Suzuki t500 opknapper gekocht

Ik wilde eigenlijk de ketting smeren door hem in zo'n blik te verwarmen. Maar daarvoor moet de ketting natuurlijk mooi schoon zijn. Op internet kwam ik wel kerosine tegen maar waar koop je dat of zijn er andere middeltjes die net zo goed werken?

Diesel.. :Y
 
Lampolie is diesel met een leuk geurtje.....

Gewoon ff kijken wat het goedkoopste is. :Y (en wat het minste stinkt _O- )
 
~
Lampolie is DIESEL met een leuk geurtje.....


ik spreek je niet gauw tegen Gijs ,
maar ik stook me garage kachel op lampolie, die normaal op peterolie of kerosine
gestookt moet worden , { zibro kamin ]
als ik lieg dan liegt die chemicus , waar ik van heb , ook.
dus in kommissie.
:+
]
 
ik heb een fles bio-ethanol(stond naast de lampolie) bij de action gekocht daar moet het vast ook mee lukken.
 
Laatst bewerkt:
nou dat bio-ethanol is dus ruk.

gewoon met diesel of benzine is dus het devies!

vandaag voor het eerst de ketting gekookt in kettingvet. Was leuk om eens een keer te doen.

17AHAIQ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vroeger elke week gedaan met de ketting van mijn crosser. Gewoon op het gasstel van mijn moeder in de keuken.
 
was voor mij eerste keer..... hoe deed je dat dan met monteren? ik moest het wiel iets naar voren zetten ketting was wat korter geworden door het vet in de schakels. Na twee rondejes door de buurt kon hij weer strakker.
Of moet het nu gewooon maar zo. even losrijden en weer afspannen.......

met de jawa nog nooit gedaan.......(heeft ook gesloten kettingkast)
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn crosser hoefde ik niks te stellen want die heeft standaard meer vrije slag op de ketting dus paste altijd. En idd stond bij hermontage altijd wat strakker maar met die dikke RM465 3 keer stevig op het gas op de crossbaan en dat "probleem"was weer opgelost.
 
Nee hoor ik heb een hele lieve en verdraagzame moeder. Gewoon de buitendeur van de keuken open en stoken met die hap. })

En ze kookte ook tuinbonen in de keuken en dat stinkt nog erger. :r
 
Mijn eerste nw motor was een GT500 *D Had 2 kettingen die ik om de beurt uitkookte.
Ook op moeders fornuis,totdat we de pan met vet waren vergeten :Y
Hele huis blauw en meuren _O-
Toen ze later thuiskwamen vonden ze het verdacht ruiken.
We hebben maar gezegd dat we frite gebakken hadden :9
 
Ik ben uitgenodigd om de motor te showen op een kerstshow op texel.....]
Dat is natuurlijk hartstikke leuk! Maar dan ga ik wel eerst de tank bij laten werken!

al vanaf het prille begin zit deze kras erop:

qFLOWgT.jpg


omdat ik niet goed opgelet had bij montage van de gaskabel...

Gisteren de tank weggebracht naar Eric van A&M schadeherstel. Ik ben benieuwd.
 
Zo lang er maar geen zout op de weg is met de kerst anders mooi de motor op stal laten staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan