Suzuki TL 1000 S of Honda VTR 1000 F?

TL 1000 S of VTR 1000 F?

  • TL 1000 S

    Stemmen: 35 50,0%
  • VTR 1000 F

    Stemmen: 33 47,1%
  • Geen van beiden

    Stemmen: 1 1,4%
  • Een 4 cilinder!

    Stemmen: 1 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    70
Nog even een vraagje, ik hoor sommigen dat de VTR last heeft van speed-wobble (de motor stuiterd ongecontroleerd van links naar rechts bij hoge snelheid). Klopt dit? Hebben alle bouwjaren dat of niet?
Zo ja, wordt dit opgelost met Hyperpro veren?

Thanks guy's!

PS Door jullie VTR 1000 (2) items ben ik alleen maar enthousiaster geworden!
 
Nog even een vraagje, ik hoor sommigen dat de VTR last heeft van speed-wobble (de motor stuiterd ongecontroleerd van links naar rechts bij hoge snelheid). Klopt dit? Hebben alle bouwjaren dat of niet?
Zo ja, wordt dit opgelost met Hyperpro veren?
Bups, bij 240 km/h :X nog geen last van gehad moet ik zeggen
 
Gewoon een SP1 halen want een VTR1000F en een TLS zijn beiden toerfietsen. Ik heb op die pekelfiets :X }) van TLer gereden, dat ding is niet vooruit te fikken!! :Z O-) ...

Geintje hoor TLer ;)
 
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en het zou de VTR1000F worden. Ivm minder problemen, iets minder sportieve zithouding en het verbruik. Tot ik de Aprilia SL1000 Falco tegenkwam. Schitterend. Dat is nu mijn huidige motor. Neem die ook mee in je keuze. Een schitterende betrouwbare motor.

Zie ook SL 1000 FALCO
 
Nu op z'n Nederlands :?

Of bedoel je dat een SP1 een TLR het schijt voor de ogen rijdt? })

Neej dat op een SP-1 gescheten mag worden.
Die kleuren van honda lijken er tegenwoordig ook al aardig op, dus dan valt het helemaal niet meer op.
;)
 
Mis je dus wel echt vermogen?
Ik zit ook te kijken naar een lichtere motor, dus een 750cc leek mij mooi.
Maar ja, die klasse is nogal beperkt, dus als je ruimer kijkt zit je al gauw weer aan de 600cc. B|
 
Mag ik misschien een hele domme vraag stellen? Het is mij namelijk nog steeds niet duidelijk of een TLs nou ook injectie heeft of carbs :?
 
Heb zelf een TL1000S gehad

Het enige probleem was het frame, deze is te zwak op de plaats waar de rotatiedemper vast zit en kan beginnen scheuren.
Echt sportief rijden met deze motor die nog het originele frame heeft (want men kon dit in garantie laten herstellen)is dan ook heel gevaarlijk.

De motor zelf is wel ok, dus een TL1000R is volgens mij wel dik in orde
 
Hoi. heb je al een keuze kunnen maken. :?
Ik heb zelf een VTR1000F uit 97 gehad rijdt heel soepel.
Mooie lichte bochtjes, grappig geluidje, een redelijk pose factor, een fiets die je nooit zal verassen. Zij rijdt echt als een mak lammetje.
De TLR daar in tegen is in alles net eventjes een (flink)stuk bruter. Meer vermogen en koppel dus net eventjes dat beetje extra op de snelweg om die Audi TT er uit te rijden }) O-)
Maar je moet i.d.d. meer werken in de bochten de eerste paar ritjes had ik overal spierpijn. Dat gaat van zelf weg en nu rijdt ik zelfs nog beter door de bochten als ik ooit op mijn RF600r heb gedaan. Komt gewoon door de onwijzen wegligging van de TLR. O.k. ik moet niet overdrijven korte bochtjes en kleine rotondes is met de TLR extra hard werken. Maar misschien komt dat nog wel ik heb pas een kleine 1000KM met m’n schatje gereden.
In vergelijking met dat lammetje is dit een leeuwin die je met respect moet behandelen. Het mooiste aan de fiets vind ik het pose factor |( de opmerkingen van mensen die weten echt niet wat het is. De een zegt Hayabusa :) de ander GSXR1000. En nog maar niet te beginnen over het mooie diepe donkere geluid die ik uit mijn open dempers krijg incl. vlammen van kleine 20cm lang als je het gas dicht draait. :9~
Als ik jouw was wist ik het wel…...maar ach je kan ze ook alle bij nemen. Eerst een jaartje op de VTR en dan de TLR. Ik ken mensen die zo gek waren omdat te doen :) :X En dan nog eventjes een plaatje van mijn ex en mijn nieuwe vriendin

VTR1000F ,97
full
 
Laatst bewerkt:
En o,ja niet te vergeten mijn VTR had een normale koppeling nu heb ik op mijn TLR een hydraulische koppeling schakelt echt 10x lekkerder.



eh...een vtr heeft ook een hydraulische koppeling |(




of heb je hem om laten bouwen naar kabel?
 
heb ik iets verkeerd geschreven :? :? :? ;(

edit: gewijzigd :o |( Hij schakelt gewoon beter...Als ik er verstand van had deed ik al mijn onderhoud zelf :( Ben ik een keer lekker enthousiast bezig is het ook weer niet goed :( :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan