Suzuki TL1000R"S"

16 aug 2015
66
0
Zo de beslissing is genomen. De TL gaat uit elkaar en weer "anders" in elkaar. De basis...

b067bb58f9ebb8a08a9d02db1af1c824_zpsskybyz0n.jpg


Details volgen... :]
 
Wat ik mij afvraag is het niet zonde om een goede fiets als deze compleet te strippen, is het niet handiger om een schadefiets als basis te nemen?
 
Nee,eraf die plasticzooi👍
En je weet dat bij deze fiets alles goed is en dat moet je bij een andere schadefiets maar weer afwachten😇slope dat ding
 
Laatst bewerkt:
Beetje zonde met 'n R in goede staat, inderdaad.
Die dingen worden nog eens geld waard.

Wat niet wegneemt dat 't 'n hele vette basis is en een lekkere bike kan worden. Ik volg..
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag is het niet zonde om een goede fiets als deze compleet te strippen, is het niet handiger om een schadefiets als basis te nemen?

Ligt eraan hoeveel je eraan wilt verbouwen/vervangen. Plan wat ik tot nu toe heb is dat ik gebruik maak van zoveel mogelijk spullen die er nu opzitten. Ook wil ik de mogelijkheid behouden dat ik hem altijd weer terug kan bouwen naar origineel.

Beetje zonde met 'n R in goede staat, inderdaad.
Die dingen worden nog eens geld waard.

Wat niet wegneemt dat 't 'n hele vette basis is en een lekkere bike kan worden. Ik volg..

Momenteel is de markt voor TLR/TLS ingezakt en gaat een goede voor €1500-€2000 naar de nieuwe eigenaar. Dus dat wordt dan lang wachten, maar heb geen haast.

Plan is dus om de kont te vervangen, neig naar een Duc panigale 1199. Frame wordt zwart etc. Maar ga eerst eens beginnen met demonteren :]
 
Dit vind ik zelf wel een "mooi" voorbeeld:



Alleen dan met een zwartframe en een buizen subframe voor de kont. Ik gebruik wel de huidige voorvork die ik dan ook zwart ga maken. Binnenwerk wil ik uitvoeren met spul van Hyperpro. En als het kan qua budget ook een Hyperpro schokbreker. Heb al eens een Öhlins erondere gehad en dat is toch een stuk beter dan de rotatie demper :X.

Huidige dashboard is al een tijdje voorzien van een GSX-R 1000 unit. Deze is dan mooi weg te werken incl. de Gipro.

 
Als je hem weer in originele staat wilt kunnen brengen dan ga je jezelf behoorlijk beperken om je optische doel te bereiken leert de ervaring.De flex er in! :+
 
Als je zo'n gave, mooie en wellicht ook nette, TL1000r gaat Fighteren, ben ik echt heeeeel benieuwd wat het gaat worden.
 
Tsja misschien zonde maar met n schade motor kan vanalles mee aan de hand zijn. Van een goeie motor weet je iig zeker dat alles netjes recht is en is zoals t hoort te zijn.


Succes ben benieuwd
 
ik zou n tl1000s op scharrelen, mooier frame...........gebruik je dat als basis, kan je altyd weer je spullen terug zette op het origineel en ben je niet beperkt met flexen etc! wat je zegt, je koopt ze voor weinig........sterker in mn familie staat r een al jaren in de garage.......
 
Valt volgens mij genoeg aan te verbouwen, zonder de originele onderdelen te verpesten.
subframe is demontabel dus je kan alle kanten op.
En verder zoals bij elke fiets de achterbrug ,vering tank voorvork etc kan allemaal los zonder te flexen en later terug te bouwen mocht je dat willen.
Veel succes iig
 
De meeste TL's die worden aangepast zijn de S'en. Daarom nu eens een R :9. Ik ken mijn motor van voor tot achter en tot het laatste boutje. Rede om zeker geen schadefiets te kopen of een andere R.

Zoals al vermeld is het relatief eenvoudig om een ander subframe te maken op de huidige ophangpunten :}. Maar dat zal ik t.z.t. wel bekijken of dat echt ook zo is.

Grootste rede van de "verbouwing" is dat ik graag wat rechter op wil zitten. Binnen budget is er geen andere motor op de markt die aan het karakter van de TL kan tippen (al zeg ik het zelf *D ).
 
De meeste TL's die worden aangepast zijn de S'en. Daarom nu eens een R :9. Ik ken mijn motor van voor tot achter en tot het laatste boutje. Rede om zeker geen schadefiets te kopen of een andere R.

Zoals al vermeld is het relatief eenvoudig om een ander subframe te maken op de huidige ophangpunten :}. Maar dat zal ik t.z.t. wel bekijken of dat echt ook zo is.

Grootste rede van de "verbouwing" is dat ik graag wat rechter op wil zitten. Binnen budget is er geen andere motor op de markt die aan het karakter van de TL kan tippen (al zeg ik het zelf *D ).

Tuono, ik zat met het zelfde probleem, maar met mijn RSV1000r zit ik wel goed wat betreft dat ''tippen''

Edit: En uiteraard, gewoon doen.
 
Laatst bewerkt:
Hmm van n tl is genoeg moois van te make.

Beetje rond zitte neuzen maar k moet eerst maar eens m'n gixxer afmaken voor ik nieuw project start haha
 
Tl's zijn mooie bikes om een streetfighter van te maken idd. Vooral de tank van de R vind ik zelf erg mooi! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
Heb nog een paar foto's opgeduikeld van mijn oude fiets met VTR 1000 kont en monster stuurkuipje en nog wat meer aanpassingen, heeft in de Kicxstart van mei 2002 gestaan als mooiste van de straat.

full

full

full
 
Vind het allebei maar lelijke frames,de hele fietsen trouwens :X
Das mijnn mening uiteraard.....
 
Zo vandaag begonnen met "slopen" *O*

Voor



Na



Ook al even gezocht naar een stuur. Ben uitgekomen op het merk KSX, ziet er goed uit en een nette prijs.




Voor de tail al even contact gehad met RicambiWeiss of ze ook er één hebben van de Panigale... Stond namelijk niet op de website. Maar na even geduld toch een nette reactie gekregen. Ze maken ze wel :}



Even voor het idee...



Maar morgen eerst verder sleutelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan