Suzuki T500

mca2

Die hard MF'er
13 aug 2007
881
0
Centraal
Sinds een paar dagen heb ik een T500 *O*
img0740c.jpg

Zo van een afstandje lijkt hij best ok en met een keer trappen loopt hij ook gelijk. Nadat hij warm is, verdwijnen de rookpluimen en trekt hij lekker door! Kortom, het blok lijkt me best goed :]

De motor is in april '75 op kenteken gezet, dus dan zou het volgens het boekje een T500M moeten zijn. Het balhoofd vertelt mij dat mijn frame nummer 80946 heeft met motornummer 80952. Enig speuren zegt dan dat dit een T500A is (nooit van gehoord) Maar ok, een laat model T500 klopt dus. Het blok is inmiddels vervangen door 69xxx, waarschijnlijk dus een K.

Nog wat nadere inspectie laat zien dat de motor nodig gepoetst moet worden, het chroom her en der toch wel erg slecht is, de spatters dan weer goed, het luchtinlaatrubber gaar is, er een of andere loslatende coating in de tank zit en de motor is voorzien van crea-bea elektro.
img0715i.jpg

Heeft iemand nog de inhoud van een werkende stuurschakelaar?

Dit hoeft het rijplezier nog niet direct te hinderen, helaas kwam ik er ook achter dat mijn trommel voor blijft haken. Na inknijpen van de remhendel moet je de schoenen een beetje helpen om ze terug te laten springen. Kortom, dat voorwiel moet er maar eens uit maar een T500 heeft geen middenbok?

img0734l.jpg

En horen deze carbs bij dit blok? Het lijkt maar net te passen. En welke sproeiers/naalden horen in deze carbs? Van de linker carb is de naald niet meer helemaal zoals hij hoort helaas :X
img0730i.jpg
 
Volgens mij is je nieuwe garage zo aardig vol aan het geraken! Heb hetzelfde probleem!
Wel een erg leuk gevaarte! Zit ook naar zoiets te kijken.
Groeten,
Geurt
 
Ik heb nog wel wat carbs voor je.

Setjes voor carb reparatie kun je nog krijgen via KeyStar (ofzo iets, vergis me steeds in die naam)
 
Ha Bart,

Wat lees ik nu weer? Wel een leuk ding! Maar ik zou alvast eens naar een extra garagebox in de buurt gaan uitkijken. Of ga je ook weer wat fietsen weg doen?
 
Hmmm, waarom gaan toch alle reacties over mijn andere motoren? ;) Maar ok, het is inmiddels een leuke collectie aan't worden van cb's en (g)t's :)

Ik zit nog een beetje te dubben wat met deze 500 te doen, zo'n Ducati tophalf is toch ook wel erg mooi...
ducati%20kon%20stroom.jpg


Ik heb nog wel wat carbs voor je.

Setjes voor carb reparatie kun je nog krijgen via KeyStar (ofzo iets, vergis me steeds in die naam)
Die setjes ken ik, alleen hoor ik erg slechte verhalen over de kwaliteit van sproeiers en naalden. Na enig speuren heb ik ontdekt dat er VM32SC carbs onder een late T500 horen met 5FP17-3 naalden, 97.5 hoefsproeiers en P-4 naaldbuizen. En dit alles is nog bij mikuni.nl te krijgen zover ik kan zien. Ik zal eens bellen.

Dus carbs lijken (nog) niet nodig, dank je voor het aanbod. Een linker stuurschakelaar is dan wel weer handig.
 
Een T 500, dit was in 1973 mijn eerste nieuwe motor.
Daar voor reed ik alleen Engels, dus met de Suzuki werd ik in eens niet meer voor vol aangezien.
Maar ik had van af dat moment nooit meer met pech langs de weg gestaan.
Ik ben nu weer terug in de tijd, en heb na al die jaren van vele motoren weer een Kawasaki z1 900
Het zal de oude dag wezen.
Veel plezier met je T 500
gr Rob
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor alle complimenten en de links met tips. Voorlopig ben ik echter nogal druk met mijn 400tje en moet deze nog even wachten. Mooie expansies zijn natuurlijk wel welkom :)
 
http://www.google.co.uk/url?sa=t&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CBYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.samracing.net%2F&ei=nec9TdqcLsLrOZLAie8K&usg=AFQjCNH9iA6KKiMVbZhlQQmhsWIQtpW2HQ
Dat ziet er mooi uit, ik had ze ook bij Swarbrick gezien maar dan moet ik geloof ik zelf knippen en plakken (en dat kan ik niet). Ik zal Cor eens voorzichtig gaan polsen.
 
Linker stuurschakelaar.

http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-oldtimers/413771186-suzuki-t500-t-350-t250-stuurschakelaar-links.html?return=eJwtjF0KgzAQhO8i6KMmWluIBLE3CSbFkGgWd0OLpXfvSvs03%2FwwRkn19koMqOT1pgp0Zp%2BXYSEC1TQhgdvq1eyBIBpDWG%2Bx%2BU1qWGB8RS0ri5pS2U2y7O7WM7BGYj08MOLD4r%2BFMxUMKxfTlle3%2B5lteLLFfOTgy7ZvBfXiXCU839oKIGtRQUKak3Vaiu5SDJ8v0LE6Qw%3D%3D&df=1&fta=eNo10d2OwiAQBeB3IVmvGUoLDOkr7CuY4aduY7WNtGo0vvtC2b37IJMz5ECo8J1QI9tu0%2FFOU2I2Hw2y59TDIaR%2BnRFsGNFOK77GxaYhpHyzrMjtZcHrdom30dvzA9P22s7jl%2BBry7md04jisCxbzw%2FLnFY%2Fh9gDb2RZIJEtdIrMjjkqYYNsDPtmoRSygcdOD%2FwJOmgHvNtBXMoCiL5xGV62TRt3yGB8hiOjOyjQQruhgnu%2BA7RyFSBNQaNgUBlkiHxT0Tqxw%2FhYAknFgeQOkrwEEmjoKMMMnNp9GFSQJUdJJZTY0TlV3twFA7zkSK2jKDdSujqc4TtR4QRVEMgKA6ZCga6QTpR2IBe1zguFdJzi9bT%2B%2FBeY%2F%2BtCz2PpNNcYsClVIqMHs99%2FvDNLyPH9%2BfwCG3iTLg%3D%3D&fta_ind=14&fs=1





Foek! Dat lijkt mij bij nader inzien een rechter.
 
Laatst bewerkt:
Dan is het rechts als je er voor staat en heb ik toch nog gelijk. O-)


Het is in ieder geval niet de schakelaar die TS zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Dan is het rechts als je er voor staat en heb ik toch nog gelijk. O-)


Het is in ieder geval niet de schakelaar die TS zoekt.

Dus als de TOMTOM linksaf zegt,gaat de Deputy naar rechts als ik het goed begrijp,dat
worden dan hele lange ritten _O- :+
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik zoek inderdaad een linker schakelaar. Alleen die er nu op zit, lijkt niet op de van mp. Maarja, ik heb geen idee of die van mij erop hoort.
 
Hmm, ik zoek inderdaad een linker schakelaar. Alleen die er nu op zit, lijkt niet op de van mp. Maarja, ik heb geen idee of die van mij erop hoort.

Die van marktplaats is van een 73er of ouder,die kapotte die er nu bij jou opzit hoort
er ook op,je zal dus zo,n zelfde moeten zoeken,dit model is op meer Suzuki modellen gebruikt,op mijn GT750 zit zo,n zelfde als jij heb,ik weet alleen niet of de aansluitingen hetzelfde zijn,dan zou je een Syzuki specialist moeten bellen,Erik Potze (knalnaarpotz)
moeten bellen,of Marcel Vlaandere(Suzukitengtparts))
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig een contactslot + sleutel over? Ik geloof dat mijn sleutel verdwenen is in de verhuizing :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan