar geen lange adem. Weinig toeren en toch snel vooruit. Een schoolvoorbeeld van een valse-trage.

Waar anderen 70pk hadden, gillend in het hoge toerenbereik en veel koppelingslip nodig hadden om uit trage bochten te komen, moest ik gewoon even wachten dat de motor voldoende rechtstond en volgas eruit. Trouwens de +65pk mannen hielden het geen volledig seizoen uit. Die kozen hun favoriete circuit(s) om uit te blinken en dat was het.

Ik had toen al door dat ik voor de endurance was gemaakt en niet voor de sprint.

Trouwens, een suzuki T500 heeft een 24h race gewonnen. Is er gewoon mee over de straat naar toe gereden !

copie_10[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in 2010 4e ge-eindigd in het Belgisch kampioenschap 500cc evo 2 (evo2 = enkel japanners. Kawa 500, cb500, cb450, (G)T500....)
Met maar 50pk en 50Nm op het achterwiel, maar betrouwbaar en overal punten pakken. Maar ik had een geluk dat de luchtflow carbu-verbrandingskamer en uitlaat perfect in harmonie waren. Ik had hopen bottompower en midrange power. Bij 7000tr was het gedaan. Bij de start had ik minstens 4 a 8 man ingehaald. Een echte dragster. Maar geen lange adem. Weinig toeren en toch snel vooruit. Een schoolvoorbeeld van een valse-trage.

Waar anderen 70pk hadden, gillend in het hoge toerenbereik en veel koppelingslip nodig hadden om uit trage bochten te komen, moest ik gewoon even wachten dat de motor voldoende rechtstond en volgas eruit. Trouwens de +65pk mannen hielden het geen volledig seizoen uit. Die kozen hun favoriete circuit(s) om uit te blinken en dat was het.

Ik had toen al door dat ik voor de endurance was gemaakt en niet voor de sprint.

Trouwens, een suzuki T500 heeft een 24h race gewonnen. Is er gewoon mee over de straat naar toe gereden !

Bekijk bijlage 1530447
Ik heb vroeger een opgevoerde T500 gehad,de vorige eigenaar heeft er ook een keer een lange afstand race mee gereden,werd iets van 11e
als ik het mij nog goed herinner,ding was best rap,een CB750 kon me niet bijhouden.Ik heb die toen verkocht aan een vriend,die had er weer standaard cilinders opgezet,ik heb er zo 1x mee gereden,wat een deceptie was dat,ding was niet meer vooruit te branden vergeleken met hoe hij was.
Ook heb ik vele jaren geleden een watergekoeld blok kunnen kopen,die zat bij een grote partij onderdelen gekocht door een autohandelaar,
die knakker had geen idee wat het waard was,vroeg er 250,- gulden voor,maar ja ik had toen ff geen 250,- dus helaas niet kunnen kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan